Chevy SB kansien porttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Wesku, 19.5.2002.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu oleks CK ite hinkannu ja asentanu tota epoksii?
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Epoksimämmit ja muut on edellisen omistajan toimesta laitettu, kanavakitti toisesta kannesta alkoi irtoilemaan joten siihen laitoin Weiconin kemiallista metallia jota voi sutia kanavan reunoille ja se tasottuu sinne nätisti. Aine on vähän niinkuin paksua maalia, kätevää kyllä. Aineen tarkempi nimi muistaakseni oli weilding C tms. Tuo nimenomainen C sopii parhaiten alumiinille. Voi täyttää pienet reiät ja pysyy takuulla kiinni. Ei ihan halvinta mutta eipähän irtoile. Sitä voi myös koneistaa/kierteyttää jos on tarvis.

    Kannet on jotain gråttiksen tuotantoo 90 luvun alun/puolenvälin tienoilta. Virtausarvot oli kuulemma jossain 830hp tietämillä, lienee imukanava jossain 330cfm tasolla? Imukanavia nostettu, kaivettu runsaasti. Venakopan asennustasoa nostettu lisäpalalla, pakokanavia jatkettu irtopaloilla, titaani imuvenat jne. Mutta tosiaan käyttöalue moottorillakin on 5000-9200 että ei niin kovin mukava kadulla, mut eipä sillä siellä ajetakaan :)

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dodii löysi sitten männätkin tiensä tallille ja nyt porttaamisen lisäksi tarttis istuttaa tollaset vanhan liiton pattipäät tohon palotilaan :rotfl: .
    [​IMG]

    Tarttis tota "hitsaus"massaakin jostain löytää onkos sitä kotomaassa myynnissä missään??
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Meinaakko tällästä?
    http://www.speceng.fi/carboline.htm
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Mitkäs männät Mudracer aikoo 302:seen laittaa,kun ei ainakaan näyttäneet TRW:n legendaarisilta 12,5:1 taoilta...
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nee on tollaset keijo mustan rimpulat :oops: .
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Kieltämättä laen "kuva" pikkasen kielikin niistä,mut aj.varmistaa asian :wink:

    Ei ne ihan rimpulat ole,ainoat ns."jenkkimännät" mitkä on olleet justiinsa mitoissaan ja painotkin hyvin lähelle toisiaan,paras sarja noista neljistä keijoista ollut gramman sisässä ja aina mitat satikan sisällä,toisin kuin joissakin nimekkäämmissä on ollut :oops:

    Nuo vissiin kuit.oikeat taot,ettei hypereunukit?

    Mitkä veivit sulla tuohon tulee?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikkukaulaset H-rofiili Scatit pitäis laittaa mut ne unohtu floridaan :mad: .
     
  9. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear



    Kova työ ollu tehdä noita, mikä koko kanavan suuaukolta? 2.7-2.8 neliötuumaa?
    Aloittelin tekemään joskus samoin moparin isolohkorautakansiin mutta kiinnostus loppui jo kun sain vasta yhen kanavaparin hitsattua ja toisen niistä viilailtua, 2,19" chevyn venalla. :D

    Nyt ruiskujen aikakautena kanavaa vois tuoda vielä enemmän venttiilikopasta läpi..
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noishan on vissiin Battenin alsakannet lähtökohtana, et se vissiin jonkinverran helpottaa työn määrää. Mut silti aivaan törkeen sairas duuni tehty, tänä päivänä jo joutuis tollaset kannet töineen ostamaan, ni mitähän mahtais maksaa? Veikkaan, et 10000 ei riittäis.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on "mallina" tollaset mikit jotka on kiikuttanu putkea 8sekan puolelle
    [​IMG]

    Ei tossa LT1 kannessa ole paljonkaan kairaamista jotta siitä tollasen saa
    [​IMG]
    :odroll: .
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Mudracer,mulla oli aikanaan "mallina" sellaset kannet jotka oli kiikuttaneet putkea 7sek puolelle,oli ne komeaa työtä ja ovat vieläkin ehkä parhaiten tehdyn näköiset kannet mitkä olen nähnyt!
    Niiden viimestelylle häpeää AFR:nkin tuotteet!

    Mitkä kannet nyt sit oikein laitat siihen "kikkaraasi"?
    Nuo kuvissa esiintyvät alutko?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaahans pitää sitten hakea 6sekunnin puikon kannet malliksi :poff: . Kuka tarjoo 5sekkaa :odroll: .
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Sulla menee sit täytöshitsaus hommiksi tuo porttaaminen,mut eihän se mitään pääasia et 302 kiekuu komeesti 8)
    Sun kannattanee kysyä noita virtausopillisia neuvoja palstan "älyköiltä" joita en nyt viitsi mainita ettei topikki likaannu :oops:
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä voin tarjoo malliks vaikka neljän sekan SB cevy rautakannet, ainakin jos tarpeeks lyhennetään matkaa. On muuten ihan vakiot 305:n kannet.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo ei se kairaaminen ole ongelma ja kannet saa pilattua ilman malliakin. Pikkasen enemmän teettää töitä saada vesi pysymään noilla väärinpäin vettä kierrättävillä kansilla pois öölin joukosta :rotfl: .
     
  17. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    eikös tossa ollu nollan sekunnin kannet jo ihan kuvissa..
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eiku -3sekkaa :rotfl:
     
  19. Camaro77LT

    Camaro77LT 1st gear

  20. Ck

    Ck Gearhead

    Kanavan suuaukko on n.2,9 neliötuumaa
     

Kerro tästä muillekin!