Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Ama83

    Ama83 1st gear

    U.S.A. 900-1300$ + alv. mut silti halvempi kuin Suomesta, itse tilasin syksyllä Heath Dieseliltä pumpun ym osaa.
     
  2. kojo

    kojo Gearhead


    Mistä saa dollareita noin halvalla että 900$ +alv jää alle ton panzen sanoman 850€?
     
  3. Harbo

    Harbo 1st gear

    Re: 6.5td starttaus ongelma

     
  4. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Teeppä testi.

    Jätä tankin korkki löysälle, kyllä se siellä luukun takana pysyy.
    Jos ongelma lievenee, niin vika on imupuolen polttoaineputkistossa.

    Tankki alas, uutta letkua tilalle.
    Omassa Subbessa oli sama ilmavaiva joka korjaantui letkujen vaihdolla.
    Eikä maksanu yli tonnia ;)
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Pari vuotta sitten hommasin uuden pumpun Peräahon Koneen kautta oisko maksanut 1200/e ,jos oikein muistan.Ittellä on vanha pumppu tallessa vaihoin,kun teki pikku nykäsyjä niinku syöttö katkeis ajoittain ,mut ei ne nykäsyt kyllä poistunut kokonaan uuen pumpun vaihon myötä,ehkä vähän lieventyivät.


    Vikaa haettu 4 vuotta eikä vieläkään löytynyt ja olen kyllä sitä mieltä,että tossa mulla noi nykäykset tulee vaihteiston puolelta eikä moottorin.

    Suosittelen uuden pumpun ostoa saat samalla hukassa olevat tehot takas ja kulutuksen pienemmäks.Itellä kävi näin auto 95vm 6.5l.

    Onks noita vanhoja pumppuja kukaan korjannut inhimillisempään hintaan kun se kyseinen riisseli paja siel etelässä,kun kysyin aikanaan ni korjaus kalliimpi ku uusi pumppu.
     
  6. Harbo

    Harbo 1st gear

    Ei tuossa minun auton tapauksessa vaikuttanut,vaikka kokeili ilman koko
    korkkia..
    Tuossa siis reikä oli tarkkaanottaen siinä putkenpätkässä tankinpäällä laipalla,johon imupuolen pa-letku tulee kiinni.
    Voihan se vika olla pumpussakin,mutta ainakin itteeni olisi ketuttanu vähän
    liian paljo,jos oireet olis vaan kalliin pumppurempan jälkeen jatkunu..
    Pumppuahan ne olisi heti kyllä tohonkin olleet vaihtamassa,kun pajalla käytin.
     
  7. CCM1

    CCM1 1st gear

    on mekaaninen pumppu minulla! ja mielellään vois korjauttaa jos joku sne tekee sopivasti :)

    OT mutt sen verran heittoo kans diesel pajoissa hinnoittelussa
    että kun 4runneriin kyselin porvoon dieselist kun oli naftavuoto pari o-rengas vaihtaa niin 700e hujakoilla jos vien sinne pumpun
    keravan diesel oli sama hinta jolloin se olis tehny kaiken,auto sinne vaan..
    että sillälailla, niin ja ostin 150e käytetty pumppu ja vaihdoin ite :D
     
  8. Harbo

    Harbo 1st gear

    Samanlailla kai se mekaaninenkin ilmoja repii imupuolelta kun sähkönenkin.Oli sama vika aikoinaan yhdessä 740 diesel Volvossa.Meinasin vaan,että ainakin noissa kahdessa omakohtasessa tapauksessa kannatti nuo tarkistaa,turhaan olisi pumpun rempannu/vaihtanu molemmilla kerroilla..
     
  9. persus

    persus 3rd gear


    tyhmä kysymys...mutta minkä takia vika lievenee tuossa tapauksessa?korkkia löysätessä?
     
  10. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Katoin tuolta Koskisen sivuilta uudempi malli oli 1650€.

    http://www.nettivaraosa.com/auton-varao ... savaraosat
     
  11. Ama83

    Ama83 1st gear

    Esim. http://www.ssdieselsupply.com/category_ ... 23422f632e

    Veroineen noin 550€, laadusta ei tietoa. Itse tilasin DTechin Heathilta. Mitä pumppua Panze myy 850€?
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    tosta 6,5 td:n mekaanisesta pumpustahan täs käsittääkseni on ollu kyse..
    Sulla on muuten oudot valuuttakurssit, ainakin sammon sivuilla lukee että euro olis 1,27 dollaria, eli toi ss dieselin pumppuhan maksaa 625/1,27*1,027*1,23=621 egee ja risat, sen lisäks tietty vielä 500 core maksua ja postikulut molempiin suuntiin ja alvi niistä posteistakin vielä tännepäin..
    Ja sitäpaitsi ss dieseli lähettää UPS:llä se se vasta kallista onkin... :rotfl:
    Tohon yhtälöön kun vielä ymppää ss dieselin tunnetusti "toimivan" takuukäytännön ja riskin siitä että jompikumpi paketti hukkuu matkalle niin mä ainakin ostasin tollasen pumpun mieluummin panzelta kun tuolta.

    Mut kai se ilo irtookin siitä että saa ite tilata :poff:
     
  13. CCM1

    CCM1 1st gear

    ja jos suomess saa ettei ite tarvii häslätä niin on mun mielest aika iso plussa!
    ja siitä voi hyvin vähän vaivanpalkkaa maksaa, tuskin kukaan viitsii hyväntekeväisyytenä tehä mitään.. tai sitt meidän pitää kaikkien liittyä uniceffiin
     
  14. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Nii ja eihän niitten vaihtoonkaan oo parhaimmillaan menny tuntiikaa ku vaan sille päälle sattuu :poff:
    Tarvii vaan Drob Forget erikoistyökaluja hiukan :rotfl:
     
  15. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    subu romuksi

    eilen taas vähän kävi...
    ajelin kotkasta mäntyharjuun kärriperässä ostamaan moottorikelkkaa.
    no kelkka kyytiin ja kotia kohti...
    tykkimäestä 4 km kotiopäin ajellessani kaatui 2 noin 30 metristä kuusta tuulilasiin ja vauhtia oli noin 85 tapahtumahetkellä.
    yritäs tollasta ni ei onnistu ikinä...
    keulaan ei osumaa,konepellissä lieviä oksienaiheuttamia naarmuja.
    repsikanpuolen a-pilari lähtee juuresta vaakatasossa taaksepäin ja katto on samasta kulmasta noin 30 cm alhaalla.olin yksin autossa tapahtumahetkellä ja mulle ei käyny itelle mitn.
    kuskinpuolen a-pilarissakin lommo kun sekin katkaisi kuusen osumasta.
    pienemmällä ja siis heikommalla autolla olis lähteny todennäköisesti henki.
    ja sit ei tietysti kaskoa kun enhän mä ite koskaan mitään aiheuta vai mitensenytoli...
    vois yrittää kai tiepiiriltä tai liikennevakuutusyhdistykseltä tai...
    ihan sama , omaan piikkiin taitaa mennä kuitenkin...
    ei kellään kattoa tai koria sattuis pyörimään nurkissa..
    kyllä ottaa pattiin...
     
  16. rkr

    rkr Gearhead

  17. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Re: subu romuksi

    ethän ajellut aamulla stetsoni päässä audilla...? Tai sitten se oli joku muu...
     
  18. Ama83

    Ama83 1st gear

    Kursseista voit keskustella http://www.xe.com/ucc/ sivun ylläpitäjän kanssa, mutta tuo nyt oli esimerkki. Heathilta ei pumpusta corea ollenkaan ja UPS:in rahti noin 75€ kotiovelle.

    Ja kyllä minäkin tilaisin Suomesta ja Panzelta jos rahaa olisi ylimääräistä, mutta kun ei ole niin täytyy etsiä se edullisin vaihtoehto. Aivan sama tilanne ton lastun kanssa.
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Miepä kilautan pankkiin että alkavat käyttää mun ostoksissa tästä lähtien tuon sivun kursseja eivätkä omiaan, pahus kun en oo aikasemmin keksiny että vois käyttää kurssina ihan mitä vaan netistä sattuu löytämään.

    Heathin sivuilla näyttää olevan vaan ds4 pumppuja, 1349$ hintaa... siihen se rahti 75€ niin eikös se oo suunnilleen 1400:n pumppu ennenkuin on kaikki kulut maksettu vaikka käyttäs noita sun kursseja? kaiken lisäks se on väärä pumppu tohon kyseessä olleeseen vehkeeseen...


    heathin sivuillahan näyttää olevan lastusta core maksu 150$ :poff: No jos oletetaan että se unohtaa velottaa sen ja rahdin niin maksaahan toi heathin lastukin jopa tolla sun kurssilla laskien 339€ kun muistetaan tulli ja alvi, onhan siinä 11 euron ero kotimaiseen joka on jo monessa autossa todettu paremmaksi.
    Sitten jos siitä joutuu sen coren ja postit maksamaan niin ei varmaan tartte olla matemaatikko että riittääkö toi 11€ ees niihin posteihin..
     
  20. Panze

    Panze 3rd gear

    Jollakulla käyny moka jos UPS tuo 75€ 10kg paketin :)
    UPS rahti pumpulle on sopimusasiakkaan alennuksilla 257$
     

Kerro tästä muillekin!