Chevy pickup 1986 ja pyyhkijöitten kanssa ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja capri30S, 24.3.2013.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    Joskus kannattais jäädä nukkuun peiton alle..
    Tuli siis uus cruisen viiksi, ja ajattelin sen näppärästi joutessani vaihtaa.. pyyhkijöitten tihkussa oli jo aiemmin vaivaa, eli tihku ei toiminut, pyyhkijät pyyhkivät vain siellä tiheimmällä alueella ja koko ajan, kun naksautti ekan pykälän pyyhkijöitä päälle niin pyyhkäs kerran ja lopetti. No, nyt viiksen vaihdon jälkeen pyyhkijät pyyhkii koko ajan, ja katkaisija on tunnoton, eli taisi ottaa itseensä viiksen vaihdosta.
    Onko toi oikeasti noin paskamainen vaihtaa toi pyyhkijöitten katkaisia, eli ratti pois, lock plate pois, vilkun katkaisija irti, se kehys mihin vilkun katkaisija kiinnittyy, irti, että saa tapin pois joka pitää pyyhkijöitten katkaisijaa kiinni, ja sitten johdot irti liittimestä että ne mahtuu rattiputken sisältä tulemaan pois, ja uus tilalle? Aika mahdottoman tuntuinen projekti..

    rakentelin jo rattiin ulosvetäjän ja lock plateen painimen jolla saan sitä sisäänpäin että saa sen sokkarenkaan pois, mutta iski jo epäusko suoriutua tosta projektista.. Nopeampi olis vaihtaa varmana koko rattiputki toisesta ja ajan kanssa ylimääräisene vaihdella uudet katkaisijat?

    Olisko kellään jouten 84- tiltillistä/tihkutoiminnolla pyyhkijät rattiputkea katkaisijoineen? käy varmaan suburbanit ja blazerit 91 asti. Aika kortilla ja auto täytyis pitää ajossa.. Maksan hyvin!
     
  2. dixie

    dixie 3rd gear

    Kyllä se taitaa olla juurikin noin iso homma. Minä vein suosiolla auton spesialistille, joka teki homman olisko ollu jossain tunnissa-kahdessa. Itellä olis menny varmaan päivä ja hermot, eikä mitään varmuutta tuloksesta. Kannatti mieluummin tehdä päivä omia hommia. Ei taida olla noita tilttirattiputkiakaan ihan joka oksalla, eikä varsinkaan halvalla, puhumattakaan, että olis ehjät kytkimet.
     
  3. evo88

    evo88 1st gear

    Täällä oli kans vastaavia pyyhkijäongelmia ja myöskään pissapoika ei toiminut. Vika löytyi pyyhkijän moottorin piirilevystä jossa useita "kylmäjuotoksia". Suurennuslasilla ettimällä löytyi. Ja tää on kyllä vm. -91.
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    No ei kai se nyt niin paha oo, jos kerran työkalutkin on jo tehtynä. Pari hölskyvää tilttiä olen kiristänyt, ja siinä yhteydessä muistaakseni oli pyyhkijöiden katkaisijakin melko irtonaisena näpeissä. No menee siinä ensikertaliselta pari-kolme tuntia, mut luulen, että rattiputken etsimiseen ja vaihtamiseen menee vieläkin enemmän aikaa.
     
  5. capri30S

    capri30S 1st gear

    No joo, katotaan nyt kuinka saa sitten noita katkaisjioita sun muita, täytyy southwestiltä huomenna kysellä.
    C-Mersun öljynsuodattimen avaushylsystä sai näppärän erikoistykalun ton lock platen painamiseen ratin mutterilla alaspäin.. ;)
     
  6. capri30S

    capri30S 1st gear

    osat tilattu rockautosta..
    Niin ja löyty sellanen tiltillinen rattiputkikin jo kokonaisena katkaisijoineen, joten saas nähdä miten tässä edetään, vaihtoehtoja ainakin on :)

    Edit: johan pomppas, on ainakin southwestillä katteet kohdillaan;
    rock-autosta pyyhkijöiden katkaisija, vilkun katkaisija, rattiputken yläosa missä on rattilukon rattaat yms. postikulut ja tulli, yhteensä 141e, ja toimitus arvioitu keskiviikolle. Southwestistä pelkkä pyyhkijän katkaisija (prikulleen sama osa ja valmistaja kuin southwestin osalla) 145e! ja toimitus keskiviikolle.
     
  7. capri30S

    capri30S 1st gear

    Vähän rockauton palikat myöhästy fedexin ja pääsisäisen takia, osathan oli maassa jo viime viikon tiistaina, mutta eilen vasta kulkeutu mulle asti. Täytyy kyllä sanoo nyt kyseisen rempan tehneenä, että hommaa helpottaa huomattavasti rattiputken irroitus, oikeestaan jopa helppo homma kun rattiputki on ruuvipenkissä kiinni ja purkaa tarpeeksi, mitä ei paikallaan ollessa pääse tekemään..
    Itse rattiputkihässäkän irroitushan on vajaan puolen tunnin homma.
    Kyllä nyt on ilo kruisailla taas oikeella autolla kun kaikki pelaa.
     

Kerro tästä muillekin!