Chevy van g20 5.7tbi nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ikomika85, 15.9.2017.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täsmennäs hiukan niitä lukemia.
     
  2. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Lukemissa en nyt muista mut ei näkyny mitään erikoista muutakun lamda arvo menee välillä nollaan. Anto vikakoodit lähes kaikille antureille ja laiha seos.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Saattaisi olla maadoitusvikakin jos kaikki näyttä HP:tä...

    ECM-boxilla on 3 - 4 Ground maajohtoa, pelkästään kaksi on antureiden Sensor Ground johtoja, jonka kautta kaikki antureiden signaalit maadoittuvat moottoriin.
    Jos maajohdot hapettuneet, kuten näissä usein on, niin anturit näyttävät myös silloin väärää tietoa...Lambda:lla on ihan oma Signal Return johto.
    Musta/valk. ja Beige/mustia johtoja termarikopan lähettyvillä pikkareissa, Van:ssa taitaa olla sylinterikannen päässä apparin puolella...ihan vaan arvaus, mutta kannattaa tarkistaa ja edes putsata.
     
    KajS ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  4. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Tarkastettu ja putsattu. Eipä ollu vaikutusta.
     
  5. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Mä näistä mitään tiedä,mutta jos sen lukkoturbiinin johdon laittaa takaisin,niin häviääkö nuo muut ongelmat ja nykiminen palaa takaisin?
    Jos käy näin,niin eikö silloin ongelmat liity ennemmin laatikon ohjaukseen?
     
  6. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Laittaa johdon vaihdelaatikoon paikoileen ni vanhat oireet säilyy ja sit nykii kokoajan kun turbiini kytkeytyy päälle.
     
  7. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Colognen ominaisuus tuo imusarjan tiiviste, se pitäisi kai kiristää/tarkistaa 20tkm välein kireys ainakin Sierran 2.8 huolto-ohjelmassa.

    OT: näin joskus tuon Granadan (hieno auto) bensa-asemalla, poika tuolloin joku 4v silmät kirkkaina kiljaisi mulle että toi kuullostaa ihan meijän sierralta.
     
    KajS tykkää tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän se nypytä koko ajan, se vaan ei tunnu, jos turbaani ei ole lukittuna.
    Laihallahan se menee. Liian vähän bensaa tai liikaa ilmaa. Noista olis lähettävä jatkaan eteenpäin.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Koko tötterö vaan irti ja imusarjan uusiksi kiinni tiivisteiden kera. Sitten samalla tbi uusiksi paikalleen. Samalla kun imusarjaa irrottaa niin käy pultit ja maakohdat läpi, mielellään vaikka uusii johtoja.



    Piipparilla kaavion kanssa tietokoneen töpseliltä piipparilla katsoo että johdot yhdistyy.
     
    KajS tykkää tästä.
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen aika monta tbi välitiivistettä vaihtanut, eli ruiskun ja imusarjan välinen ;)
     
    KajS tykkää tästä.
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mitä se WinALDL näyttää ajossa ja mitä siellä tapahtuu/muuttuu silloin kun se nykiminen alkaa ?

    - Seokset BLM/BLM INT taulut ja arvot
    - EGR päällä/poissa
    - TCC päällä/pois
    - Knock sensor / ESC
    - A/C on/off
    - Vikakoodeja ?
    - CTS lämpötila
    - Flag Data taulut
    - Sensor Data taulut

    http://winaldl.joby.se/aldlscreen.htm

    Jonkun luulisi muuttuvan jossakin vaiheessa.

    Tallenna dataa ja laittele vaikka Screen Shot:a, kuvia ym tänne, ehkäpä joku keksii mikä mättää.

    Bensanpaine jo mitattu, onko n.10 - 15psi tai < 1bar , pysyykö samana/muuttuuko kun nykiminen alkaa ?
     
    12345678910 tykkää tästä.
  12. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ehkä tyhmä kysymys mutta oothan boksin nollannu antureiden vaihdon jälkeen? Eli akunkenkä hetkeks irti...
     
  13. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Vaihdoin uudet signaali johdot tps ja lamda-anturille, kun herjas siellä katkotsia. Nyt ei herjaa niitä mut vika ei poistunut. Sit Vaihdoin toisen map-anturin nyt käy paikoillaan niinkuin pitääkin. Ajossa toimii aivan samanlailla kun aikasemminkin eli nykii kun lukkoturbiini kytkeytyy ja sit lähes sammuu kun nostaa kaasun ylös.

    Tässä pari kuvaa mitä winaldl näyttää kun vika on päällä!
    [​IMG] [​IMG]
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    - Seokset parhaat mahdolliset BLM 128 = 14.7 AFR, sekä lyhyellä (BLM INT), että pitkällä aika välillä (BLM), ei näyttäisi käyvän laihalla tuon perusteella, riippuu tietysti minkälaisen jakson ajalta tuo otanta on...

    BLM on enempikin tulos - tavoitteena 128 ja se mitataan 5 kertaa sekunnissa ja BLM INT mitataan 20 kertaa sekunnissa ja sen perusteella korjataan tuota BLM:a...näin olen ymmärtänyt.

    - Ei yhtään ilmenneitä nakutuksiakaan...kyllä omissa aina jotain näkyy, jos kone oireilisi niin luulisi näkyvän melkoisesti näitä.

    - Kierroksia 1150 rpm ja IAC #22 arvo joka vastaa tyhjäkäyntiä, auto paikallaan, koska auton nopeus nolla...TPS 0.71V ja kaasulappä 5% auki, pidät ilmeisesti vähän kierroksia päällä...vai miksi tuollaiset kierrokset ?

    Miltähän se sitten näyttää kun auto liikkuu ja alkaa nykimään ?

    Minkähän näköisen BLM kartan se piirtää kun sillä ajelee...näkyykö siellä laihoja kohtia ??

    Luulisi että seokset olisivat oudot, nakutuksia yms. ilmenisi, jos bensa/sytkä puolella olisi vikaa.

    Minusta tuo näyttää hyvältä, en ainakaan tuosta keksi mitään...pähkäilköön viisaammat lisää...

    Mitenköhän se vaihdelaatikko ja itse turbiinilukko TCC...laatikkosepät kertonevat miten se käyttäytyy kun hajoaa, ettei se nypytys tulisi kuitenkin itse laatikosta/turbiinista ??
     
  15. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Käyntihäiriö ratkes tänään. Ilmeisesti egr tai egr-solenoidi rikki. Kun heti kun kaasun avaa ni venttiili aukee lähes kokonaan. Nyt on egr otettu pois käytöstä ni käyntihäiriöt hävis. Mutta kun laittaa lukkoturbiini johdot kiinni ni nykiminen alkaa. Pitää nyt seuraavaksi vaihtaa toinen solenoidin laatikkoon.
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kuulostaapa tutulta tuo EGR homma :D
     
  17. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ei muutaku laita uus EGR, näin ma tein ja ongelma korjattu :)
     

Kerro tästä muillekin!