Chevy startti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja arskatehtaalla, 23.11.2013.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Mistäs lähtisin vikaa etsimään?
    Elikkä aina välillä startatessa startti lyö "ohi" eli pitää perkeleellisen ruman äänen kun ei osu hampaalle..
    Onka vika startissa, vetolevyssä vai hammasvälyksessä? Siis olen antanut itseni ymmärtää, että näissä voi tuota välystä säätää?
    Silloin kun osuu starttaa mielestäni hyvin.

    Kyseessä 250tkm ajettu sb 305

    Tuo on epämiellyttävän äänekäs vika, joka tietenkin tulee aina silloin kun ei tarttisi..:)
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Täytyy tarkistaa/säätää tuo välys. Onko noita vetolevyjä saannissa uusia/ onko hinnakkaita? Saatta olla tuokin jo aika kulunut kun kilometrejä jo kuitenkin aikas paljon..
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joskus vuonna -94 oli mulla chevyn startista bendix rikki eli se löi välillä tyhjää ja piti muistaakseni kans aika ikävän äänen.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joskus ollu kiinan pojan korjaus sarjassa bendixin reikä vinossa,välillä ei osu hampaille.
     
  6. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Sekin vielä.. Näytti kyllä koko startti aika tuoreelta liekö sitten kiinari! Täytyy vähän voimistella asian kanssa.
     
  7. ViLU

    ViLU Gearhead

    Auto ylös ja kurkkaat alle. Näkee heti jos vetolevy on jostain kohtaa viturallaan eli hampaat varsin pyöreet. Näin oli mulla caminossa aikoinaan. Mulla oli 350cid ja ei muistaakseni ollu mikään kallis. Piti olla vaan tarkkana hampaiden määrässä kun tais olla kahtaa eri hammasmäärää...

    Edit: Niin ja voihan se startin hammaskin olla kulunut. Mulla oli myös se ihan loppu mikä sitten sai sen aikaan, että oli vetolevy piloilla.
     

Kerro tästä muillekin!