Chevy lämppäri

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja kom4, 10.4.2017.

  1. kom4

    kom4 1st gear

    Tuli hommattua ihka eka jenkkikottero ja nyt parin kuukauden jälkeen tuli eka varsinainen vika, joten ei mitään hajua mistä lähteä tutkimaan. Etsimälläkään en löytänyt keskustelua ko. tapahtumasta.
    Lämmönsäätimessä vilkkuu vain kolmiot eikä anna säätää lämpöä. Kaikki muu toimii ihan normaalisti, puskee vain kylmää ilmaa eikä anna säätää yhtään.
    Mistähän lähtis metästämään vikaa?
    Auto siis Chevy K1500 -91
     
  2. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Onhan nyt kahottu että neste määrä oikea eikä ilmaa järjestelmässä? Termostaatti kunnossa?
    Lämppärin molemmat letkut kuumat kun säädät lämmöt täysille? Jos vaan toinen niin lämppärin hana! Taitaa olla alipaineohjattu.

    Tarkotat että ei pysty säätämään mihin ilma virtaa??

    Sitten menny BDA säädin autossa

    Voit koittaa resetoida eli jos oikee muistan niin etit sulakkeen jonka kautta virta tulee BDA moottorille tai repäset akun kaapelin irti minuutin ajaks ja sit takas ja kahtoo mitä sanoo.
    Jos ei auta nii menny tää säädin rikki.
    ELI SIIS SÄÄDIN JOKA SÄÄTELEE NIITÄ ILMALÄPPIÄ. Vissiin 2 niitä sun autossa.
    Ja noihin pääsee käsiksi sitten joko vaikeemmin tai helpommin.
    Ja toi B säädin taitaa olla se joka säätää sen kylmä/kuuma homman ja sit toi A on että mihi tää kylmä/kuuma virtaa:)
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Alota helposta ja kato onko sen säädinpalikan takana liittimessä kaikki pinnit kunnossa ja saa kosketuksen.
    Sitten seuraavana luultavimmin se lämmönsäätöservossa vikaa.
     
  4. kom4

    kom4 1st gear

    Nesteet yms katottu ekana ja ne on ihan kunnossa. Säädin vilkkuu ja välkkyy eikä anna tehdä mitään.

    Kiitos neuvoista, pitääpäs huomenissa rueta kokeilemaan kerrottuja vinkkejä.

    Missähän hinnoissa uusi/käytetty osa mahtaa pyöriä?
     
  5. aesvi

    aesvi Gearhead

  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    toi valojen vilkkumenen kielii mun korvaa sähkövian suuntaan, mut kerron kuitenni, että
    lämppärissä on kuristinkin, jonka voi poraamossa koneistaa suuremmaksi ja tämän toimenpiteen jälkeen säädettävän "kuristimen" (so. letkuklemmari) voi laittaa syylärin letkuun, jolloin kabiinin kennon virtausmäärää pääsee säätämään mieleisekseen.
    tämän vinkin tarjosi:
    [​IMG]
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kas kun et käskeny betonoimaan lämppärin kennoa.
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  8. kom4

    kom4 1st gear

    Vika tuntui korjaantuvan liittimien irroittamisella ja servon kiroomisella. Tai sitten siirtyi seuraavaan kohtaan kun pyyhkijät eivät lakanneet vimputtamasta. Saas nähä minnekkä se pyyhkijöistä siirtyi.

    Pitää kesemmällä kunhan saa harrasteen liikenteeseen, rueta purkamaan kabiinia ja tutkia noi säätimet mitä ne on syönyt.
     

Kerro tästä muillekin!