Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. rkr

    rkr Gearhead

    Ruotsinmaalla noita subuja ainakin löytyy lastbilreggat merkinnällä joka siis tarkoittaa jonkinasteista kuormuria. Täytynee yrittää selvitellä joskos tuossa olisi vastaavuutta suomen tyypitykseen.
     
  2. hyeena

    hyeena 1st gear

    Kuulin tassa juuri -96 - -99 subbesta joka oli kilvitetty dot-valoilla.
    Kuulemma pitaisi joku tyyppihyvaksynta lappu tuohon loytya.
    (joo, tahan voi suhtautua kuin mihin tahansa muuhun huhuun, vaikkakin tama taho edustaakin virallisempaa kantaa.. (Ja tarkoituksella jatan tahon nimeamatta..))

    Biltemasta kavin sitten hakemassa takavalot, 2xtakavalopaketti 21,80 + sumari 3,90 + 10m 7x1,5mm kaapelia 16,90 + 2xkytkentalevy 1,50 = 44,10..

    Sitten pitais etupaalle keksia jotain.. jossain varaston perukoilla mulla pitais olla lancerin valot joita kuulemma eras kauppais myy subben valoina..


    Hauskoja huomioita harvelin sahkoista, jos tupakansytyttimen sulake karahtaa niin lakkaa keskuslukko toimimasta, meinaan releiden ohjausvirta otetaan sen kautta..
     
  3. hyeena

    hyeena 1st gear

    Tuosta toisessa eu maassa kilvitys sitten vasta suomeen jutskasta;
    Etsiskelin halpaa puljua joka kirjoittaisi patevat todistukset ja samalla irtosi seuraava tieto: Saksassa ei nykyisin saa poikkeusluvallakaan jenkkien orggistakavaloja kilpiin, on meinaan punaiset vilkut pannassa.

    Ja ihan niinkuin ei muutenkin olisi hauskaa, sahkopeilien kytkin hajosi ja sielta loyty jannan nakoista jalkea.. Oli vissiin joku "I'm Real DIY-Man, DIY Networks Sux!"-tyyppi vahan saatanyt sita.. Nyt tarttis kaivaa jostain semmoinenkin..

    Ja kuten mainitsinkin niin keskuslukon toimimattomuuteen loytyi syy, ainoo vaan etta nyt sitten ainoastaan kuskin oven lukko toimii (myos hantin puolen kytkimesta).. :mad:

    Kane: Sa vissiin oot asioinu jonkun verran ton ssdieselsupply:n kanssa;
    Mimmosia toimituskuluja sielta tanne ois odotettavissa?
     
  4. oobee

    oobee 1st gear

    Jos joillekkuille jää noita DOT lyhtyjä(etu ja taka) hyllyyn pyöriin, niin voisin ostaa ne edullisesti pois!
     
  5. hyeena

    hyeena 1st gear

    Lissaa tietoa 90-lukulaisten eroista, ssdiesel supply:n mukaan -97-> koneen jaahdytysta oltaisiin parannettu (myyvat varustepaketteja joilla "saat paivitettya jaahdytysjarjestelmasi -97-tasolle").

    oobee: Eikohan taalla pari lyhtya jaa yli.. :)
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    mä oon kuullu huhuja että johku uudempii(2000 luvun vehkeisii) pitäis vaihtaa e hyväksytyt lasitki!!?? :mad:
     
  7. kane

    kane 1st gear

    Tilasin PMD:n ja hehkut. Rahti oli 120$. Koko paketti taisi olla himpun yli 400€ kaikkinensa. Kun täällä PMD ~400€ + hehkusatsi jotain 100 ekua...

    Kamat tulee UPSn kautta, jos tilaa, kannattaa soittaa UPSin Suomen päähän kun paketti lähtenyt tulemaan ja sanoa että tullaan hakemaan itse. Säästää jakeluautokulut.

    Kun laittaa sinne ssdieseliin kyselyn rahdista, kertovat tarkalleen. Ilmoitat vaan osat joita tilaisit ja täydellinen kotiosoite.

    Ajatus olisi tilata 4" rst putkisto, marine suuttimet ja +40hp chip ensi kesäksi. En ole vielä rahdin hintaa kysellyt...

    t.kane
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    :p Mulle tuli just tollanen 4" putkisto ja uus yhdysputki sinne koneen alle, ei vaan oo viel paikallaan, mut se on kunnon hormi eikä mikään mehupilli :lol:

    Ja kerspeles, kilahti se lämppärin säädinhässäkkä, puhallus ja lämpötilan säätö toimii, mut suuntaukset ja ac meni pimeeks :argue:
    Ei kellaan ois nurkissa ehjää?
     
  9. hyeena

    hyeena 1st gear

    Alkaa pikkuhiljaa kypsyttaa se DIY-Man joka on sormensa paastanyt tuota koskemaan.. Puolet lampparin ja ilmastoinnin saatonupeista oli teipattu kiinni... :mad: Eli toimivat silloin kun huvittaa, yleensa pyorivat tyhjaa..

    Et jos kojo saa uuden yksikon jostain niin maa kelpuutan siita vanhasta ne nupit...


    Itse suunnittelin kanssa marinet + power package 2..
    Pitais vaan ensin selvita tuon leimaamisen kuluista ja sitten kattoa noita ei pakollisia hankintoja..
    Ja sitten tietty jos auto kilvitety vakiona papruilla niin on olemassa tietty riski etta joutuu jokupaiva viemaan auton paastomittauksiin.. :poff:
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    No en heitä jorpakkoon tota vanhaa, katotaan nyt jos jollain ois myyrä ehjäm jos ei oo niin ehjään ton tai tilaan jenkeistä uuden. joskus pikupissa taistelin ton kanssa ja sain sen toimimaan jonkun trankun vaihdolla, mut tälläselle elektroniikkaa heikosti ymmärtävälle oli sekin proggis ihan kiva kun ne vanhat trankut oli sellasta mallia mitä ei tuntenu netti eikä kirjat.. piti sit siitä kytkennästä tutkia että onko ne npn vai pnp trankkui ja arpoa tarvittava tehonkesto..
     
  11. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Persus, katsoin kuvablogistasi korotuspalojesi kiinnityksiä. Onko pultit kierretankoa? Jos ovat niin :soosoo: toivottavasti ovat jotain normaalia vahvempaa kamaa, ettei taka-akseli pääse karkaamaan :) .
     
  12. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Mä olen kanssa suunnitellut laittavani samanlaiset korotus palat kun persuksella, mikähän olisi sopivaa kierretankoa et varmasti kestäis?
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    noniin nyt on sitte persuksen suburi rekisteröity maastokuormaautoks ja samalla muutoskatsastettu korotus palat ja renkaat!ei mitään ongelmia ja katsuri kehu paloja! kuvassa näkyvät kierretangot oli peruskamaa eli 4.4 (kirkas tanko) ja kahden tuuman korotus hyvin pysy akseli mukana,mitä nyt muutaman kuukauden ajelin! :p mutta tällä hetkellä 3 tuuman korotuspalat ja laitoin kovempaa tankoa eli 8.8 (keltaista)....ja hyvin on pysyny..nylon muttereita olen käyttäny ja asennuksen jälkee muutaman päivän välein olen pari kertaa kokeillu kireyden!
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    ainii ja itellä on m14 tankoa ja tuntuu kestävän....vakio u-pultit oli kans muistaakseni m14
     
  15. oobee

    oobee 1st gear

    Valmiita U pultteja saa kuulemma jousitakomoilta , esim PAJAKULMA Tampereella. Hinnasta en sit tiedä...
     
  16. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Onkos oobeellä minkälaiset korotus hässäkät, kun näyttää suht korkealta toi sun autos?
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    ite kysyin aikanaa vallilan takomolta mut niil ei saanu kuulemma kulmikkaana ku 25cm....ja olis maksanu 20e/kpl....joten tein ite noi ja hyvin on kestäny ...tuol akselin päällä on vaa sellanen teräslevy,muistaakseni 10mm josta on ptangot läpi ja nylonmutterit tangon molemmis päissä.
     
  18. Erska

    Erska Gearhead

    Juu... Mun täytys saada jostain 47 senttiä pitkät tangot, nyt on korolehti ja palikka välissä mutta jouduin kuorma-jouset heittään pois päältä...
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    auttaaks se lisälehti paljo korkeutee?mitkäs ne kuormajouset on ja miks ne tarvi poistaa??
     
  20. kane

    kane 1st gear

    kojo, tilasitko noi ssdieselistä? Jos kyllä, mitä maksoi rahti?

    t.kane
     

Kerro tästä muillekin!