Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    Hähää, burbani läpi leimasta tällä kertaa heittämällä ilman rutinoita, tulihan siihen vähän panostettuakin, ja lempäälän autokatsastuksessa jälleen asiallinen meininki
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Paljonkos näissä pystyikään nostamaan koria rungolta ilman sen suurempia muutoksia?
    Ja mistä saikaan nelikkoon halvimmalla aktuaattorin eli murkulan etuperään?

    Josko ton nelikon sit möis ja keskittys tohon -88 350 lpg takavetoon.
     
  3. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Ulkomuistista muistelisin että 40millii ilman ettei tarvii jatkaa ohjausakselii...
    FSD:llä on ainakin päiväkirjojen puolel mikniemen juttuu tuosta.
     
  4. daavidson

    daavidson 1st gear

    -98 subbe kiukuttelee. Oireina sammuminen " täydestä lennosta ". Ajossa yleensä käynnistyy kun heittää vapaalle ja starttaa niin lähtee, käy hetken ja sammuu. Lähtee uudestaan startatessa taas ja voi toimia vaikka viikonkin oireitta.Tänään ajoin töihin ja hyvin pelas..kunnes ruokatunnilla sammutin auton ja kohta yritin lähteä liikkeelle, ei käynnistynyt. Akut hyytyi aika pian vaikka mittauksen perusteella virtaa oli 12.3V. Apuakun kun kytkin kiinni niin lähti heti ja akkujen mittaus ilmoitti akuissa olevan 14.3V. Eilen sama homma.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Luultavasti pmd mutta siirtopumppu kannattaa myös tarkistaa. Jos tarvitset osat ja neuvot niin paiskaa yv,
     
  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Joo-o.. se ois Suben rekisteröintileima edessä. Tuli tossa mieleen, että mitä eroa on N2 ja N2G luokilla?Jälkimmäinenhän on maastokuorma-auto,mutta mitä eroa säädöksissä? Saako Subbea leimattua sellaiseksi ja jos saa, niin onko siinä mitään järkeä vai tuleeko mukana jotain extra riesaa verrattuna kevyt kuorma-autoon?
     
  7. Mica70

    Mica70 1st gear

    Mulla on tuo katsastettu N2G:ksi,silloin ei ainakaan tarvitse olla alleajosuojia jos korottelee autoa.Takakuraläppiä ei myöskään vaadita ja jos tarvetta vedellä jalaksin varustettua rekeä niin se onnistuu myös maastokuorkilla.Onkohan rengastuksenkin kanssa helpompaa,mul otteessa 35/12,5/16,5 ja 275/65/20,muistaakseni :).Kyllähän jotkut ovat muutoskatsatelleet jälkeenpäin N2G:ksi,mut miksei sitten suoraan sitä tekisi.
     
  8. rkr

    rkr Gearhead

    Jos löytyy lukkoperä ja nelikko niin onnistuu. Lukkoperä normaalisti G80 koodilla. Onhan siinä järkeä kun tarvii vähemmän muutoksia ja sitten nuo myöhemmin mainitut rengas, korottelu ja muut asiat.
     
  9. eno

    eno Gearhead

    4L65E loota on alkanu lähteä satunnaisesti 2 vaihteella liikkeelle, ei auta edes pakkoykkönen tähän vaivaan.
    Muuten toimii normisti, öljyt ja suodin lähihistoriassa vaihdettu, öljyt oikeassa tasossa.

    Onko hyviä arvauksia tai tietoa missä vika piilee ?
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Varmaan turhaa kysyä mutta kokeillaan nyt kuitenkin..

    Eihän kenellekkään olis tollasta jääny hyllyyn? Tämä liitinhän tulee siihen jakolaatikossa olevaan kytkimeen.
    http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... rttype,621 . Käytetty kelpaa kanssa kunhan siinä on senverran johtoja jäljellä että saa juotettua johdot kiinni. Vissiin kampiakselin asentotunnistimen johdossa on kanssa sama liitin.

    Itellä toi liitin kakkana eikä sen takia neliveto toimi...Liitintä ei saa kyllä mitenkään järkevästi elvytettyä edes tilapäisesti. Ei viittis pelkästään tota tilata Rockautosta, just tällä viikolla tuli taas kolme laatikollista tavaraa.. :mad:
     
  11. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    Ei jaksa selata tätä Teijän palstaa läpi kokonaa joten Viittiskö joku kertoo mahtuiskohan gmc suburbanin alle 285/75/16 ilman mitään korotuksia? Kiitoksia jo etukäteen
    Nii joo vm. 96
     
  12. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Selvittelin tossa netissä vähän tän mun auton koodeja. Ihan kaikki eivät auenneet ja muutama ihmetyksen aihe myös löytyi: Auto on 6-pulttisilla navoilla ja K1500 mutta joku HD alusta ja vaihteisto 4L80-E. Perä 3,73 välitys ja lukko mutta mitä tarkoittaa perässä DUP WITH 5X1?
     
  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kyllä vissii aika tarkalle menee, että mahtuu. Jos muistan väärin ni korjatkoon tämän.
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No täähän on nyt sellanen perinteinen sekasikiö mistä olikin tossa jokin aikaa sitten puhe. Dieselin perässä on vissiin aina toi 4L80-laatikko. Veikkaan että toi DUP WITH 5X1 tarkoittaa jotain ns. varustepakettia missä on tullut pykälän tiheempi välitys ja lukko. Mitään varsinaista tietoa asiasta ei kyllä ole.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    285/75r16 mahtuu ilman korotuksia gm:n omilla vanteilla.
    Dieselin perässä voi olla myös 4l60 loota, mutta turbodieselin perässä automaattina on 4l80E.
    Missä toi dup with 5x1 oli? ei varmaan ainakaan siinä optiokoodilistassa suoraan?
     
  16. Ahti

    Ahti 3rd gear

  17. kojo

    kojo Gearhead

    duplikaatti 5x1:n kanssa...
    Eli jossain optiokoodilistassa toi 3,73 perä on koodilla 5X1
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tarraa hanskalokerosta yritin putsata luettavaksi, mutta kaikkea siitä ei silti näe kulumisen johdosta.
    "ratio, trans axle final drive 2.56" ja "axle rear 3.62 ratio" ja "transmission, man 5 spd, new process, 109mm, 6.34"

    edit: ja näköjään myöskin sen, että on 160L/36gal tankki.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kuinkas paljon on rengaspaineilla vaikutusta talvipitoon,kuinka löysillä paineilla ootte ajellu? Auton omapainohan on se reilu 2200kg ja tyhjänä useimmiten mennään.Ja kuinka paljon tipahtaa at-renkaasta talvipito yhden kesän ajon jälkeen? Bfg-at olis tässä nyt esimerkkirenkaana.
     
  20. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Riippuu kai kuinka paljon kilsoja on tullu kesäs... Mut selkee eroo vaikkei kilsoi tullu edelliskesäl ku kymppitonni, nappuloitten reuna ku pyöristyy niin pito heikkenee. Kolmen paikkeil varmaan talvellaki painetta, kovin pienil ku ajelee niin rengas kuluu miten sattuu ja ajettavuuski kuivalla pinnal iha pyllystä.
     

Kerro tästä muillekin!