Chevy K1500 -91 tuplaputkisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Concarne, 6.2.2020.

  1. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Olen lähes varma että olen tällä palstalla nähnyt jotain vanhaa keskustelua aiheesta mutta en nyt hakemallakaan löytänyt joten kysyn: Pitäisi saada tuohon neliveto TBI Sportsideen peltisarjat ja tuplaputket. Peltisarjoja löytyy hyvin vaikka US-Partsiltakin ja jotkut jopa kohtuullisen edullisia. Olisiko vinkkejä mitä mahdollisesti kannattaisi ostaa tai mitä kannattaa välttää? Löytyykö tähän jostain valmiita putkistoja vai pitääkö rakennella itse osista? Jälkimmäinenkin vaihtoehto onnistunee. En tiedä onko tyhmä kysymys mutta saako jostain valmiita liitoksia / laippoja mitkä sopivat noihin peltisarjoihin mistä pääsisi rakentamaan putkistoa eteenpäin? Olen hiukan uusi näiden jenkkivehkeiden kanssa ja siksi kaikki vinkit ovat tervetulleita.
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Itse ostin omat sarjat niin että käytin Summit racingin sivuja ja sieltä sitten "fit your car" -systeemi johon laitetaan sitten oman auton tiedot. Kun oikeat sarjat on löytynyt niin googlaa osanumerolla ja joskus löytyy Suomesta, joskus muualta. 2-2.5" putkiin löytyy rakenteluvärkkiä ihan motonetista yms.varaosakaupoista. Takaylityksiin voi käyttää vaikka Marteliuksen palveluita jos muuten ei meinaa vääntyä kohdilleen?
     
  3. G20

    G20 Gearhead

    Nykyään ei ole tarjontaa yhtä hyvin kuin oli 10-15 vuotta sitten. Silloin ehdoton valinta oli Edelbrock TES (Tubular Exhaust System) peltisarjat ja siihen Edelbrock cat-back putkisto jotka sai valita eri ulostuloilla sivuille tai taakse. Noita oli ilo ruuvata kiinni, sopivat nätisti ja kestivät jopa ympärivuotisessa käytössä hyvin.

    Nykyinen tarjonta alkaa olla melkoista kuraa, joskus Hooker peltisarjat oli asiallisia. Pari vuotta sitten ostin pitkät sarjat ja työn jälki oli vastaavaa kuin sokeat olisi hitsaillut ne kasaan. Yllättäen eivät sopineet, alaosa otti kiinni koneen korvaan ja tiivistepinta 20mm irti kannesta täysin vakio kokoonpanolla joten vein tuotteet takaisin kauppaan.

    Mitään järkevää vastausta et saanut kysymykseen mutta melkein kokeilemalla kun ei nykyisiä tuotteita kehtaa suositella kenellekkään. Viimeinen asiallinen putkisto oli Flowmasterin tekele joka sopi nätisti C1500 eikä ollut edes kallis luokkaa 300€ ja kesti sekin ympärivuotista käyttöä useamman vuoden.
     
    Muokattu: 6.2.2020

Kerro tästä muillekin!