Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yep!
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Vetohommissa kuului etupäästä paukahdus eikä etupyörät enää vedä, rusahtelua vaan kuuluu.
    Onkohan se vetonivel mikä noista ekana antaa periksi?
     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Etukardaanin liukuboori...?
     
  4. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Minkäsmoinen homma on käyttää tuo valve body pöydällä?
    Tuleeko mitään "silmille" ja tarviiko mitenkään säätää, kun laittaa takaisin?

    Voisiko tuossa olla jotain vikaa, kun tuntuu OD luistavan, kun lämpenee. Aamulla 150 km:n jälkeen ei kärsinyt kunnolla kaasuun koskea, kun alkoi jo luistamaan, kolmosella loppumatka, ja nyt iltapäivällä -7, eikä luistanut vaikka kuinka vedätti parin kilometrin ajon jälkeen. Pysyi jopa vakkari päällä, eli ei 68 koodia :D , toisin kuin aamulla :mad:
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    :eek: eihän se koodi 68 od:n luistosta tuu vaan turbiinilukon..
     
  6. tst

    tst Gearhead

    Näyttäisi se tuo apukuskin puoleinen nivel antaneen periksi kun ei voima välity pyörään vetoakselia pyörittäessä. Tohtiikohan tuolla ajaa ettei hirtä pyörää jumiin vai saisko sen sieltä pois jos ottaa moottorin päästä ne 6 pulttia irti?
    Niin ja niveltä saa tarjota jos jollain on ylimääräinen :odroll:
     
  7. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Voikos tuo turbiinilukko luistaa OD:llä ja kuitenkin 3:lla pitää aina, eikä luista koskaan?
    Kun eihän sen luulisi näkevän mikä pykälä siellä on perässä, vai onko jotenkin erillainen ohjaus, kun OD tai joku muu pykälä?
    Kun tuolla koodeissa mainitaan vain " *DTC 68 - Transmission Component Slipping"
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    taitaa olla vaan siitä kii että et saa sinne kolmosella tarpeeks vääntöä / kierrokset on korkeemmalla ja lootan öölipumppu tuottaa enempi jolloin mahdollisesti vuotava tcc valve ei vaikuta niin paljoa
     
  9. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Se tuossa on kyllä mielenkiintoista, että nelosella, kun pahimmillaan, niin ei kärsi juuri kaasuun koskea tasaisella 90 vauhdilla, niin alkaa luistamaan. Kolmosella taas lukko päällä vaikka 75 vauhdista lyö kaasun pohjaan ja ahtoja 0.9 kiloa, niin ei luista sitten yhtään, vaikka kärry perässä.
    Onko nuo pyörimis anturit siis siinä kahtapuolta tuota turbiinia, ettei vaikuta laatikon luistaminen lukemiin?
    Jos käyttäisi tuon valve bodyn pöydällä, niin näkeekö tuosta TCC valvesta paljaalla silmällä mitään vikaa?
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Tietokone on niin fiksu että se osaa käyttää moottorin pyörintänopeustietoa toisena ja sit sen lootan sisäänmenoakselin nopeutta toisena. Sit jos laatikko luistaa niin se pukkaa undefined ratio koodin koska välityssuhde on jotain muuta kun fyysisesti mahdollista.. (eli välityssuhde ei ole sama kuin millään vaihteella)

    Veikkaanpa ettei sitä kuluneisuutta silmällä huomaa (tai pitäs olla ainakin vertailukappale vieressä) mutta Sonnax myy parennettua valvehässäkkää siihen.
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Tekeeköhän noilla rock auton cardone, apwi tai empi merkkisillä vetonivelillä mitään kun hintaakin näyttäis olevan vain noin viidesosa ac delcoon verrattuna?
    Toki siinä rahtia kertyy satasen verran että mistähän suomesta kannattais tiedustella?
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuli mielenkiinnosta mitattua nyt taas keskikulutus kun lähes pelkästään nurkka ajoa ja tosi kylmät ilmat ja käynnistyksiä ilman lämmitystä paljon, 15.2ltr/100km. Ei paha.

    Sitten tällainen absien ongelma kun valo palaa suurimmaksi osan aikaa mutta välillä ei.Huomannut monesti että kun pitää todella kovaa jarruttaa niin valo sammuu ja absit taas toimii.Onkos muilla ollut samoja oireita?
     
  14. tst

    tst Gearhead

    Ja mistähän nämä summitin tavarat sitten tulee ja kuinka pian kun nivel maksais $64.95 ja delivery and handling vain $9.95?
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    kyl ne amriikoista tulee, mutta tolla hinnalla eivät kyllä lähetä sitä pakettia vielä ees lähimmän rajan taakke...
     
  16. ssi

    ssi 2nd gear

    Onkos ny joku lootan hajottava virus liikkeellä ku lakkas vaihtamasta kakkosta isommalle :eek:

    e:Kävin tuossa läppärin kans ajeleen niin miksi ohjelmalla saa pykälät päälle mutta normisti ei pelaa?
     
  17. tst

    tst Gearhead

    Taitaa olla, täällä katosi taas nelonen ja koodeja pukkaa: 65,68,81,82,83,84,99
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    Siks että se sun lootas ei oo vielä niin tohjona etteikö siellä olis niitä pykäliä, eli kyllähän ne menee päälle kun softa käskee, mutta normaalisti käyttäessä tietokone pistää sen limpmoodiin ettet rikkos sitä pahemmin
    Mitäs koodeja se anto?
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    TST: varmaan kannattas kattoa maadotukset yms kun on tollanen kasa koodeja, veikkaan et jossain on huono liitos...
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Pitää ottaa akunkengät huomenna irti ja ottaa heti koodit kun tekee taas tuon tempun. Jännä kun melkein aina kaasupohjassa kiihdytyksen jälkeen se ei vaihda neloselle kuin ehkä pitkän odottelun jälkeen ja kovan nykäisyn kera ja taas kun vian ollessa päällä painaa kaasun pohjaan löytyy nelonenkin mutta tippuu pois kaasua höllätessä.
    Myöskään vakionop.säädin ei pelaa ennen seuraavaa käynnistystä jos aski on kerrankin hukannut nelosen.
     

Kerro tästä muillekin!