Chevy Loadmaster -47 takaisin elävien kirjoihin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja concorde, 17.8.2017.

  1. concorde

    concorde 1st gear

    Moro.

    Meillä on wanha -47 vuosimallin Chevy Loadmaster, joka on osittain pelastettu jonkin aikaa sitten, mutta vielä olisi tehtävää varsinkin peltipuolella.

    Tuosta on siis aikoinaan rakennettu kone uusiksi ja runko todettu ehjäksi, samoin laatikko ja vetolinja. Kori on muodossaan, mutta vaatii pelti- / sisustatöitä. Auto on seissyt pitkään (15 vuotta?) säältä suojassa ilman, että homma on edellä mainitusta edistynyt.

    Ongelma omalta osalta on se, että ei ole oikein hallipaikkaa saati osaamista tuon saattamiseksi liikenteeseen, joten vinkkejä tuon pelastamiseksi ajokuntoiseksi otetaan vastaan.

    Kyseessä on siis tämä auto (kuva lienee jostain 50-luvulta) :

    [​IMG]

    Meille saattaisi sopia myös sellainen järjestely, jossa joku museotaho(?) saisi auton lahjoituksena, sen entisöintiä vastaan. Pääasia olisi, että "Leena" saisi uuden elämän. Tuolla vehkeellä on kuitenkin esim. "sotahistoriaa" jatkosodan jälleenrakennustöistä

    Tietty myös omaan käyttöön fiksaaminen tulee kysymykseen, mutta hurjia määriä ylimääräistä rahaa meillä ei tuohon ole laittaa. Tarkoitus ei siis ole entisöidä näyttelykuntoon vaan käyttökuntoon. Onko esim. Virossa joitain luotettavia pajoja joista voisi tarjouksia kysellä?

    Koska tämä skene on itselle aika vieras (pl. rakennettujen/entisöityjen autojen ihailu), niin kaikenlaiset vinkit ja ehdotukset kuunnellaan.

    Mä saan tuon omaan pihaani lähiviikkoina, jolloin pystyn postaamaan kuvia projektin nykytilasta. Käytännössä kyseessä on rullaava runko, jossa on kaikki muut paitsi lava ja kori paikoillaan + kori on omana pakettinaan. Suunnilleen kaikki osat pitäisi löytyä, mutta missä kunnossa - se on eri asia.

    Härveli on kohta Ylöjärvellä, jos paikka ratkaisee vinkkeihin.

    edit: tarkennettu tuota "sotahistoriaa"
     
    Muokattu: 18.8.2017
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Kerro toki vähän tarkemmin tuosta leenan osallistumisesta jatkosotaan.
     
  3. mikka

    mikka 3rd gear

    1947 vuosimalli ja jatkosota ei nyt käy yksiin, jatkosota oli kesäkuusta 1941 - syyskuuhun 1944.
     
    emil knievel tykkää tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näyttäis tosiaan että tuo korimalli ("Advance Design") tuli vasta 1947, ja sitä aiempi AK mallisarja oli eri näköinen.

    Vaihda vaan "jatkosota" "kylmäksi sodaksi " niin homma bueno.

    Mitään apua tästä viestistä ei tietenkään ole.
     
  5. concorde

    concorde 1st gear

    Joo, eiköhän tuo "sotahistoria" - sana kaipaa vähän tarkennusta. Sotahan loppui käytännössä syyskuussa -52 , kun viimeinen sotakorvausjuna meni Vainikkalasta yli.

    Toi auto oli siis valtion ajossa uudesta, esimerkiksi jälleenrakentamassa Rovaniemeä ja pohjoisen muutakin infraa sodan jäljiltä. Ekat kuorkit saatiin sodan jälkeen Suomeen loppuvuonna -46 ja toi tuli siinä ekassa aallossa tänne pohjolaan.

    Heti uutena sille määrättiin hommia sodan jälleenrakennushommissa ja meidän puutarhan ajoon se ehti vasta muutamaa vuotta myöhemmin (joskus vuosikymmenen taitteessa).
     

Kerro tästä muillekin!