Chevy Nova STW 2D '67 *valmis*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Rekkuriepu, 11.11.2021.

  1. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Valmistuipa tämäkin. Kukas tunnistaa ekana?
    Tein farkun 2d sedanin koria muokkaamalla. Konehuoneen osista vain lohko on sarjan oma, muu on omaa tekoa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Seevu, MJF, net-1 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. 383

    383 Gearhead

    Kuka niistä monista ex tauno lehtonen ;););)
     
  3. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Eiks tää ole Hämeenkorven Auliksen alunperin tekemä?
     
    MJF ja Rekkuriepu tykkäävät tästä.
  4. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Jep Aulis Hämeenkorven aikaisen version tein. Aluksi auto oli ajossa vaalean turkoosin värisenä, sitten tuli tämä punainen versio.
     
    Muokattu: 12.11.2021
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aulis teki ajokuntoon radalle, me tehtiin sitä ennen kori pyörilleen kavennetulla takarungolla, kavennetulla 8 3/4 akselilla ja kaksoviseks. Koppa tuli alunperin Ilmosen Peralta. Aulikselta Lehtosen Taunolle, edelleen punasena, ja useita muita omistajia..., Nykyään autolla suhaa Pauli Stamblewski, mut tuolloisesta versiosta ei taida olla jäljellä yhtään mitään. Paitsi ehkä ne Pro Formin kuttaperkaosat.
     
  6. Näin se meni miten Jykä kirjoittaa. Kyllä sitä oli meikäläiselläkin enemmän intoa kuin resursseja. Toista tolppaa siirsin, hitsasin lehitjousikiinnikkeet, vahvistin 8 3/4" peränkuoret, sovitin Mats Andebrandin (pro form) superkevyet lasikuidut), teetin vetareita..... Kalajoen kotiteollisuuskoululta taittovehkeet lainasin ja tein kaaret, moottorikorvia, moottoria, sähköjä,... oli ne kovia talvia silloinkin. Semmosessa 3m x 6m tallissa. Ainoa mukavuus oli se että oli talli.

    Rahaa nolla, intoa 110,..... ja sitten ei ollut kuin 1nen powerglidessä. Powermatic huolto teki 5500markan remontin. Yöllä pantiin aski kiinni JKL huoltoaseman pihalla (ajettiin kalajokista Rahkolan rekkaa vastaan). 5.00 aamulla valmis, siitä suoraan kauhajoelle katukisaan.... 11,99 ykkösellä ja powermatic sanoi "ei ole takuuta"..... ois pitänyt käydä pommi jättämässä heille paskahyysiin. persaukisen viimeiset rahat meni sinne ja ei vaan toiminu....

    Pääasia että tekee ja oppii. Paljon on niitäkin jotka ei ota näitä riskejä mitä otettiin ja eivät voi lähteä radalle kuin "viimeisenpäälle vehkeillä". em stw tais mennä jotain 10,3-10,4 parhaillaan. omatekemät "uivat vaunut monolehdillä" + comp.eng. ladderit ei ehkä toiminut .....hahaaa. loppunopeudet oli +220kmh, mutta semmosta se vaan oli ja moparmiehet oli aina askeleen edellä (Nixxon, Erikson, Paukkuri,...), mutta kun ei osannut alustahommia eikä saanut sitä työntöä rataan....

    Tanelle tein Corvetteen semmosen vähän nopeamman padan ja äijä innostui niin että hankki tuon STW:n jostain. Meni minulta Kurikkaan vaihtokaupassa Rotta dragsteriin.
     
    kerkko tykkää tästä.
  7. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    No hyvä, siinähän tuli kivasti historiaa selville Nova STW:sta.
    Mallista saisi tietysti racemman näköisen liimaamalla pintaan kaikki sponssitarrat, mutta mun mielestä se on aika cool noin.
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tanen Corvette tais mennä jotain 11.3 parhaimmillaan.

    Hauska muisto kehä 3 openista, Tanella oli poikansa Timo messissä joka siihen aikaan oli vissiin vähän reilu kymmenen vanha. En tuntenut lainkaan, ja ihmettelin ku ekan rundin parien arvonnan jälkeen vanhempi herrasmies tuli esittäytymään ja sao et sulla kävi arvonnassa vähän huono tuuri. No mul oli parina Jussi, jota kuvittelin Lahtikoks, ja sanoin et ei tää niin vakavaa oo. Mut sit selviskin et Tanen lempinimi oli Jussi, ja jouduinkin hänen vetteään vastaan mikä oli mennyt ton 11.3 just edellisenä viikonloppuna Alastarolla.

    No ei siin mitään, Hämeenlinnantiellä oli eka veto, joku hemmo joka oli Kessal kahvilla halus viel kyytiin, ja ekana parina maantielle. Ei ollu hajuukaan miten lähteys toimii, ni kysäsin sitä sit viel lähettäjältä siin luiskalla. No, auto pyyhkäs ohi tietä ja heti sen perään vierekkäin "radalle", lähettäjä autojen eteen ja lamppu päälle ja läpät levälleen. Corvettee ei näkyny missään ja hyvä niin, jouduin viel vaihtaa kaistaa ja ohittaa sen ohi menneen autonkin...

    Seuraaval paikalla sit ilmeni et Tane ei ollu tietonen lähtösysteemistä, ja vaati uusintaa. Mä siihen et mulle se on ok, ja niin tehtiin. Se ajettiin Kehä III:lla Voutilan suoralla. Se olikin sit illan tiukin skaba, corvette lähdös ehkä lokasuojamitan edellä ja mä maalis edellä saman verran. Seuraavalla stopilla, kello varmaan kaks yöllä, corvette sivummalla ja Timo itkee vuolaasti faijalleen; "niinku sä oot tota autoas kehunu, ja meet häviämään jollekin nelioviselle valiantin paskalle!"
     
    esmi, Larry, pe-le ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Vittu että saa nauraa kun luin tuon Jykän jutun!
    Mukava taas mennä hitsaamaan kun jäi pyörimään mieleen ....

    a

    ps. komia se on noin ilman tarroja. Minusta oli hieno mattavihreänä, pelkällä V8 drag team tarra kiinni. Sitten homma meni pilalle kun persaukinen alkaa hinkaamaan ja hieromaan vähistä rahoistaan kiiltän punaiseksi
     
  10. Larry

    Larry Double Gearhead

    Kieltämättä siinä oli tyyliä.
     

Kerro tästä muillekin!