chevy vai dodge

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jannek_78, 19.4.2004.

  1. macci

    macci 1st gear

    ei ei kyllä sen täytyy olla kunnon Chevrolet Silverado
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    70-luvun plymouth ehdottomasti.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä rakennettiin, samoin kuin muut mopsin "crate" moottorit. Toi cummins ei kuitenkaan oo mikään autotallipaja, ja noi crate moottorit tehtiin/tehdään Cumminsin vaihtomoottoreita tuottavassa yksikössä. Eli mikään racemoottoripaja se ei ole, valmiista osista lyödään motti läjään ja se siitä. Noi cratemottien ongelmat on olleet usein nokan sisäänajoon liittyviä. Ongelmattomia tapauksia ja tyytyväisiä omistajia on kuitenkin kirkkaasti suurin osa, tahtoo vaan saada vähemmän julkisuutta moiset tapaukset.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    osta 80-90 luvun vaihteen letukan step-side 350 efi -koneella ja nelivedolla.

    yritä löytää hyvin pidetty yksilö.
    Sellainen jolla on ajettu ainoastaan kesäsunnuntaisin kirkkoon, muutoin seissyt lämpimässä tallissa.
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

    hei Cummins inline six!tiedätkös Cummins miähenä että mikä tää killer dowel pin juttu on cumminssin koneissa?joku pultti lähtee kiertyyn auki (jakopäässä tms.???)ja sit kun se irtoo niin tuhot sen mukaiset?uudemmissa vm.99 eteenpäin vika korjattu kai??perkeles..chevyissä riesana fsd:t ja pumput ja nyt kuulin tästä kdp:stä cumminssissa.kumpaa tässä nyt sitten joskus lähtis hommaamaan.. jos ja jos :smile:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    hmm..lainaan itseäni tässä google löytöjä tarviipa lueskella.
    http://www.piersdiesel.com/TechKDP.htm
    http://dodgeram.org/tech/dsl/Dowel_Pin/tab.htm
    http://www.thepowershop.com/thedreaded.htm
    http://www.hotroddiesel.ca/killer_dowel_pin.htm
    http://scottsram.homestead.com/Motor.html
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    ongelma näyttää esiintyvän 94-98 12 venttiilisissä cummimsseissa eniten.
    Killer dowel pin inside the timing gear case on 94-98 12 valve diesels. If this pin falls out of its blind hole, the repair is expensive. The two preventative repairs are the Washer Tab and Drill Jig/Bolt
    ilmeisesti 24valve malleissa ei ole tätä ongelmaa?
     
  8. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Onneks multa oli edellinen omistaja tabannu kdp:n, mitä noita juttuja oon lukenu niin aika usein on jonkun matkaa työntyny ulos.
     
  9. Karva

    Karva Gearhead

    Tuollasta 12 venttiilistä Cummins konetta on turha haukkua, niitä kun on tasan ja tarkkaan kaks tyyppiä, molemmat suoria kuutosia ja on alumperin suunniteltu pieniin kuorma-autoihin jenkki-britti akselille, mitä se nyt ikuna sitten tarkoittaakin, niitä on sitten eri versioina joka paikassa.

    Siitä on sitten uudempi versio tosta 5,9 L dieselistä jossa on kansi muutettu 24 venttiiliseksi ja periaatteessa se kone on muuten täysin sama, jotain eroja tietty on eli versioita eri puristuksilla, turbolla, mek, ahtimella jne, niitä piisaa, ovat muuten ehdottoman luotettavia mm, vene käytössä, siinä koneessa ei nyt oikein ole mitään sanomista se ei normaalilla ajolla tai käytöllä mene miksikään, mailman nopein kiisseli pic-up on muuten tuolla koneella ja turbottu jonkin verran ...

    Se kone on juuri sitä mitä olla pitää noissa pic-up, Van jne värkeissä, chevy on susi, eikä laatikot tai paikat kestä vetää edes kärryä perässä, Ford on janoinen, tosin ne kyllä kestää, mutta ovat lähinnä traktoreita verrattuna Dodgen ajo-ominaisuuksiin ...

    Joten se on sitten DODGE !!!

    :-o :-o :-o
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Cummins kehitti B-sarjan 4- ja 6-sylinteriset moottorit (tilavuudet 3.9L ja 5.9L) yhdessä Casen kanssa yli 20 vuotta sitten. Moottoreita käytetään kaiken maailman koneissa ja generaattoreinakin.
     
  11. No niin vastataan nyt tähän auttamattomasti myöhässä.Siinähän edellä tulikin jo noita vastauksia.Tuo killer dowel pin on tosiaan jakopään kotelon kohdistustappi joka saattaa tärinästä irrota ja tippua jakopään hammaspyörien päälle.Näitä tapauksia on raportoitu tapahtuneen joitakin kymmeniä.Itse olen sen tapin blokannut ja kustannukset 0 euroa.Mulla oli jo 8 mm pitkällä se tappi.Työtä 4 tuntia ja samalla vaihdoin huvikseni kampiakselin etustefan.94-98.5 malliset on herkimpiä tälle johtuen kai P7100 rivipumpusta joka aiheuttaa enemmän tärinää jakopään koteloon.Samaa pumppua käytetään muuten vielä 8.3 litraisessa Cumminssissa. 98.5 jälkeen ne muutti tehtaan toimesta rakennetta mutta vasta 99 on varmasti sillä uudemmalla kopalla.No eipä tartte miettiä noin uusia kiitos suomen lain.Enkä kyllä ottaisi 24 venttiilistä muutenkaan mutta ne kaappariovet olis makeet.Siinä vielä yksi linkki tuosta kdp jutusta http://www.turbodieselregister.com/TST_DOWEL_PIN.pdf.
    Edit:Ei tuo linkki edes mene minne pitäis voi,voi.
    No tältä sivulta sinne pääsee,aika hyvät step by step ohjeet. http://www.turbodieselregister.com/samplearticle.htm
    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cummins inline six 2004-04-26 17:21 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cummins inline six 2004-04-26 17:35 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cummins inline six 2004-04-26 17:36 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!