Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Millä nopeudella pitäisi D-vaihteen kytkeytyä? Jotenkin tuntuu että 100:n vauhdissa kone huutaa isosti aivan kuin D ei olisi päällä. Kun laittaa 3: päälle niin huutaa vieläkin enemmän että ilmeisesti D kuitenkin pelaa...vai vaikuttaako kitkalukko noin paljon?
     
  2. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Kyllä se OD kytkeytyy vaikka kaupunkivauhdeissa,jos on päällä.Turbiinilukko sit maantienopeuksissa. Onks isommat renkaat kuin tehtaalta? Jos näin,tulisi VSSB-yksikkö kalibroida isommille kumeille.
    Laatikon solenoidi(t)?
     
  3. h3nkka

    h3nkka 1st gear

    Mulla taitaa nelonen mennä n.60:n vauhdissa pintakaasulla päälle..

    Turbiinilukkoa varmaan tarkotit? :) se meni ennen säätöä jossain 85:n vauhdissa päälle kun oli sopivan pintakaasulla..:)

    Turbiinilukko taitaa jonkun sata kierrosta vaikuttaa... sen kyllä huomaa kun menee päälle..

    Kokeile kevyellä kaasulla kiihdytetllä kaikki vaihteet läpi niin näkis jos sieltä joku puuttuu?

    korjailkoon joku jos jotain meni väärin... :)
     
  4. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mitä tarkoittaa "huutaa vitusti" ? Kyllä satasen vauhdissa 4 pitäis olla päällä jos kaikki on kunnossa.

    Otappa hanskalokero auki ja RPO-tarrasta katot mikä perävälitys siellä on niin sillä selvinnee jo aika paljon vielä kun tiedetään minkäkokoiset renkaat sulla on.

    G80 = lukollinen takaperä
    GT4 = 3.73
    GT5 = 4.10
    GU6 = 3.42

    esim. 35" renkaat + 3.73 satasen vauhdissa 1700rpm turbiinilukko kiinni. VSSB ei ole modattu, mittarivirhe aika tarkalleen 10km/h (eli näyttää liian vähän)
     
  5. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Vielä lisäkysymys tähän, lamppu siis pitää irroittaa...rosterikehys irti, mutta lampun yläpuolella olevat kaksi ristipääruuvia vain pyörii paikallaan eikä ruuvien takana oleviin pieniin muttereihin pääse käsiksi. Mites nyt neuvoksi?
     
  6. juy40

    juy40 Gearhead


    Pura maski pois, niin saat lisää tilaa ja helpottuu hommat...
     
  7. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Näin suosittelen myös :) no ei ole vani, mutta sama ongelma..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Minkälaiset lamput kuuluu pysäköintikiekko mittaristoon -90, suurin osa palanut.
     
  9. Roju

    Roju 3rd gear

    Pienet 3w lasikannat..
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kummastakohan ilmastointi täytetään?Vaseman puoleisessa on heti venttiilin jälkeen sähköliitin ja oikee menee kuivaimelle.[​IMG]
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laita siihen mikä on menossa kompuralle päin.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Molemmathan on menossa tai tulossa kompuralle päin,ei siellä ole mitään merkintöjä.
     
  13. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Täyttö pitää tehdä paine puolelle eli kompurasta poispäin. Oikeasti sillä ei ole väliä jos odottaa jonkin aikaa ennen käynnistystä, kylmäaine menee järjestelmään nesteenä kompura ei kestä puristaa nestemäistä ainetta vaan sen pitää kaasuuntua ennen kompuraa.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    No kumpi se on noista paine puoli?
     
  15. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Isompi liitin toden näköisesti vasemman puoleinen
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kokemuksesta voin sanoa että kannattaa täyttää matalapainepuolelta. Korkeapainepuolen huoltoliittimessä on ainakin mun parissa subbarissa ollut sellanen erikoinen "läppäventtiili" tyyppinen kuminen sielu mikä jää helposti vuotamaan.. Matalapaine puolen huoltoliittimessä on ihan perus metallinen sielu.
     
  17. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Muistaiskos kukaan mihin kierroslukurajoitin säädetty -98 vanissa? Miten huudattavat katsastuksessa, rajoitinta vasten vai johonkin tiettyyn kierroslukuun?
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

  19. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Eräs epäilys oli että tietsikka luulee konetta lämpöiseksi....

    Kyseinen ongelma hävisi noin kymmenen starttiyrityksen jälkeen. Sen jälkeen ei ongelmaa kunnes taas tänään :mad: , ei hehkuttanut olenkaan, eikä käyntiin. Lopulta hehkutus alkoi toimimaan, muutamaan otteeseen käynnistyi mutta sammui samantien uudelleen. Aikansa kun yritti niin käynnistyi ja pääsi taas ajamaan.
    Vikatesteriä ei ole vielä. Jos tietsikka luuleen että kone lämpöinen niin tekisikö se myös tuon että sammuttaa koneen vaikka lähti käyntiin? Mitä tuolle tietsikalle voisi tehdä? Uudelleen ohjelmointi? Mitä tulisi maksamaan? R-pumpun sähkömokkula on vaihdettu uuteen ja siirretty viileämpään paikkaan, siirtopumppu toimii (toiminta testattu), pa-filtteri vaihdettu.
     
  20. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    minkälainen vikalukulaite kannattaisi hommata? Löytyykö suomesta, mistä?
    Kyseessä siis vani -98, 6.5D
     

Kerro tästä muillekin!