Chevy sammuu renkaat käännettynä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Rocker, 3.8.2017.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vähemmän kuin kaasari
     
  2. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Otin tänään polttoaine tankin pois kunnostusta ja uusien linjojen tekoa varten.Tankkia tyhjennettäessä astian pohjalle ilmestyi valkoisia kiteitä aika paljon ja niitä oli polttoaine pumpun ympäristössäkin.Liekkö jotain E10 aiheuttamia tai joku käyny kaatamassa tankkiin jotakin??Tosin auton toimivuudessa ei ollut muuta häikkää kun tuo renkaat käännettynä tyhjäkäynnillä sammuminen joten tuskin tankkiin on kaadettu mitään.
     
  3. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Lainaan ketjua vähän. Pcv:ltä tuleva huohotuslinja on throttlebodyn sisältä täynnä jotain kuivaa pas*aa milläs ihmeen konstilla saat kaivettua sen pihalle sielyä kun on muuten pikkasen jumissa..
    :odrealmad:
    Vielä yritän olla siinä toivossa että tästä (4.3 tbi) joskus tulee soiva peli:odroll:
     
  4. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Vika taisi löytyä.Väljä kaasuläpän akseli.Onko kukaan tehny/teettäny uudet puslat läppärunkoon vai täytyykö tilata jenkeistä yli 200 dollaria maksava korjaussarja->sisältää terän ja puslat 5 läppärunkoon.
     
    Poke tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    oli täällä joku joskus kirjoitellut kun oli puslittanut
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tääkin aihe sopivasti noussut pintaan. Mulla kans meinaa stumpata pyörät linkussa.
     
  7. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Nostetaan tää asia taas pintaan kun ei ole vieläkään korjaantunut vai onko vika kuitenkin ominaisuus :) Oon vaihtanut imusarjan tiivisteet,läppärungon ja imusarjan välisen tiivisteen sekä puslittanut kaasuläpän akselin ja putsannut kanavat->ei vaikutusta.Sen verran kuitenkin on kokeiltu että jarrua painettaessa paikallaan ollessa auto sammuu.Liikkeellä ollessa tyhjäkäynnillä ajellessa saa rattia käännellä miten sattuu eikä sammumista tapahdu.Tuota jarru hommaa on sen verran tutkittu että alipaine letkut on tarkastettu,saippua vettä on ruiskuteltu liitoksiin yms.->ei tullu kuplia mistään.Alipaine letkuja ei ole kuin MAP anturille,Pcv venttiilille ja jarrutehostimelle.MAP anturiakin on kokeiltu vaihtaa-> ei vaikutusta.Irroitin ja tukin jarrutehostajalle tulevan letkun ennen sitä taka isku venttiiliä (tai mikä sen oikea nimi nyt onkaan) pidin kuitenkin auton jarrulla vaihde päällä paikallaan ja kääntelin rattia niin se sammui.Sammumista ei tapahdu parkki tai vapaa asennolla, ainoastaan vaihde päällä.Jarrutehostajan letkusta kun otti tulpan pois mutten laittanut sitä tehostajaan paikalleen niin tyhjäkäynti kierrokset nousi jonkun verran korkeammalle-> onko normaalia???Voisiko joku testata omalla autollaan joka varmuudella toimii että onko tuo sammuminen sittenkin ehkä ominaisuus kun ottaahan tuo vaihteisto ja ohjaustehostin voimaa moottorilta sen verran kun jarrulla pitää vielä paikallaan.Tässä alkaa jo ideat loppumaan itseltä.Amerikan sivutkin on tullu selattua mutten sieltäkään täysin vastaavaa ongelmaa ole löytänyt,siellä oli vaan egr vikoja (EGR venttiiliä ei moottorissa ei ole ollutkaan) ja alipaine vuotoja.Moottori on kyllä jo jonkin verran väljä vaikuttaako se alipaineen määrään tms???Kaikki ideat ja kokeilut tämän korjaamiseksi ovat tervetulleita,tuota perus tyhjäkäynnin säätöä en haluaisi tehdä kun minusta vian täytyisi olla jossain muussa.
     
    mpower tykkää tästä.
  8. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    olet tullut siihen pisteeseen jolloin on tullut aika ostaa mopar:cool:
     
    jariha tykkää tästä.
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niijoo jos haluu vaihtaa nykyisen ongelman siihen ettei auto lataa ikinä ni sit :pinup:
     
  10. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Ei se auto välttämättä vaihtamalla parane :)
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ennen kuin moparin ostaa pitää kokeilla tätä:

    [​IMG]
     
    stealth, caprice305 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vika toi on ei ominaisuus. Tee se perus iacin opetus sille ohjeet netissä. Ei maksa paljon vaivaa. Tyhjäkäynriruuviin ei kosketa. Sinetin alla tai sinetti päällä. Ei silti kosketa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  13. JKF

    JKF Gearhead

    Olisin sitä mieltä, että nimenomaan juuri nyt olisi paikallaan tarkistaa läppien perussäätö. Sehän voi hyvin olla, että tehtyjen korjauten jälkeen IAC joutuu oleen nyt tyhjäkäynnillä liki täysin auki jo normaalitilanteessakin.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ja se tehostimen kalvo oli vissiin jo mainittu ja tarkistettu?
     
  15. JKF

    JKF Gearhead

    Kannattais viritellä käyttöön vaikkapa WinAldl ja katsoa sillä, että IAC count liikkuu oikealla alueella. Jos ei, niin sitten säätäen siitä "tyhjäkäynninsäätöruuvista". Ja tietysti myös TPS katsoa säätöihin.
     
  16. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Tehostajan kalvo on aikalailla pois suljettu kun teki tuota vikaa vaikkei tehostajan alipaine letku ollut kiinni.Tuohon perustyhjä käynnin tarkastukseen/säätöön tarvitsee ilmeisesti kierrosluku mittarin???Varmaan joku motonetin yleismallin mittari käy jonka virittelee konehuoneen puolelle tarkastuksen ajaksi.Teen tässä lähipäivinä nuo testaukset ja ilmoitan tänne miten kävi.Tuo WinAldl on ollut hankinta listalla aika pitkään jos muut ei auta niin se on sitten hommattava tulevaisuuttakin ajatellen kun autosta ei ole tarkoitus luopua tai jos on niin pysyttelen kuitenkin näissä 1973-1998 Chevyn lava-autoissa :)
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    With the IAC valve connected, ground the diagnostic (ALDL) terminal (same as you would do to flash trouble codes thru the check engine light).

    2)Turn ON the ignition, but do NOT start the engine. Wait at least 30 seconds.

    3)With the ignition still on, disconnect the IAC electrical connector.

    4)Remove grounding of the diagnostic (ALDL) connector and start the engine. Allow the engine to fully warm up and go into closed loop.

    5)Adjust the idle stop screw so the engine idle speed obtains 550rpm in drive (auto trans) or 650rpm in neutral (manual trans).

    6)Turn the ignition off. Disconnect power from the ECM for at least 10 seconds to clear codes (in case any are present) and reconnect the IAC electrical connector.


    Korvakuulolla ite ton kierrosluvun tsiigasi
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla oli pieni alipaine mokkula hieman halki ja riitti sotkemaan käynnin ja lootakin tuntui rikkonaiselta 89 suburbanissa. Se liittyi lämppärin läppiä liikutteleviin alipainejuttuihin.

    Voisi siis ihan hyvin olla jokin alipaineletku vähän murtunut.

    Jos kokeilis tulpata koko alipainesysteemin mahdollisimman läheltä imusarjassa olevaa isoa alipaineliitintä, tai jopa suoraan siinä. Jos tilanne paranee, niin voi sitten rajata tarkemmin. En muista nyt suoraan mistä map saa alipaineen.

    Saippuavedellä on hieman huono tarkastaa alipainevuotoja kun ne imee.... no en ole kokeillut.

    Ja en lähtis vielä sotkeen läppien säätöjä jne.

    WinALDL kuuluis jokaisen tbi omistajan pakkiin.
     
    Muokattu: 19.8.2018
    Poke tykkää tästä.
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kukaan ei vielä tässä oo tainu mainita, että yhtään takertava egr vena sotkee just kaiken eniten tyhjäkäynnillä. Ja kun ne tapaa jumia auki...
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Alottaja mainitsi ettei egr venttiiliä olisi (?) tossa yllä, ja että jenkit on niistä jo puhuneet.

    Oli miten oli, jos se jumis niin se jumis jo jarrua painamatta tai rattia kääntämättä? Totta on että sillä koneen sammuksiin just, ei tarvi paljon avata tyhjäkäynnillä.
     

Kerro tästä muillekin!