Chevy sammuu renkaat käännettynä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Rocker, 3.8.2017.

  1. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Sitä kutsutaan suomen maassa virittämiseksi/turhien saastelaitteiden poistamiseksi tai jotain.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No niinhän ne sanoo, et jos alle 10% on tehot lähtenyt, niin viritys on onnistunut.
     
    Poke tykkää tästä.
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Saastelaitteet kuuhun on tuon rakentelutyylin nimi.
     
  4. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Tv-kaapeli pitäs olla säädetty oikein vaihtokohdat on ok.Iac on aina vaihdettaessa tehty korjaus oppaan mukainen/itse venttiilin mukana tulevan ohjeen mukainen "resetointi"->on vaan virta avaimella remppaamista.Iac/sen kanavat ovat olleet aina puhtaat ei ole karstaa yms.Auttaako tuo ns opetus metodi ilman tuota ruuvin säätöä/tps säätöä???Kartan tuota ruuvin kääntelyä hieman (ettei mene enemmän perseelleen) kun vika tuli vähän niin kuin yllättäen mitään muutoksia ei ollut tehtynä.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  5. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Auttaa, koska voi jumia ja on "mekaaninen" laite tms. askelmootori. Sen tähden uskoisin, että se opetusmetodi on olemassa.
    Itse muistan sitä putsanneeni ja öljynneeni/voidelleen useita kertoja ennenkuin sain pysymään kohillaan... Ja jos en ihan väärin muista niin vanhasta tuli loppuviimein luotettavampi kuin uudesta (Standard motor) o_O

    Tuli luettua jotain jenkkien puolen foorumia kanssa niin oli ollut tapaus myös kun ns. "randomina" sammuu tms. Niin oli IAC:n tiiviste ollut syypää tai siis sen puute. Eli kun sprayailet ja sumuttelet niin sumuta sinnekkin nyt kokeeksi.

    Ja voihan olla jos kert ne läppärungot puslitit, että nyt kaipais sen "perus"säädön ? o_O

    http://www.gmtuners.com/tech/TPS_IAC.htm tuolla lätinää.

    - Jussi
     
    Muokattu: 20.8.2018
  6. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    WinAldl ladattu ja tilasin rapakon takaa aldl-usb kaapelin sitä odotellessa tutkin ja opetan tuota iac:tä.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo ois ollu helppo ite tehdä tuo tbi mallin aldl kaapeli. Osat muutaman euron ja helppo.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mistä nää tilasit piuhan?
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Usb:lle?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tottakai. Sarjaporttiadapteri 5€ ja pari transistoria ja vastusta. Mulla oli topic siitä.


    Sitten taas se uudempien kaapeli (monipisteruiskut) meni multa vihkoon. Mutta tosiaan tbi ei semmosta tarvi
     
    caprice305 tykkää tästä.
  11. JKF

    JKF Gearhead

    Piuhaa odotellessa vois tehdä myös tuollaisen testin:


    Eli sama hyppylanka kiinni kun vikakoodeja lukiessakin. Nopea vilkutus tarkoittaa, että käy open loopissa. Hitaammin vilkuttaessa käy closed loopissa ja kertoo samalla, onko rikas vai laiha seos. Normaalisti pitäis vaihdella rauhallisesti rikkaan ja laihan välillä.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  12. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Obd diagnostic inc sieltä tilasin piuhan n.80 usd+tietty verot ja tullit päälle.Ajattelin ostaa valmiin kun lueskelin toisista topiceista että oli ongelmia noiden com-usb adapterien kanssa.
     
  13. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Tein äskettäin tuon sivulla 2 Karpov:in laittamien ohjeiden mukaisesti iac:in opetusta.Minulla iac koettaa koko ajan sulkea kanavaa vaikka olikin jo pohjassa (moottori surisee koko ajan ja iac:n kärki näkyi kun ilmanputsari oli pois) onko tuo normaalia???Odotin sen 30sek sitten virrat päällä iac liitin irti,piuha aldl liittimestä irti ja starttaus muttei auto lähtenyt enää käyntiin ja sain tehdä vähän aikaa töitä että sain sen jälkeenkin auton käymään tyhjäkäyntiä vaikka oli ecm nollattu jne. taitaa olla paras odotella tuota piuhaa.Kokeiltu tehdä myös toisella iac niin sama juttu.
     
  14. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Taitaa tehdä ihan oikein. Eli tuo karpovin ohje oli vissiin juuri sen "base idlen" kyttäämiseen ? o_O
    Hitto kun on muutama vuosi kulunut kun itse sähläsin tbi:n kanssa niin ei muista enää mitä kaikkia kevätjuhlaliikkeitä ja ympyröitä piti tehdä. Mutta ei kai se kovin haastavaa ollut kun ei ole niin mieleen jäänyt muutakuin se, että useamman kerran sitä putsailin. :oops:
    Voin kytätä manuaalistakin kun jossain kohtaa sen saan taas käpälääni et miten se kait nyt sit menikään.:poff:

    - Jussi
     
  15. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Kun kert lupasin, niin tuli otettua manuskastakin kuva.

    [​IMG]
    https://aijaa.com/oqvnQY

    Mitään kyllä kanssa itsekkään enää muista minnekkään suuntaan.
    Ja itsekkin tuli joskus tuo perus-säätö mitä aikaisemmin on väläytelty ainakin tarkistettua ellei jopa säädettyä. :eek::poff:

    - Jussi
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  17. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Saman tyylinen ohje on minunkin manuaalissa erona vaan että virrat päälle 10 sek.->virrat pois 10sek.->käynnistetään ja käytetään moottoria 5min->sammutetaan 30sek ajaksi ja käynnistetään uudelleen ja tarkastetaan iac:n toiminta.Odottelen sitä aldl piuhaa.Löytyykö jostain antureiden arvoja mitä niiden pitäisi olla kun käyn sillä WinAldl vikaa tutkimaan???
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Saitko sä tehtyä tyhjäkäynnin perussäädön siitä säätöruuvista, kun jäi vähän epäselväksi?
    Usein kielletään koskemasta ruuvisäätöön "koska se on tehtaalla säädetty", mutta kun siitä on jo 30 vuotta...

    Toinen asia, kun ongelma liittyy renkaiden kääntämiseen, niin mahtaako ohjauksen painekatkaisija toimia. (Huomasinkin että tätä ei autossa taida ollakkaan)
     
  19. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    En ole saanu tehtyä perus säätöä kun auto ei suostu lähtemään käyntiin sen jälkeen kun on ottanut sen iac liittimen irti ja aldl liittimestä yhdys piuhan pois.Painekatkaisijaa ei ole tai ei ainakaan mitään sähköjohtoja/liittimiä ole pumpussa/sen ympäristössä.
     
  20. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Uskoisin, että olet sen verran valveutuneesti ja tarkasti yrittänyt alipainevuodot tsekata ettei niitä pitäisi olla. Eli se perus-säätö vois olla ihan paikallaan.
    Pistät vaan itselles ylös tai merkkaat yms. kuinka paljon säädät ja mihin suuntaan niin jos menee ketuiks niin saat takaisin lähtöpisteeseen.
    Kuulostaa, että joudut aavistuksen jo säätämään, että saat edes käymään tai kiilaamaan läppiä auki aavistuksen tms.
    Koska jos ei pysy tyhjäkäynnillä edes "vapaalla" ja tuohan piti vissiin vielä säätää niin, että on vaihde päällä ja nythän se ei varmasti pysy käynnissä o_O
    Ja tosiaan jos puslitit ne akselit uudestaan jne jne. niin onhan se lähtökohtakin jo muuttunut.

    Näin varmaan itse etenisin kunhan on joku kiekkamittari jota kyttää.

    - Jussi
     
    artsiracing tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!