Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. CCM1

    CCM1 1st gear

    haittaako 6.5koneessa jos täytin öljyä liikaa tikun ylärajan yli 1-2cm?
    ett pitäskö sitt nyt turata ulos hieman ? vai kovaa ajoo vaan..
    25litrasesta kannust kun kaataa niin reteestihan sitä tulee..
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    dieselihän tykkää aina käydä öljyllä :rotfl: mut jos oikeesti on vaan se 1cm sitten ei hätää mutta jos rupee oleen se 10cm elä pistä käymään :poff: ja ny nukkuun....
     
  3. CCM1

    CCM1 1st gear

    no hyvä ettei tarvii alkaa imee ulos.. kait se siellä palaa ylimääräset :lol:

    öitä sitt sinne,vois itekki kokeilla nuq
     
  4. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  5. Mica70

    Mica70 1st gear

    On vielä sama mittari,menee kunnolla kiihdytettäessä lähes pohjaan,asteikkohan on 15 asti,eikös se ole kilon verran ? :odroll:
    Nyt kiipeämään koneen päälle ja suuttimien kimppuun pihalle... :)
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Alkaa jo vätystää tää jankkaaminen, mut jos palatan siihen mistä alunperin avauduin että kun täällä kysyttiin mitä ne pumput maksaa ja panze vastas 850€, sä sanoit että usassa 900-1300$ mut silti halvempia kun suomessa, oisin vaan halunnu että oisit avannu mullekin ton laskuopin salaisuudet millä sait tuloksen noin päin, no sen sijaan rupesit veteleen esimerkkejä sieltä täältä etkä vastannu siihen varsinaiseen pointtiin.

    ei se kaljalaatikkokaan maksa saksassa kun 6:sta egestä ylöspäin, mut siihen tulee jonkunlaisia sivukuluja päälle jos sen tilaa sieltä.

    Mut mä ainakin lopetan tän hintaväännön tähän.
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Ei siellä mitään antureita ole.

    Kun sulla on kone lämpösenä ja käy niin osa pumpulle tulee koko ajan kylmää naftaa tankista josta osa menee suuttimien kautta esikammioihin missä se palaa ja osa päätyy paluukiertoon suoraan pumpulta ja pieni määrä myös suuttimilta, ja tää kylmä nafta tietty jäähdyttää sitä pumppua, samoin kuin mahdollinen ajoviima tai flektin työntämä ilma ( se visko flekti pyörii sen verran aina että ainakin osa konehuoneen ilmasta vaihtuu).

    pumppuhan on sijotettu kivasta siihen koneen päälle, ja lämmön johtuminen ilman (tai jakopäänkopan kautta) kestää jonkun aikaa, ei se kuuman hellan päälle laitettu kattilakaan ala samantien kiehumaan. ilmeisesti lämmön johtuminen etenee just sellasella nopeudella että tossa ~15 min aikana pumppu ei kerkeä vielä kovin kuumaks, mutta ½ tunnissa ehtii.

    Se sitten miks se ei kuumana enää lähde johtuu yksinkertasesti siitä että siellä pumpussa on tosi pienet välykset ja kaiken lisäks kuuma nafta on lirumpaa kun viileä, sitten kun pumppu ja nafta on kuumia niin välyksetkin on suurimmillaan jolloin suuttimille ei enää välttämättä tule tarpeeks painetta.
     
  8. Ama83

    Ama83 1st gear

    Niin ja kysyin mikä pumppu maksaa Panzella 850€ kun sivustolla on 1399€. En saanut vastausta.
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Se on tuo vanhempi mekaaninen pumppu mikä noissa ennen 94 tehdyissä 6.5td koneisissa on.
     
  10. Ama83

    Ama83 1st gear

    No niin, sittenhän on ollut kyse kahdesta eri pumpusta
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Ja se pumppuversio sanottu jo tuolla 27.12.2011 klo 23:11
     
  12. vik227

    vik227 Gearhead

    rupes toi nelikko oikkuilemaan;etu kardaanin ottaa mukaan kun kepistä vetää mut vetarit ei lukitu eikä valo syty,aattelin et laittais samantien sen mekaanisen systeemin nii ei tarviis enää tulevaisuudessa tapella...

    kattelin tossa et tossa mun härvelissä on erilainen tuo etu akselissa oleva "thermal linear actuator" kun esim. tuolla wikissä olevassa kuvassa.
    siihen tulee 4 piuhaa ja se on isompi kun kuvassa.

    kysymys kuuluu et käykö tuo mekaaninen systemi molempiin vai onko jotai eroa.

    ajoneuvohan oli -95 3500 dually
     
  13. Ama83

    Ama83 1st gear

    Hyvää Uuttavuotta kuitenkin kaikille!!!
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Samoin.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Kuten myös täältä. :)
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    hyvät uudet vuodet kans kaikille! :)
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  19. elmer

    elmer 3rd gear

    kommenteissa vilautellaan billet-lohkosta joka perustuu cumminssiin


    "Cummins "design" moottori."
     
  20. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    jotain sinnepäin sain itsekin ymmärretyksi, en vaan ollut aivan varma.
     

Kerro tästä muillekin!