Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Sellainen muistikuva mulla on ettei LS:ää noiden periin saisi laittaa. Normaali öljyä oon laittanu ja lukkokin pelaa.
     
  2. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Mulla kans semmonen fiilis että syksyllä laitoin normi 80w-90 sisään ja lukko toimii.
     
  3. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Mulla on nimenomaan tota mobilin 75-90 LS öljyä ja perän lukko toimii paremmin kuin vanhoilla öljyillä, tosin ei ole tietoa mitä sinne on aiemmin laitettu. Lukko tosiaan toimii kuin uusi.
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    eli toisilla sitä on käytössä ja toiset tavallaan kieltää sen käytön. eli siis laita ja testaa.
    vai onko asiasta jollain jotakin faktaa esittää?
    ja jos kerran toiset on laittanut sitä takaperään, niin eiköhän se silloin mene edessäkin...?
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eikös kannata laittaa oikeeta öljyä,kun niitä on saatavilla eikä noita nyt niin paljoo mee
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Kyl se edessä menee, mutta taakse sitä en laittais jos g80 optiokoodilöytyy
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    nonni asia selvisi, tänks kojo
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Pitäisi purkaa vetarit pois lähiaikoina kunhan lukko saapuu. Kannattaisiko hankkia jotkut tiivisteet vetareiden päihin valmiiksi vai mimmoinen rakenne tuossa on, kelluvat akselit on nuo?

    Ja öljyksikö joku normaali 80W90 soppa?
     
  9. ToniR-

    ToniR- 2nd gear

    ite ainaki heitin silkkarit stefojen tilalle. Hyvin on toiminut.
     
  10. JK311

    JK311 3rd gear

    Olis ylimääräisenä -89 Sportsideen (käy varmaan muihinkin) jonkinlainen "karjarauta", krominen etupuskuri listoilla ja kävyillä(hyväkuntoinen), astinlaudat (vähän väsähtäneet) sekä kylkilistasetti (osa hyviä, osa kulahtaneita). Pistä YV jos kiinnostaa, ni laitan lisätietoja
     
  11. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Mulla toimii sillä öljyllä tuo perä oikeesti hyvin.
     
  12. Timmo

    Timmo 1st gear

    Eli samalla mönjällä vetarin laipat millä perämurikka - hyvä homma!
     
  13. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Gm servise bulletin mukaan ls aine saattaa aiheuttaa lukon luistoa jolloin sen mekaaniset osat särkyvät. En nyt tähän hetkeen löytänyt sitä tiedotetta
     
  14. tst

    tst Gearhead

    Kai se LS voi siellä toimiakin mutta kannattaako muutaman euron säästön takia riskeerata ja kalliimpaahan se LS öljy on että myy sen jollekin sitä tarvitsevalle.

    The use of any additive in locking rear axles (G80) is not recommended. Rear axle additives are designed for use in limited slip differentials which are normally installed in cars. All light duty trucks equipped with RPO G80 make use of a locking differential and the use of additives will delay the engagement of the locking mechanism and may decrease axle life.

    kopioitu tuolta: http://www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... tid/256237
     
  15. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Joo hullulta se minustakin tuntuu, vanhalla öljyllä perä paukku satunnaisesti eikä lukko pitäny ikinä sillon kun olisi tarvinnu. Tolla mobilin 75-90 LS öljyllä satunnainen paukkuminen on loppunu ja lukko pitää heti eikä viidestoista päivä..

    Edit:
    Muistaakseni luokitus Subun peräöljylle on API GL-5 ja tuo mobil on tarkoitettu juuri sille.
    http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... 5W-90.aspx
     
  16. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Jatketaan nyt vielä (ainakin) kerran:
    En tiedä tajuaako kukaan tästä sepostuksesta ikinä mitään, mutta kerrotaan nyt kuitenkin, vaikkakin nolottaa todella kovasti...
    Subu toimii!!!! Tai ainakin ajelin sillä reilut 150km ja sinä aikana yhden kerran syttyi vikavalo ja koodina:
    P0430 Katalysaattorin alhainen hyötysuhde, 2 muisti, mitä tuokin nyt sitten meinaa?
    Sytytys-ongelmat ja nykimiset/nyhtämiset loppui kun sain molempiin putkiin ehjät lamdat. Kuinka todennäköistä on että jos alunperin on vasen lamda pimeänä ja ostat molemmat uudet ja vaihdon jälkeen on edelleen vasen lamda pimeänä? Oli muuten ainakin minulla viimeiset standard-merkkiset vara-osat... Nyt enään odotellaan, mihin tuo kulutus alkaa asettumaan...
    Kaikille iso kiitos, ketkä yrittivät avittaa ja erityisesti Kojolle. Ite tuijotin vaan sokeasti tuota omaa vikakoodilistaa, enkä tajunnut noiden P0131 ja P0151 koodien eroa.
     
  17. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tämä on taas vähän sellaista juupas eipäs väittelyä.

    jo pelkästään motonetin sivuilta katsottuna perus 80-90 on 6€ litra, 75-90 on 16€ litra, samassa hinnassa menee tuo 75-90 ls.
    ja muuta eroa ei tuolla ls vs. normi, että ls on tarkoitettu luistonrajoittimella olevaan perään. joten eihän se sen kalliimpaa ole tuo normi vs. ls öljy. tietty asia sitten erikseen jos haluaa kaataa 80-90 öljyä sinne.
     
  18. amaz

    amaz 2nd gear

    Moottorin ohjainlaite tarkkailee katalysaattorin toimintaa takimmaisilla happitunnistimilla. Mikäli takimmaisen happitunnistimen jännite seuraa etummaisten happitunnistimien jännitettä, tulee tämä koodi (en muista tarkkaan minkä ajan kuluessa). Jos katalysaattori on ehjä, pysyy takimmaisen happitunnistimen jännite jotakuinkin vakiona (omassa bensa-subussa näyttäis olevan siinä noin 600mV kohdalla).
    Viallinen happitunnistin, johtosarja tai katalysaattori ois veikkauksia vikalistalla (jos pitkään ehdit ajella huonosti/rikkaalla käyvällä koneella, voihan se olla että katalysaattori on ottanut siipeensä).
     
  19. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Tuota noin, takimmaisella happitunnistimella tarkoitat katin jälkeen olevaa tunnistinta? Ei siellä ole sellaista. Katin kylkeen on edellisten omistajien toimesta tehty "huoltoluukku", joten epäilen sen olevankin vähän vajaa toiminnalla....
     
  20. amaz

    amaz 2nd gear

    ECM ei osaa muuten valvoa katalysaattorien toimintaa kuin takimmaisen happitunnistimen avulla, pitäis semmonen kyllä autosta löytyä?
     

Kerro tästä muillekin!