Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Nopee kyssäri tähän väliin

    Saako 88-93 vuosimallin 6.2 D Chevy pickupiin vaihtaa 6.5TD, niin että sen saa katsastuksesta vielä läpi?
    Kiitos
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Sitä ei saa kunnolla tehtyä kuin uudella lastulla, mä taidan olla ainoo suomessa joka ton saa tehtyä 94 tai 95 malliseen, uudempiin sit mun lisäks panze..
     
  3. Ama83

    Ama83 1st gear

    Miksi pitäisi?
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    veikkaanpa että tavoitteena on estää tietokonetta menemästä limpmoodiin sen turbomasterin kanssa jos ja kun ahtopaineet tulee olemaan jotain muuta kun se vakiolastu haluais...
     
  5. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Katos pentele, se on sittenkin se liplaattori siinä turbon kylessä. Tuli etittyä kyseistä murkulaa imusarjasta heikoin tuloksin. :lol:

    Mikäs tuon toimintaperiaate on, kun näyttäisi vipu olevan pakopuolella?

    Juurikin näin, on turhan herkkä menemään päälle jo vakiohiluilla.

    Missä hinnoissa lastutus pyörii?
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    sen hukkaportin periaatehan on tehtaan jäljiltä sellanen että kun tietokone haluaa lisää ahtoa se päästää alipainetta sinne kellolle ja se vetää hukkaportin kiinni, sitten taas kun se haluu vähentää ahtoa se päästää ulkoilmaa sinne kellolle jolloin pakokaasun paine työntää sen turhaportin auki.
    Eli ton kun muuttaa jousisäätöseks niin se onkin sen jälkeen tosiasiassa pakopaineen säädin :poff: :lol:
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pika marbo tuster on sellainen että pistää vaakkumipumpulta imun suoraan hukkikseen.
     
  8. ssi

    ssi 2nd gear

    Paljonkos kannet kestää ahtoja?
    Lojuis tehastekonen masteri lootassa jos sen köyttäs paikoilleen.
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Enemmän ne kannet kestää kun tiivisteet :rotfl:
    No ihan vakavasti ottaen mitään tarkkaa arvoa tohon tuskin on kun siihen vaikuttaa ennakot ja palolämmöt ja kaikki muukin, mutta mitään syytä ahtaa yli 0,8:n tuskin löytyy.. polttoainetta ei tuu niillekään ahdoille (vakiona) niin paljoo kun pystys polttamaan
     
  10. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Entäs lastutettuna? Rupes putken teon jälkeen löytyy ahtojaki vähä eri malliin. Sellane 1.2-1.3bar nousee helposti...
    Pitäiskös vähä löysätä masterii....?
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Kyl mä ainakin löyäisin... ei kannata varmaan yli kilon päästää niitä..
     
  12. Ama83

    Ama83 1st gear

    Nii nii vakiolastulla juujuu, kävi ajatusvirhe :D
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä ne paffit ~1.3bar kestää kun ei sellaisia paineita ole kuitenkaan kuin hetkittäin. 1.5 on liikaa vakiopaffeille kun polkee vähän kauemmin. Kuulerikin olis jo melko tärkee tollasilla paineilla ettei männät sula.
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mistään muusta en tiedä, mutta ainakin mun autossa (ja sama homma Tapsalla) ahtojen nosto 0,9->1,2 bar toi huomattavasti lisää vetoa koneeseen. Vakioahdistimet molemmilla edelleenkin, ja välijäähyt odottelee asentajaansa. Ens kerralla kun meen penkittämään tota omaani niin varataan enemmän aikaa ja kaljaa, kokeillaan pari eri softavaihtoehtoa (mullahan on käytössä Kanella ollut vaihtoboxi ohjelmineen) ja ahtopaineiden vaikutusta.

    Pakolämmöistä ei oo mitään tietoa muutakuin että on niitä, varmaan riittävästi. Kestävyydestä...ööö...noh toistaseks kasassa :rotfl:. Joka päivä sillä ajetaan, enkä omasta mielestäni mitenkään erityisemmin säästele. Kaasua pidetään pohjassa jos siltä tuntuu (ja aika usein siltä tuntuu, käytännössä joka päivä) ja 3t kärryä vedetään vähintään kerran kuussa, välillä joka viikko. 1,2bar ahdoilla menty nyt vajaa vuosi, kilsoja about 20tkm.

    Ainii, ostetaan Holset HX40 Super, mielellään pari kappaletta samantien :rotfl:
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ja senverta vielä tähän ahtopainekeskusteluun että Tohtori kojo on varmasti oikeassa ettei kannata kiloa ylittää jos haluaa välttyä mahdollisilta vaurioilta. Mahdollinen rikkoutuminen on tietysti monen asian summa, ja jollain kestää, toisilla ei.
     
  16. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Eikö aina lastutuksen ja ahtojen noston yhteydessä olis erittäin suotavaa tehdä hengittävämpi pakopuoli?
    Omassa Suburbanissa ainakin pakolämmöt laski, kun alkuperäinen ahdas putkisto korvattiin kolmen tuuman suoralla putkella.
     
  17. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Taitaa sillä putkella "jotain" vaikutusta olla. Mulla oli aiemmin ahdot 0.8-0.9bar kun paikoillaan orkkis DP ja katti, vaimennin oli jo heivattu mäkeen.
    Nyt paikalla 3" DP ja putki yhdellä 30sentin läpivirtaavalla pöntöllä niin ahdot pomppas tuonne reiluun baariin, kai sitä masterii vois vähän löysätä....

    WTA:n tai vesiruisku olis kesäks hyvä, ainakin tuolla vanhalla putkella meno hyyty jos joutu esim. kaks ohitust tekeen peräjälkeen.
     
  18. elmer

    elmer 3rd gear

    tulipa haettua sylillinen ohjauksen niveliä. tiedossa pura ja kokoa subben ohjaus tangot... toivottavasti ovat joskus auki olleet ettei aivan jumissa ole.

    nii ja kai niitä ahtoja pitää liki kolme kiloa tai yli löytyä :D
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    puhut sä rammarin vai cheevyn paineista?
     
  20. Ama83

    Ama83 1st gear

    Toivottavasti Rotken... :D
     

Kerro tästä muillekin!