Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Venajousi ja nostajan esisäätö, joku 4milliä pitäis poistaa väljät eli aika paljon täytyy olla kulunut että naputtaa. Vippojen ei kuulu olla piukat akseliin kun kädessä ihmettelee. Nostaja taitaa olla jumissa.
     
  2. MTN

    MTN 1st gear

    Ok. Hyvä tietää. Mutta ei kai nyt uusi nostaja jumissa voi olla. :eek: Noh, pitää käyttää venakoppa irti ja tarkastella.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Just uus nostaja jää joskus jumiin kun vetää vippa-akselin kiinni ja nosto on täysillä jonkun kohdalla. Noi tarttis uittaa öölissä ennen paikalleen laittoa.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onko kuusipultisen auton etuperän vetoakselin kiinnitys(jako,halk..) sama kuin kasipulttisilla navoilla olevan?
    Eli onko etuperät siltä osin vaihtokelpoisia keskenään...
     
  5. jiemeli

    jiemeli 1st gear

    Suburban 2500 -00 6.0l vortec bensamittari sekos ...

    Suburban 2500 -00 6.0l vortec bensamittari sekos :mad:

    Ruvennu näyttään että bentsiini on loppu ja valittaa low fuel vaikka tankki melkein täynnä. Yhdesti pompannu ylös ja laskenu heti takas.

    Tuntuis kosketusvialta.. Mistähän kohti kannattais ensimmäisenä ruveta ettiin hapettumaa? Kellään ollu samaa vikaa?
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    Re: Suburban 2500 -00 6.0l vortec bensamittari sekos ...


    mulla on o1 silverados sama vika...kylläkin diisseli!...mulla oli anturin kosketuspinnat niin kulunu että ei toimi
     
  7. jiemeli

    jiemeli 1st gear

    Minkälainen noissa on se antura ja miten siihen pääsee käsiks?

    Minkä tankki muuten tossa duramaxi silveradossa on? Oon vähän semmosen laittoa suunnitellu.. Onko sulla kauan ollu tuo duramax? Onko ollu mitä vikoja?
     
  8. rkr

    rkr Gearhead

    Anturi on pumppu yksikössä kiinni tankin sisällä. Joko luukku lattiaan ja yläkautta tai sitten tankki pudottaen. Samalla vaivalla kannattaa miettiä pumpun vaihtoa jos ei sitä ole aiemmin vaihdettu, nuo tahtoo usein laueta siinä 100-150k mailin haarukassa. Uuden pumpun kanssa saa yleensä uuden anturin.
     
  9. jiemeli

    jiemeli 1st gear

    Juu kattelinki kirjasta just, että siellähän se. Mut kiitoksia..
     
  10. MTN

    MTN 1st gear

    Nostajien vaihdon jälkeen ei nakuttanut.(Uusilla nostajilla ajettu nyt 10-15Tkm). Alkanut kuulua pahemmin vasta nyt lähiaikoina. Ja nostaja remppaa ei tehty sen takia että olisivat olleet loppu vaan kun kampura oli edellisen omistajan toimesta vaihdatettu niin samalla olivat lykänneet uudet nostimet. Noh, kylläpähän se selviää kun jaksaa raottaa vähän tuota venakoppaa. Onkin kiva kevät remppa tulossa kun just tuli postia Etelä-Suomen suunnalta ja nyt olis oottelemassa vaihtoa uusi: startti,vesipumppu kitti, ilmastoinnin kompura ja sit vielä pikku nostaja remppa siihen päälle niin menee päivä kivasti...:)

    Mikähän on sitten noiden nostajien elinikä?
     
  11. persus

    persus 3rd gear


    eiköhän tuossa ihan silveradon oma tankki ole! ite tiputin tankin alas ja koitin laittaa siihe omaan bensa vehkeen anturin mut en saanu enää loppupeleissä sitä kyhäystä mahtumaan siitä reijästä sisään tankkiin ja jouduin purkamaan pois :-? nyt on sit taas ajeltu vaa trippimittarin varassa :oops: eipä tossa mitään vakavia vikoja ole ollu ainoastaan jotain ton polttoaine mittarin ja keskuslukituksen tyylisiä vikoja!
     
  12. L.L

    L.L 1st gear

    silverado 6,5td rupes vuotaan polttoainetta, suutinputken lähtö nippa pumpulta kartiosta halki!!! ilmeisesti joskus tiukattu vähän liikaa.
    Mistähän moista nippaa alkaisi etsimään?
    voi varmaankin vaihtaa sen erikseen, ainakin vanhan väänsin jo irti?
     
  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kelpaakos muuten laillisesti pakkivaloiksi pelkät työvalot? esim. poistamalla polttimot omista umpioista ja laittamalla työvalot puskuriin...
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on työvalot puskurin molemmassa päässä eikä katsoukko sanonu niistä mitään!
     
  15. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no ei mullakaan muuta sanonu, ku et on ainaski valoja riittävästi... mutta meiningissä oli pelkät työvalot ja poistaa umpioista omat pakkivalot pois, kun ei niistä ole mitään iloa.
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    pakkivalot max. 2x21w, ja sijoitus alle 120cm korkeuteen. Työvalot on sitten asia erikseen.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on ne pakkivaloina eikä kukaan ole mutissut niistä mitään. Poilttimot on vissiin H1 eli wattejakin helvetisti liikaa :rotfl: .
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    sehän täysin katsastusmiehen (tai naisen) omassa harkinnasssa mitä hyväksyy ja sallii, kerroinkin mitä lakipykälät niistä pakkivaloista sanoo. Tuli joskus meinaan muutama tunti selviteltyä tota (ja samalla muutamaa muuta) asiaa konttorilla... pykälät voi tietty olla muuttunu, tästä on jo useampi vuosi aikaa.. Onhan mullakin "pakkivaloina" Nordicin xenonit katolla eikä ne aiheuta mitään toimenpiteitä katsastuksessa..
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no sittenhän pitää vissiin laitella ne palamaan laillisesti, niin ei tule turhiaa motkotuksia. joutuu vaan ohittamaan ne takavalojen kaksi pistoketta varapyörän vierestä, eli toisinsanoen uusimaan johtoja taakse. jenkkipistokkeissa alkaa olla kosketushäikkää... riittääkö kolme tai neljä tukirautaa lavan matkalle, kun meinasin teetättää jore-tuotteella lavan päälle pressun?
     
  20. hecatti

    hecatti 3rd gear

    mulla on kans puskurin alla 2 sumuvaloa pakkivaloina , katsuri sano että saa olla 2 valoa symmetrisesti asennettuina ,tai sit vaan yksi toisella reunalla.
     

Kerro tästä muillekin!