Chevy van g20 5.7tbi nykii

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ikomika85, 15.9.2017.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    WinALDL
     
    KajS tykkää tästä.
  2. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Nyppääs lambdan johto irti ja kokeile toimiiko? ite ihmettelin kummallisia tyhjäkäyntiongelmia ja puutuiluja, vaihtelin kaikki anturit, lambdan jne ja ei auttanu mut paljastukin sit että uus lambda oli valmiiksi paskana...
     
  3. Karpov

    Karpov Gearhead

    No sitte seuraavaks se kaasari tilalle. Loppuu murheet ja rahan haaskuu :cool:
     
  4. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Lämpötila anturi vaihdettu. Ja ei ollu mitään vaikutusta. Lamda johto irti. Ei vaikutusta. Toisella lamdalla meni vaan pahemmaksi.
     
  5. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Hehhehe. Tulihan se sieltä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Onko Chevyssä oma lämpötila-anturi aivoille ja toinen mittarille? Ainakin Dodgen samaisessa TBI-versiossa on kaksi anturia...Mittarin anturin vaihtaminen ei korjaa kuin viisarin liikkeet.

    Sitten vielä viimeinen vinkki: Onko se Throttle Body oikeasti tiiviisti kiinni imusarjassa? Ainakin Dodgen TBIn Throttle Bodyn löysyys/falskaus saa turbiinilukko ja OD-toiminnot samanlaisiksi kuin Ahti Karjalaisen vilkku: Toimii-eitoimi-toimii...Suuri imuvuoto juuri tekis sen, että openloop/closedloop-vaihdossa kone sekoaa. Eli siis "ryyppy päällä" toimii.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Jaksaa jehovatkin sitkeästi levittää sanomaansa vaikka ketään ei kiinnosta...
     
  8. mikke88

    mikke88 3rd gear

    Koita tulpata egr:n letku ennen sen solenoidia. Itsellä toimi egr venttiili oikein mutta solenoidi teki vastaavaa kiusaa.
     
  9. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Aivoille ja mittarille on omat anturit. Nyt on niin monta kertaa kokeiltu imuvuotoja starttipilotilla ja brakecleanerilla mut ei ole vaikatusta. Samoin on kokeiltu tulpata ennen ja jälkeen tulpata egr solenoidia. Ei ole mitään vaikutusta.
     
  10. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Hakuammuntaa, mutta imuvuoto voi tulla myös kojelaudassa olevista säätimistä, niitä ei näe pilotilla. Tuskin sulla koska tyhmäkäynti on ok, mutta kokeile vielä eri asennoissa...
     
  11. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mitä yhteistä on jehovilla ja tbillä? Uskonto vie molemmilta järjen ja rahat.


    Olen kyllä myönnetään, täällä kovin yksin.
     
    palontie tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Lyö alipainemittari (biltema 10e) ja kato lukemia. Mulla ainakin toi mosa anto kovia lukemia kunnossa ollessaan, joten jos neula vispaa tms niin voit setviä siitä jotain.


    Onko mahdollista kattoa päästöjä kun vika päällä?
     
  13. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Olen tulpannut kojetaululle menevät alipaine letkut. Ei vaikkuttanut mihinkään. Tyhjäkäynti on kunnossa. Päästöt mitattu kun on vika pällä. Ollut kokoajan mitä olen auton omistanut. Otin äsken nakutus anturin johdon irti. Eikä näytä sekään auttavan.
     
  14. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eli moottori käy raskaasti paikallaan vian kanssa mutta silti päästöt ok?


    Toinen icm/puola kokeiluun?
     
  15. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Eli turbiinin lukko(ko) pätkii tasasessa ajossa, mutta voiko turbiini hajota niin että sotkee tyhjäkäynnin? Vai onko 2 erillistä vikaa.
     
  16. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Kaikki anturit on vaihdettu kertaalleen ja kokeiltu toisella puolalla. On vielä kokeiltu toisella ecullakin mutta ei auta. Päästöt on kunnossa.
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mitens mekaaninen puoli? Nokka sileenä? Puristukset tallella? tms.
     
  18. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Ei menis päästöistä läpi!
     
  19. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Katti tukossa?
     
  20. Karpov

    Karpov Gearhead

    Pintakaasulla nykii vauhti kuin vauhti ja vaihde kuin vaihde? Mitä tekee jos laitat d:n päälle tyhjäkäynnillä ja annat kaasua?
     

Kerro tästä muillekin!