Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jallu80

    jallu80 1st gear

    Jonkun vuojen näiden kans taistellu, mutta tämä lavakko on nyt sitte ensmäinen joka ihan tosissaan vastustaa. Mulla ei kuitenkaan oo puolenkymmenen vuoden aikana menny ku kolome vaihelaatikkoo ja kaks pdm-poksia... Laatikoista eka oli th700 jonka särin tyhmyyttäni. Sitte levis jo ostomatkalla tuon pick-upin laatikko.Kiitos myyjälle vieläkin joka mukisematta korjuutti sen. Ja viime talvena alko blazesta tulla turbiinin kaulalta öljyt pihalle. Tutkimuksissa selevis että hiphei, oli jo metallimöyhy ehtiny laatikkoon. Eikun siis varoiks uudet sisäkalut... Ja tietysti jakiksen ja päälaatikon välinen stefa pullahti kerran. Kolme starttia, laturi ja lukemattomia muita pikku vikoja. Perkele, aikuinen mies ja lättähattujen hommissa.
     
  2. Roju

    Roju 3rd gear

  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    eipähän tarvi alkaa miettiä edes sitä cooleria.

    Noin se minäkin vielä jokin aika sitten ajattelin :poff:
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    onko -93 mittariston pari viivan väliä 150km liikaa, sopivasti vai vähän?
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

  6. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tuli ostettuu uus lukkoperä subbeen, kun vanhasta käkikellosta puuttus osia. Mittasin hammasvälyksen ennen purkua ja se oli viiskymppii, eikä ne vanhan käkikellon sisäiset rattaatkaan ollut mitenkään "välyksettömiä". Väljää oli aivan sairaasti.

    Vanhat romut ulos ja uus lukkomurikka tilalle, sekä ratasvälys noin kymppiin. Sitten hieman testiajoa ja kas kummaa, nylpytys lähti sen siliän tien. Eipä siis ole kuskista kiinni, oli perässä vaan niin paljon väljää. Näin tälläkertaa... 8)
     
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    jummartakää ny hyvät toverit että nää ryskät on jo min. 16-v vanhoja

    iha missä vaan merkissä TULEE laittoa, mullakin just saanu laitetun motorin ja lootan liikenteeseen ja ny hajos oven sisäkahva, tuli vaan tunnit täyteen

    saishan tästäkin vetää sen metrin mittasen ottaan :wc:

    kellä toi 4l80 nii sehän on oppiva loota eli oppii ajotavalle...
     
  8. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Lienee n,160L ainakin tos omassa noin pauttiarallaa :odroll:
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    pikapissa on jotain 130 paikkeilla, mut uus koppasessa lyhytlavasessa alle 100..

    Kuten se lisäjarruvalokin on subussa ledeillä ja pikkarissa hehkulampulla..
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    sitähän minäkin, ku laittaa 50l ainetta tankkiin ni menee suunnilleen puol tankkia.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkohan tuon takaosan oven tiivisteet ihan metritavarana myytävänä suomessa?
     
  12. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tänään meni sitten polttoainelinjasta yks letku halki liitoskohdasta... aikas hyvin kärys pakosarjan päällä :-?
     
  13. Branu

    Branu 1st gear

    Oisko kellään lainata/vuokrata e-hyväksyttyjä renkaita 8-pulttisilla GM vanteilla päiväksi katsastusta varten (mielellään suht läheltä pk-seutua)? Muuten ois tullu kilvet, mut Nitton Terra Grappler at:sta ei e-merkintää löydy :(

    Koolla ei ei ole niinkään merkitystä kunhan kantavuus riittää ja e-merkintä löytyy. 040-5839559
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Rekisteröintikatsastukseen? Kuormaautoks kilvittämässä sitä? jos näin niin mee siitä mistä aita on matalin ja kyykytä katsastusmiestä!!! tuolta http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1999/19990754
    Printtaat paprulle ja ympyröit tän kohdan:

    36 §
    Renkaat

    1. Auton renkaiden, pinnoitettuja renkaita lukuun ottamatta, tulee olla e-hyväksytyt moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen renkaista ja renkaiden asentamisesta annetun neuvoston direktiivin 92/23/ETY mukaisesti tai E-hyväksytyt säännön n:eek: 30/02, 54 tai 64 mukaisesti. Muun kuin EY-tyyppihyväksyttyyn M1 -luokkaan kuuluvan auton renkaina hyväksytään myös yhdysvaltalaisen standardin mukaiset DOT-merkinnällä varustetut renkaat.
     
  15. Branu

    Branu 1st gear

    Joo, rekisteröintikatsastus kuokiksi (N2G) on kyseessä.

    Kiitti vinkistä! Ehdottomasti tota kokeillaan ennen rengasjumppaa. Asetuksessa ei puhuttu mitään vuosimallista.. Toivottavasti sitä ei löydy mistään muusta asetuksesta, koska moni asia kilvityksessä on mennyt kovin monimutkaiseksi kun kyseessä vuoden vanha trukki
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Niitä asetuksia on mahoton kahlaa läpi kun niitä on niin paljon, mut tarjoa tota niille ja kerro sit miten kävi.
    Jos katsuri tyrmää ton niin kysy ees mikä asetus/laki ton kumoaa.. sit taas helpompi jatkaa..
    Mä kun kilvitin 01:sen tossa kesäkuussa niin ei ees puhuttu renkaista muuta kun koko...
     
  17. haahuilija

    haahuilija 1st gear

    Mites tollainen parivuotta vanhan valojutut menee. Miten pitäs kytkee? Sit mitä tarvii purkaa 6.5 td kun vaihtaa syöttöpumpun, kun saattaa olla kipua. Käytettyy aattelin kokeilla os oku olis vaihtanut turhaan. Sellastakin tapahtuu. Voisin ostaa ehjän. Ja miten ajoitetaan....
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Laitoin yv,n.
    Ajoitus tehdään scannerilla/läppärillä.
     
  19. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    öljynvaihto läheneen ja samalla vois tiivistää ton suodatin jalan kun vuotaa öljyä ,mistä siihen tiivisteitä?-94 td subbari.
     
  20. Panze

    Panze 3rd gear

    South West Tradella hyllykamana ne 3 O-Rengasta. Ellei jollain foorumilaisella oo jääny joutilaita hyllyyn.
     

Kerro tästä muillekin!