Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. neppi

    neppi 1st gear

    Ja onnellinen voittaja on nimim Mica70!!! Onnea onnea!!!

    Vastaus oli tismalleen oikea!

    Voit käydä lunastamassa voittosi Jurvan tiemestaripiiristä 20.3.2012 mennessä!

    Vielä kerran onnea ja hyvää matkaa!

    Neb
     
  2. Mica70

    Mica70 1st gear

    Joskus se on vaan niin pienestä kiinni ettei jokin toimi 8) ,pieni johto voi pysäyttää suuren suuren moottorin :rotfl:
    Nyt jää tälläkertaa voitto lunastamatta ,valitettavasti :rotfl: :rotfl:
    Pääasia et kulkine liikkuu....
     
  3. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Ettei vain pukkais 68 koodia :odroll: Trans slipping
     
  4. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Tai sitten tuo savolaismallinen cruisen tomppa oireilee samoin kuin mulla mutten oo vaan suanu korjattua, alottamista vaille valmis. Itellä diagnoosina jarrupolkimen asentokytkin-tai-mikä-nyt-onkaan.. Jos joutuu jarrutteleen tai varsinkin jos cruisen puottaa jarrulla pois päältä niin ei toimi ennenkuin käyttää vekottimen sammuksissa ja sitten käyntiin niin tuas pelloo seuraavaan jarrutukseen. Pitäs tuokin ottaa työnalle kun vaan sais aikaseks
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mitäs tuo koodi 68 tarkoittanee? en tosin ole käynyt luetuttamassa koodeja.

    Onkos tuo jarrupolkimen asentokytkin vaikea vaihtaa ja onko kalliskin osa?Vika vaikuttaa kyllä mainitunlaiselta,tosin aina ei toimi vaikka auton sammuttaa.
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ekaan kysymykseen kaipailen vastausta vieläkin, ni teitäs mitä ostais sinne. ja sitten toisekseen, minkä kokoisilla banjoliittimillä pitäis letkut ottaa (lohkonpää) ja etupää ilmeisesti sillä 3/4 suoralla vai 45 mutkalla?
     
  7. estonian

    estonian 1st gear

    Omassa pick-upissa riittää välillä kun nostaa jalan kärjellä jarrupoljinta ylöspäin, niin asentotunnistin kuittaa ja cruise pelaa.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Matoloota haistelee nopeusantureita ja jos jollain vaihteella nopeuksien ero on väärä niin koodia pukkaa. Esim, jos ykkösellä revittelee perkeleesti ja kakkoselle vaihtaessa ulostuloakselin nopeus ei muutu tarpeksi nopeasti niin koodi pärähtää tauluun. Lootassa on palikka joka "tietää" mikä pykälä pitäis olla päällä.
     
  9. MTN

    MTN 1st gear

    Tulipahan tuo omakin kulkine katsastettua. Eipä ollutkaan muutakuin takajarru kuskin puolelta menettänyt pitonsa. Molemmat rummut sorviin ja uudet hihnat ja laakerit molemmille puolille. Rupes jarrut pitämään.

    Tuli tuossa muuten huvikseen purettua lämmityslaitteen puhaltimen moottori kun se kitisi ilkeästi ja pysähteli välillä. Hiilethän sieltä oli mennyt ja laakerit kuivanut. En kyllä edes kysynyt uuden puhaltimen hintaa mutta hiilet maksoi n. 4€. Huolellinen putsaus ja laakereihin uudet vasukat ja ei kitise enää. Ja on helppo homma jos haluaa säästää. Muuta särkyvää tuossa ei oikein ole kun laakeritkin on mallia liuku.
     
  10. Motteri

    Motteri 3rd gear


    Oliko paha homma avata puhallin???
    Puhallin kitisee eikä radiolla ennään pysty peittään...
     
  11. simhas

    simhas 3rd gear

    Kuopiosta tuli tänään haettua myös moitteitta lisävirtaa kilpiin hintaan 94 euroa :lol:
     
  12. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    No nii turbini lukko ei toimi ollenkaan ja pukkas koodit 27 ja 74, näillä ilmeisesti vois olla yhteyttä toisiinsa. vaihdon antureitten paikkaa siel lootan kylessä ja putsasin ne. Onko se juuri se kuskin puolella ensimmäisenä oleva anturi siel lootan kylessä joka vaikuttaa tuohon koodiin 74 vai jokin muu?

    Ei vaikuttanu mitään.

    Hyviä ideoita?
     
  13. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    On muuten tuo acceleration pedal positoin sensor aikaslailla kallis rokkiautossa 400e. Voisko olla jotain muuta tuohon koodiin 27?
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    pitäskös se kasauttaa manuaalilootaan:

    -redline mt-85 (75w85, GL-4), kyseltävä muutamasta liikkeestä hinta/onko hyllyssä
    -redline mtl (70w80, GL-4), olis esim. motonetissä
    -redline mt-90 (75w90, GL-4), olis myöskin motonetissä
    -castrol syntorq:ia etsittävä jostain mutta missä on tarjolla

    siinäpä muutama vaihtoehto, mitäs raati mieltä? ja paljos sitä sinne menee, jostain luin että 4quarts vai miten se nyt olikaan...
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    tota syntorqqia... ei taida ihan se 4q riittää, jos oikein muistan niin jää vähän vajaaks.
     
  16. MTN

    MTN 1st gear

    Kun puhallin on irti niin kuumailmapuhaltimella siiven keskelle lämpöä niin että muovi alkaa melkein sulamaan ja sitten kahdella isolla talttapää meisselillä vääntäen siipi irti tai sitten sopivan kokoisella ulosvetäjällä mutta varovasti. Voi lähteä myös ilman lämmitystä mutta halkeaa todella helposti.

    Kun siipi on irti niin puhaltimen runkossa on jokunen niitti jotka saa pihdeillä käännettyä auki. Ne kun on irti niin sitten runko avautuu kahteen osaan ja sieltä hiilet alkavat sitten löytyä. Aikaa meni koko urakkaan n. 1h. Eli ei paha homma.
     
  17. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    speedcorner kotkasta tarjos oikeat öljyt sekä oikean öljyn. on vaan hyvän hintaista ölppää laatikkoon, lähtöhinta reipas viiskymppiä litran pönikkä.

    onko vanhemmassa (-93) se öljyletkun pään/kierteen koko 3/8" eli sama ku coolerissa?
     
  18. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Morjensta pöytään,

    Mie hommasin itelleni Capriceen -07 Silveradon koneen ja askin enkä löyä mistään mitään painotietoja heille, onks teillä tietoa mitä tuommonen 6.0 (LY6) kone + 6L90 aski mahtaa kimpassa painaa? Vai pitääkö miun käyä niitten kanssa jossai vaakalla :lol:

    Kiitoksia jo etukäteen!
     
  19. MTN

    MTN 1st gear

    Olisko tuosta apua. En tiedä pitääkö paikkansa. Kuulostaa jotenkin kevyeltä... :-?

    Vortec 6000 V8 VVT (LY6)
    Engine Mass: 539 lb (245kg)

    Hydra-Matic 6L90 Transmission ( MYD )
    Transmission weight: w/ 300mm converter Wet: 109kg ( 240 lb. ) estimated
     
  20. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mistä sie nuo löysit? Mie käytin kaikki parhaat etsivän taitoni kuuklen parissa, enkä löytäny muuta ku et Silverado bensakoneella on kevyempi ku diiselillä :D Saa noista nyt ainakin jotain suuntaa vaikka ei ihan täysin paikkaansa pitäiskään! Kiitoksia!
     

Kerro tästä muillekin!