Chevy van -99 siirtopunppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja mpjaprotopaja, 3.1.2010.

  1. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Mikälie rahan tuhlauseen syynä.
    Vuosi sitten siirtopumppu oli sökö ja vaihdoin sen. Uusi alkoi nakuttaa heti kun laitto virrat päälle. Nyt jonkin aikaa sitten huomasin ettei nakutus kuulu ja ostin taas uuden.
    Ei nakuta uusikaan ilman käymistä.
    Virran alku tulee liittimelle, kokonaista 0,23v.

    Onkohan jokin rikki vai toimiiko se sittenkin vasta nyt joka oli ennen rikki..???+?

    Jotain paineanturisujahässäköitä löyty haulla mutta kun... ei jymmärrä tuota edellistäkään vielä jotta voisi ymmärtää toista
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    hehku

    kuuntele naputtaako hehkutuksen aikana
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä sen taida kuulua naputtaa kuin käynnissä ja startin aikana.
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ?

    mun 99 vani kyllä lykkää paineen systeemiin hehkun aikana
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    Aloita sulakkeiden tarkistuksella.Seuraava kohde siirtopumpun rele.Sijaittee konehuoneen sulakerasiassa.
     
  6. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Alkuun vastauksia vastauksiin, kuten sanoin, ei naputa kun on virrat päällä eli ei hehkutuksen aikanakaan.
    Sulake ja rele kävi mielessä ja etin niitä, turhaan. Ei löytyny aineskaan eri mainintaa asiasta, ellei punppu ole kytketty ing. (vaimikälie) sulakkeen taakse, enivei kaikki oli ehjiä.

    Ja sitten lisä faktaan.
    Koneen kun löi tulille niin pumppu toimi kuin mitää vikaa ei oliskaan, sormilla tunnustellen pumppu on käytössä.
    Pari kertaa testaten eikä vieläkään herää, kunnes ne 17 lumihiutaletta häipyi oikean kuun ja tähden edestä ja pumppu nakutti ilman käymistä.
    Siinä vaiheessa iltaa kiinnosti jo enemmän suihku ja sänky joten enempää en ole asiaa murehtinut koska kumminkin nyt auto kulkee pisteestä a pisteeseen b ilman ongelmia (toistaiseksi) ja työt jatkuu.
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ip

    kivaa kun toimii

    kun siirtopumppu ei toimi niin ei välttämättä ole pitkään kivaa. voi rikkoa ruiskupumpun ja ainakin PMD:n ja imeä lompakon kuivaksi. voivat naputtaakin eivätkä silti pumppaa...

    mulla on tuolla tallissa melkein uusia siirtopumppuja, joita harhoissani vaihtelin, kunnes asensin jenkkien merivartiostonkin käyttämän pumpputyypin jonka jälkeen harhat katosivat.
     
  8. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Helpoin tapa todeta siirtopumpun toiminta on ottaa joku polttoaine putki auki, ja jos pumppu lähtee naputtamaan ja naftaa tulee niin toimiihan se...



    Tuossa Joulun pyhinä (jonkinlainen perinne) painin trukin siirtopumppuongelman kanssa, ja tuli vain mieleen, ettei pumpussa ole painekatkaisijaa, ja autossa jossain omaansa. Paluulinjan kierto ei tuossa vehkeessä ollut kovin iso, ja pumppu ei paljon naksahdellut, ennenkuin käynnisti ja antoi kaasua.
    Tämä lähinnä tarvikepumppujen kanssa, mutta jos se on vaniin tarkoitettu niin unohda.
     

Kerro tästä muillekin!