Chevy sportsiden valot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Arnes, 4.9.2002.

  1. Arnes

    Arnes 1st gear

    tere!
    Ongelmana on kadonneet lähivalot(molemmat)vaihdoin katkaisijan jälkeisen (myöhemmin asennettu) releen sekä pitkien ja lähivalojen releen.Pitkät ja parkit toimii, lyhyille valoille asti ei tule virtaa, onko vielä jossain jokin rele tai sulake??Sulakettakaan en ole löytänyt.
     
  2. Jas

    Jas Gearhead

    Oiskohan valonvaihtajassa häikkää..?
     
  3. Arnes

    Arnes 1st gear

    missähän valonvaihtokatkaisin yleensä on ja mistä tunnistaa ???
     
  4. Jas

    Jas Gearhead

    Niin, eli sitä tarkoitin josta vaihtelet pitkät/lyhyet valot. Lattialla potkittavanahan se useimmiten amerikan ihmeissa on.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    valonvaihtajan paikkahan riippuu vuosimallista mutta kyllä se 80-luvun ja uudemmissa on vilkkuviiksen kanssa samassa.
    Siihen kai saa jotain varaosia mutta koko viiksi on sitten aika kallis.
    Minulla on farmarissa siirrytty tuohon perinteiseen potkittavaan malliin. Hintasyistä.
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Tulipa viime viikolla melkein toteutettua itseäni... otin Capricesta (-86) irti vilkkuviiksen tyvessä olevan rattiputken muovipalasen...voe jeesus kun pääsi muutama tuhat ärräpäätä kun se pitää paikallaan sellasta muovipalikkaa joka taas työntää metallitankoa rattiputkea myöten alaspäin = pitkien valokatkaisija!!!
    Eli se ei ole vilkku viiksen yhteydessä vaan tankovälitteinen...
    Nooh aikani kun varovasti vääntelin ja kääntelin niin sain sen ehjänä takaisin ja vaihto toimii...

    Kyllä joskus tulee mieleen ettei pidä mennä räppäämään turhaan jotain mikä toimii...
    Toisaalta nyt tietää mitä siellä on...heh hee....
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eikös se varsinainen katkaisija ole rattitolpan alapäässä ja sitä liikuttaa viikseen kytketty vipu? Kuten neutral safety switchkin? Vai olenkos taas väärässä, enhän mä noista nykyautoista tiedä.
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Impala 68: et tietenkään ole väärässä, usein se valonvaihtaja on siellä rattiputken alapäässä ja viikseltä se saa komennon high-tech-malliin tangolla.
     
  9. Arnes

    Arnes 1st gear

    kiitoksia avusta!!
    katkaisija löytyikin rattitolpasta, on tosiaan vipuvälitteinen vilkkuviikseltä, rattia eikä putkea ei tarvinnut purkaa, vikakin löytyi sieltä.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Hieno homma!!
     

Kerro tästä muillekin!