Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Re: Startti jumittaa

    Yleismittari antaa ok tuloksii vaiks olis vaan yks säie enää ehjänä, tuolla apukaapelivirityksel selvii et kestääkö ne myös kuormaa.
    Kyllä parissa kympissä pitäis kunnossa ollessaan 10w30 delvacien kans vielä pyörii iha reippaastiki.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä oon kyllä t.t tammi hiukan eri mieltä.Jos sulla ei oo -20 auto ollut lohkossa tuntia tai kahta, niin aika paljon vaisummin jaksaa startti kihnuttaa myllyä käyntiin.Jos siin on hiukankin huononpi startti tai akku, niin hörähtää vaan pari kertaa vaan ei lähe käyntiin.Ja sen startin pyörimisnopeuden heikkenemistä on korvakuulolta vaikea huomata.itsellä kävi näin, ja kaverin subbariin vaihdettiin juuri startti vaikka luultiin että vanha on kunnossa,vaan kun uusi oli paikallaan niin heti sytty tulille.Mutta ensin kannattaa johdotukset katsoa ja jos on lohko niin toimiiko se!
     
  3. rkr

    rkr Gearhead

    Kuulostaa kengät väärinpäin asennukselta, voipi olla tehty jo ameriikan ihmemaassakin. Voi myös olla tuo kitkapinnan irtoaminenkin.
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Mikähän siinä on kun tuohon vaan tyrkytetään 15W-40 öljyjä jokapaikassa?
    Tuskin lähtee kolmenkympin pakkasesta noilla jos ei öljyjä jotenkin saa lämpöiseksi...
     
  5. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllä talveks suositellaan 10w-30 öljyä, tais raja mennä -10 pakkasasteessa kun tosta 15w-40 öljystä pitäis viimestään luopua... Ja itellä tottakai ne kirotut 15w-40 öljyt kesät talvet, tänä talvena onneks vaan yksi startti ilman esilämmitystä -22 asteessa.. :rotfl: :rotfl:. 10w-30 öljyä olis kotona pöntöllinen ja suodattimia laatikollinen, taitaa kuitenkin tältä talvelta (taas) jäädä ne notkeammat öljyt laittamatta...
     
  6. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Saa olla eri mieltä. :poff:
    Alkuperänen kysyjähän on vaihtanut akut ja startin ja väitän edelleen että jos piuhat yms. on kunnossa niin 20asteen pakkasessa 10w30delvacit sisällä kyllä pyörittää ihan kohtalaisesti. Tuossahan oli onkelmaa ettei lähtenyt kunnolla ees pyörittämään.

    Tai ainakin niin mä luin.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Starter motor made in china.Siellä startin sisälläkin voi olla vaikka mitä valaan rasvaa tai jotain valkoista pallivahaa! ja sitäkin on siellä melko paljon, ja jo sekin saattaa hiukan ahdistaa startin toimintaa pakkasella.Vituttaa kun lähes aina kun tilaa tavaraa, vaikka listojen kalleimmasta päästä niin aina se on made in china :mad: joskus tilasin puskurit jenkeistä mustangiin ja kaikkien jenkki saittienkin kehumasta liikkeestä, niin sisäpuolet oli jo ruosteessa ja hiontajäljet näkyvissä näkyvillä pinnoilla ja istuvuus oli päin %/?¤"!?! :mad:
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Saattaa olla että vesipumppu on tiensä päässä.Mitenkä on jos laittaa tuplatermarillisen pumpun niin meneekö jotain muuta samalla vaihtoon vai meneekö esim letkut samalla tavalla?Oliskos jollain myynnissä tuplatermarillista?
     
  9. minimake

    minimake 1st gear

    Eilen sain rummun pois ja kaikki näytti olevan ok, mutta säädön päät ei liikkunu kengissä mihkään vaikka koputti vasaralla kevyesti.
    Kesällä kun olivat auki niin laitoin kuparitahnaa väliin mutta nyt jumissa?
    Oli hiukka mustat ja tahmeet liinat ja ehkä siks haukkasivat kiinni. Ei kyllä ollut yhtään vuotanu öljyy kun muuten kaikki oli puhdistuksen jäljiltä.
    Purin kaikki pois ja laitoin sylinterin ympärille letkulemmarit ettei pääse liikkumaan ja kokeilun jälkeen ok. :D
    Exä kävi korjaamolla näyttämässä autoo (american power hml) ja ottavat auton sinne ens viikolla.
    Olivat sitä mieltä että molempien puolien stefat vetareihin ja ainakin liinat uusix, ja ehkä myös asennussarja.
    Sisällä oli just samanlainen subi samassa hommassa. :lol:
    No pääasia että on ajo/liikuttelu kunnossa. :wink:
     
  10. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    No ainakin se termarihässäkkä ja vesipumppu. Letkutkaan ei sovi suoraan.
    Ja kun siellä suunnalla rupee touhuun ni samallahan sitä laittelee jakopään uusiks...
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Käväisi mielessä kyllä tuo jakopääremppakin samalla.Taitaa olla niin että vielä siirrän sitä, ja tyydyn myös tuohon single termari systeemiin,koska ei kyllä ole ollut mitään lämpöongelmia kesälläkään isolla kuormalla.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sekopääremontti on helvetin halpa ja palauttaa koneen puhdin samalla taas oikealle tasolle. Todella harvoin pitää vaihtaa muuta kuin ketku ja se on jotan 30€. Siis halpa kun tekee ite je helppo jos vertaa vaniin :rotfl: .
    Mullakin on vaan yx termari ja ei mitään murheita lämmön kanssa. 7tonnin yhdistelmällä esmes motarilla paimionmäen nousussa lämmöt nousee ihan pikkasen vaikka pitää vauhdin koko ajan satasen paikkeilla :poff: .
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onhan se noinkin,mutta kai ne rattaatkin kuluu kun ketju on venähtänyt.Paljonkohan suurinpiirtein maksaisi koko jakopää remppa?Pumpun kyllä pikaisesti etsimällä löytäis härmästä 70juuroon.Paljonkos siitä pitää purkaa edestä pois rojua?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ne rattaat kulu. Yli 500000 ajetusta ei mittaamalla löytynyt mitään haittaavaa kulumaa.

    Veespumppu,dampperi ja sekopään koppa pois. IP:stä imusatsinpuolelta myös mutterit pois. Niin ja apulaitehässäkät myös irti.
    Samalla vaivalla vaihtuu vielä venakopan tiipparitkin kun nostaa IP:n "hämähäkkinä" ylös.
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllä se tuplatermarihässäkkä auttaa jonkinverran jos meinaa olla niiden lämpöjen kanssa ongelmia, tosin suurempi vaikutus sillä vesipumpulla on... Mulla oli itellä paikallaan uudemman mallinen pumppu ja yhden termarin kotelo. Vaihdoin sittemmin uuden pumpun ja tuplatermarit. Lämpöjen seilaaminen väheni, ja samalla lämmöt on hieman alhaisemmat.

    Mudracerin yhdistelmäpainot on niin pienet että ei kait nyt tollasella kuormalla lämmöt nousekkaan :rotfl:. Mulla ne yhdistelmäpainot on sen 8 tonnia välillä, ja sillon saa kyllä lämmöt nousemaan halutessaan :rotfl:.

    Jos sitä tänään illalla sais itsensä patistettua talliin ja kasattua Tapsan auton jakopään niin selviäis oliko ne hukassa olevat tehot sinne kadonneet (mitä kyllä epäilen vahvasti). Vanha ketju ja rattaat oli ihan ok kuntoiset, tosin on tää uudempi kyllä tiukempi...
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mitä sä tarkoitat tolla ip:llä ja tiippareilla?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    IP=injection pump ja tiippari=tiiviste :rotfl: .
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Taas oppi uuden sanan tiippari :lol:
    Onkos siinä mahdollista että ip:stä mene säädöt vituralleen kun pultit irrottaa?Eli merkata varmaan tarvitsee silloin.
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    kyllä ne vituralleen menee, aikas vaikee osua enää samoihin merkkeihin. Säätää sitten tarvittaessa uudestaan.
     
  20. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    meneekös näitten koneissa miten hyvin shell rimula ?
     

Kerro tästä muillekin!