Chevy Lumina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja late, 26.1.2004.

  1. late

    late Gearhead

    Eli sedanmallinen ois tarkotus hommata. Onko mitään vakiovikoja? Aattelin saksanmaalta uittaa vm. 94-96:sen. Eikös 94 ole jo pyöreämpi muodoltaan. Tietäjät vastatkaa...
     
  2. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Kastuu sisusta pahasti, jos uittamalla tuo...
     
  3. 63impala

    63impala 1st gear

    Faijan eka Lumina oli-96 ja ainut vika oli, että se meni kolmasti katon kautta ympäri. Nyt se ajelee -97LTZ:lla. Kummassakaan ei ole ollut pienintäkään vikaa = yhtään osaa ei ole tarvinnut uusia paitsi suotimet. 3,1:n tyyppivikana on imusarjan päätytiivisteiden vuotaminen joko vettä tai öljyä. Tää on ainut mikä mulle tulee mieleen. Tietysti vois kannatta kattoo jos löytäis 3,8 litrasen puikkimoottorisen version, voimaa on hieman enempi. Ei luminalla tosin kinttuihin jää 3,1:lläkään (0-60mph 9,6s).
     
  4. TNT

    TNT 1st gear

    Uittoauto vuotaa :grin: HMH... voi kastua bootsit...
     
  5. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Tiedä häntä varmasti, mutta saattaa tulla paljo veroa jos sitä verrataan johonki vastaavaan nyt myytävään. Onko arvioo siitä paljo tulee veroo?
     
  6. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Tiedä häntä varmasti, mutta saattaa tulla paljo veroa jos sitä verrataan johonki vastaavaan nyt myytävään. Onko arvioo siitä paljo tulee veroo?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos noita luminoita muualla eu:ssa miten saatavilla. Eikös toi ollut myynnissä lähinnä suomessa. Muualla on vain jotain satunnaisia muuttoautoja.
     
  8. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Meille tulee duuniin vaihdossa lokakuussa 95 rekisteröity asiakkaan puheitten mukaan 96 mallinen Lumina,jos jotain kiinnostaa.
    Omistaja tuonut jenkeistä aikoinaan muuttoautona.Ajettu jotain 135 tuhat mailii,ilmastointi,kesäalut ym.
    Mahdolliset kiinnostuneet voi soittaa mulle
    p.0500-793515, ja vaihdossa käy kaikenikäiset ja merkkiset autot ja rahoituskin onnistuu...
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    aikanaan oli sukulaisella lumina kanssa harkinnassa mutta tyrmättiin jo kaupan lattialla kun takapenkit ei olleet kaadettavissa! silloin jenkkifilosofiaan kuului että jos haluat kuljetuskapasiteettia osta "suv" tai tila-auto.

    sen ymmärrän jotenkin ettei omassa lintassa ole monikäyttöisyyttä ajateltu, mutta että vielä vuosituhanteen loppuun saakka...
     
  10. late

    late Gearhead

    Tullin sivuilta löyty yks veropäätös ja se oli n.4000e mutta päätöksethän on autokohtaisia.
     
  11. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Corsicassa kyllä on kaadettavat takapenkit ja lattiavaihde!
    Mulla olis muuten sellanen myytävänä murto osaan Luminan hinnasta:)
     
  12. McLeod

    McLeod 1st gear

    Kaivoin tämän ketjun esiin, kun siinä on puhetta Luminasta. Mitä eroa on malleilla LTZ ja LS? Entä ne ajovalot – ovatko ne heikot? Ilmastointi on ilmeisesti mekaaninen vai? Muita kokemuksia?

    Suunnittelen Corsican vaihtoa Luminaan, niin siksi kyselen. Kaavailuissa on joku 1995-97 -mallinen. Corsicastakin kun täällä on ollut juttua, niin kerrotaan vähän omia kokemuksia. Auto on otettu käyttöön heinäkuussa -94. Itse ole ajanut sillä (2. om.) reilut 15000 km runsaan vuoden aikana.

    Ongelmia. Valot – ne olivat todella huonot ja lisäksi polttimoita paloi tiuhaan. Tuttu Chevy-expertti teki sähkörempan ja mm. johdotti valot uudelleen ja pahiten hapettunut umpio vaihdettiin. Lisäkaukovalot laitettiin sisempiin umpioihin - siitä huolimatta, että umpiota ei ole tyypitetty kaukovaloille. Näillä järjestelyillä valot paranivat selvästi.

    Ylivaihteen lukko alkoi jäädä päälle. Se ongelma ratkesi laatikon öljynvaihdolla. Muita ongelmia ei ole ollut. Lämppäri voisi olla tehokkaampi/nopeampi. Hyvä ja suht hiljainen ajaa. Potkua löytyy meikän tarpeiksi riittävästi, että ohituksetkin ovat vaivattomia. Laatikko toimii minun mielestäni todella hienosti - aina ei meinaa edes huomata, kun se vaihtaa niin pehmeästi.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käsittääkseni oikeasti suurin ero noiden välillä pitäisi olla se, että LTZ:tä ei saanut 3.1 koneella - paitsi että ilmeisesti kaikki suomeen virallisesti tuodut LTZ:t ovan nimenomaa 3.1 koneella. Muita eroja oli muistaakseni LTZ:n erilainen maski, vanteet, sporttialusta, levyjarrut takana yms. Muistaakseni sisustuksessakin oli LTZ:ssä jotain pieniä erpja.
     
  14. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Mihis meinasit lykätä corsican, olisko maailman vaiken auto myydä, eikä auta hyvä kunto tai yksi omistaja.
    Joo, valot, piru et on tosiaan huonot, motarilla ku painaa loskasateessa 140 lasissa ilman että näkee oikeen muuta ku jotain lumipenkan häivähdystä sivulla, siinä on sitä jotain, urheilumieltä;-)
     
  15. 63impala

    63impala 1st gear

    LTZ:ssa on LS:ään verrattuna: Monte Carlon maski, takaspoikka, 5-puolaiset 7,5x16 vanteet, matalampi+jäykempi alusta, lootan ohjelma "sportimpi", verhoilut erilaiset ja lämpötilansäätö erikseen kuskille ja vänkärille. Ajoltaan ehkä hivenen sportahtavampi. Osta Lumina, se on mun mielestä hiano! Corsican vaikea myytävyys johtunee
    a) Ennakkoluuloista
    b) Oli uutenakin edullinen eli melkein korollan hinnoissa, ei ne sen ikäiset korollatkaan hinnoissa ole...
    c) Oisko toi monelle jenkkimiehelle liian pieni? (mulle se kyl riittäis)
    d) Mikä auto nyt ylipäätään kauppaansa tekee, vrt. allekirjoittaneen Malibun aiheuttama puhelutulva...
     
  16. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Nojoo, mut saman ikäsestä corollasta maksetaan melkein enemmän, ja voiko corollaa nyt verrata, corsicassa on sentään varusteita ja matkustusmukavuutta, en ymmärrä, tää on käyttöautoista paras, eikä hintakaan oo mikään paha ku ottaa huomioon ettei autoo tartte korjata mistään??!!
     

Kerro tästä muillekin!