Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Säädin edellisen omistajan jäljiltä "hiukan" sytytystä,oli miinusta n.4-6 astetta...Ajattelinkin ettei kai tbi:kään ihan noin mietteliäs pitäis alakierroksilla olla :) ..Hyvinhän tuossa piisaa alhaalla voimaa kun ennakko on siinä +5 luokilla. Paljonko tuohon jakolootaan tarkalleen ottaen menee öljyä? Meinaan kun 11 litraa olis niin ei viitti nyt valuttaa pois jos ei se riitäkkään koko hommaan...
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Eihän sinne jakolaatikkoon mene kuin 2-3l, päälaatikkoon meneekin sitten enempi. Ei muuta ku proppu auki ja öljyt vaihtoon!
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jees. Toi th700 öljymäärä on tosiaan melko venyvä käsite. Jos nopeesti homman hoitaa niin voi mennä sillä haynes-määrällä eli n.5 litraa,ponusta on ollu aina samalla lauhdutusletkut irti niin menee 7-9litraa. Ja ainakin tämmöseen autoon joka on vielä tuntematon edellisten huoltojen suhteen,olis tietysti hyvä saada mahollisimman tyhjäks.Öljy näyttää tällä hetkellä ihmeen tummalta..Loota pelaa kyllä silti loistavasti,ei tosin ihan niin terävästi kun tossa päivisen virittämässä mutta tohon tarkotukseen erittäin hyvin.Mun mielestä luonnostaan mukava loota rauhallisempaan ajoon.
     
  4. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Mistä uusi turbo 6,5 td -93 pick up ?
     
  5. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Kaverin pikkariin laiteltiin kans vähän valoja, mm. xenonit lavakaaren kulmiin alaviistoon ihan metsästyskäyttöä varten sekä pakki/työvalot lavalle myöskin lavakaareen. Viimeksimainitut kytkin kolmiasentoiselle kytkimelle siten, että 1. asennossa syttyy ainoastaan auton omat pakkivalot normaalisti kun vaihtaa pakille, 2. asennossa syttyvät myös työvalot kaaressa peruuttaessa ja 3. kaikki palavat jatkuvasti. Ei tartte leimalla kikkailla. :)
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    On sitä lunta vielä etelä-savossa, meni nimittäin kuormalavojen haku lapionniks... Pinta kova ja alla puurolunta.
     
  7. kumu

    kumu 3rd gear

    Kolinaa

    Nyt se pukkas vähän isompaa (mulle ainakin :( ) probleemaa. Subbe 6.5td parin kk huilin jälkeen tulille ja heti kohta sammuksiin, kun alkoi aikaste hiton kova kolina. Kone pyöri vielä, mutta tosi vaikeasti, enkä jatkanut yritystä saada käyntiin. Aiemmin "lievää" naputusta kylmänä, mutta muuten käynti ihan jees. Jonkun verran puhalsi öljykorkista, mutta öljy mustaa. Eli onkohan se kuuluisa kasimäntä nyt sitten halki?

    Sitten lista kysymyksiä : onko kone viisainta nostaa kokonaisena, vai purkaa kannet ensin? (Kolinan syyhän ei ole siis selvillä) Missä järjestyksessä tuollaista olisi hyvä alkaa purkamaan? Ei viitisi hakata päätä jatkuvasti noihin karjalan mäntyihin...
    Thanks!
     
  8. oobee

    oobee 1st gear

    Kyllä se motti järkevintä on ottaa kokonaan pois, toki käyttäsin ensin venakopat irti, että näkisikö sieltä kolinan syytä. Mutta tosiaan jos alkaa suunnitteleenkin kansien pois ottoa niin samalla vaivalla nostaa koko mosan pois ja saa tehtyä sen pukissa kuntoon.
     
  9. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Ei ole ainaskaan paino esteenä laittaa pikkari 6-paikkaseksi. Epäili, että penkki on liian kapea tai ratin ja seinän väli liian kapea 3 istuttavaksi. Pitää seuraavan kerran käydä pikkarin kans konttorilla, ni saavat mittailla.

    Ja nyt joutuu räplää puhelimella nettiä ku kone meni huoltoon... Niin paljonkos on vakio pickupissa hevosia ja vääntöjä? 6,5td, 4x4, -93 ja manuaali.
     
  10. Ama83

    Ama83 1st gear

    Missähän mahtaa sijaita takatilan puhaltimen rele? Jää päälle ku kääntää virrat pois, onko kokemuksia?
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Villi veikkaus että se rele olis siellä takana puhallinmoottorin läheisyydessä...

    Ja Raimolle: 190hp vakiona L65 koneessa.
     
  12. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

  13. RumaJussi

    RumaJussi Gearhead

    Onko kokemuksia tälläsestä tai vastaavasta vimpaimesta?
    http://viewitem.eim.ebay.fi/Mini-ELM327 ... 23528/item
    sekä siihen ohjelmistoksi esim. tällänen, ymmärtääkseni jopa suomenkielinen http://www.obdautodoctor.com/

    Ja sitten vielä... obd1:seen kun en löytäny äkkiseltään mitään vastaavaa mutta kylläkin adapteripiuha pistokkeiden välille... Toimiskohan se. Löysin myös joltain foorumilta (usa) keskustelun jossa kaveri kertoi "toimivan"
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mahtaiskohan etran valikoimasta löytyä gemssiin oven tiiviste tarvikkeita?

    Itselleni vastaten ainaski nettivalikoiman mukaan pitäis löytyä.
     
  15. ssi

    ssi 2nd gear

  16. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Tämä ei ehkä nyt ihan suoraan tänne kuulu,mutta ehkäpä täällä olisi tietoa.
    Laita vaikka yv.jos et halua julkisesti avautua..

    Onko noita Suburbanin vuosimalleja 2003 -> ja 1500 alustalla olevia saatu tänne rekisteröityä kevyt k-a:ksi? Jos niin miten? Ja sama homma umpinaisten täyspitkien Escaladien kanssa,onnistuuko? Niin ja kyse olisi 4wd autoista.
     
  17. RumaJussi

    RumaJussi Gearhead


    Joo tiedossa on että tarjontaa löytyy monta eri merkkiä ja mallia ympäriämpäri maailman, mutta olisko kellään kokemusta ko vehkeistä ja varsinkin että toimiiko adapteripiuhan kanssa 1:ssä.
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    ei oo kokemusta, mut järjen mukaan ei pitäis toimia.
     
  19. mpon

    mpon 3rd gear

    Missä uuskoppasessa vanissa on toi moottorin aivoboksi?
    eli 2000 luvun taitteen vehkeestä kyse, kaveri moista tietoa tarttis... :odroll:
     
  20. mustonen

    mustonen 1st gear

    Tätä keskustelua aikani lueskelin, mutta vastaus jäi pimentoon. Onko kukaan törmännyt siihen että alipaine pumppu vuotaa öljyä? Mielestäni sen ei pitäisi olla koneen öljykierrossa mukana eikä saada imettyä öljyä mistään. Öljyä tulee siitä mollukasta josta se ilmeisesti puhaltaa ilmaa ulos. Pumppu päältäpäin täysin kuiva.
    Ainiin, auto on 94 suburban 6.5td
     

Kerro tästä muillekin!