Chevy Van 5.7 TBI 1994 ja kiertokangen laakereiden vaihto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja coupedeville, 22.6.2016.

  1. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Pitääkö moottori irroittaa kokonaan vai saako sen verran tilaa että saa öljypohjan pois moottoria nostamalla ja sit myös onnistus laakerien vaihto?

    Eli moottorissa oli päässyt jäähdytysnestettä reilusti öljyn sekaan ja sillä on ajettu sellaisenaan kun asiaa ei tullut huomattua heti. Nyt on imusarjan tiivisteet vaihdettu josta löytyi syyllinen.

    Nyt kun on kuumana niin käynnistettäessä kolauttaa pikkuisen kun öljyt Mobil 10W-40 on kuumat eli pääsevät ilmeisesti karkuun laakereilta.

    Moottorin käydessä ja hieman antaessa sille kaasua / kierroksia en kuule mitään sivuääniä jos nyt ei oteta huomioon jotain resonanssi ääniä joita kuuluu.

    Öljynpaineet on kylmänä tyhjäkäynnillä siinä oman mittarin mukaan noin puolivälissä ja kuumana tyhjäkäynillä sen noin 1/4 siinä oman mittarin asteikolla. Aikaisemmin olivat paineet korkeammat muistaakseni mutta öljynä oli Mobil 5W-50.
     
    Muokattu: 22.6.2016
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    mulla saman vuotinen tbi vani ja tismalleen sama tilanne,ollu jo monta vuotta. kuumana aina kalahtaa kahvitauon jälkeen. öljynvaihdon jälkeen menee pari tuhatta km kun taas alkaa.mittarissa 335t eikä kyllä koskaan ole ollu liemet sekaisin tai mitään muutakaan vikaa.alkaa vaan olemaan jo hieman väljä varmaan joka paikasta. paineet käyttäytyy samoin kun sulla. uus mottikin olis jo valmiina kun vaan jaksais/ehtis/viittis...
    kerran (15v sitte)alakautta bensa vaniin tehneenä tuon liuskanvaihtohomman niin mielummin sen koko tahkon laitan mottipukkiin! tosin vaihdoin rk laakerit myös. kk menee helpommin,mutta vähän turhan tuntuinen homma alkaa pelkästään niitä vaihtelee...akselikin jää kiillottamatta jne...mutta kukin tavallaan ;)
     

Kerro tästä muillekin!