Chevy van G20 startti ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja MR_piikki, 12.2.2017.

  1. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    Tälläi se olis nimenomaan järkeenkäypä mutta siinä herätteen paikassa se oli, kun oli samassa liittimessä joka meni vaan poikki ja uusin sen :D Kokeillaan seuraavilla vapailla muuttaa sen noin niinkuin sanoit ja kaveri tossa itseasiassa kerkesi mua valaista noista "sulake" pätkistä juuri tuon asian äsken--> luulen aika varmasti, että on kärähtänyt poikki, kun kerta oli kipinöinytkin.

    Uusi starttikin tosiaan tuli tilattua, mut onpahan sit hyllyssä varalla:cool:
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinjuu aivan siinähän niitä on ja cadillacissa tais olla neljä erilaista eri toiminnoille just startin päässä.
     
  3. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    Noniin,

    Auto lähti hyppyjohdolla suoralla virralla tai ns. nappistarin kanssa käyntiin. Kokeiltiin laittaa se alkuperäisen herätepiuhan kaveriksi kokeilumielessä, kun alkuperäisen herätepiuhan paikalleen laiton jälkeen ei edelleenkään tapahtunut mitään vaikka uusin tämän startilla katsotun pätkän tätä fusible linkkiä.

    No nyt ainut vika enään, että kun starttaa ja käynnistyy niin startti jää päälle ja pyörimään hammaskehälle perkele.--> startti irti, koska ajatus, että solenoidi jumittaa sen päälle.. paskanmarjat, startti toimii hyppylanka kokeilulla suoraan akulta kuten kuuluu.

    Seuraavana alkuperäinen heräte huit helvettiin kokonaan välistä ja kokeilua, kunhan on taas valoisaa. Alan kääntymään virtalukon pohjan suuntaan. Auto sammuu normaalisti, kun kääntää avaimesta virrat pois. Ainut ihmetys oli tuo, että tuntui että olisi joutunut "nappistartin" lisäksi kääntämään avaimesta start asentoon ja sitten vasta käynnistyi (syy?). No eiköhän tuo perjantaina oli ajossa.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos vaihdoit sen startin, niin se pitää shimmata oikeaan välykseen. Liian tiukka jättää sen "päälle".
     
  5. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    En vaihtanut uutta, kun ei tuossa tunnu olevan mitää vikaa vanhassakaan, kun irrallaan paukuttaa kyllä iloisesti.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siinä vanhassakin on saattanu olla säätölevyjä alla, ja jos ne nyt on hukkunu matkalle, niin tilanne on sama.
     
  7. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    Meinaat et siihen lohkon ja startin pintojen väliin tulisi shimmilevyjä?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, aika usein niin on. Oikea ohje muistaakseni menee suunnilleen niin, että kun startin ratas kammetaan ulos starttiasentoon ja rattaan hammas asettuu suoraan kahden starttikehän hampaan väliin, niin siihen väliin pitää mahtua 2mm terälangasta tehty välysmitta"koukku" just. Eli siis startin hampaan kärjen ja starttikehän hampaiden välisen "pohjan" väliin.
     
  9. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    Kiitos tästä, pitää tuo katsoa huomenna. Siitähän taisi lähteä starttikehän alta se peltihässäkkä auki muutamalla pultilla, että näkee sinne sorkkimaan.

    Iso kiitos kaikille tässä vaiheessa jeesistä!
     
  10. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    Kiitos kaikille jeesistä. Nyt toimii. Vedin kokonaan uuden kaapelin herätteeseen, vaihdoin virtalukon pohjan ja vedin muutaman shimmilevyn startin ja lohkon väliin. Nyt toimii :p
     
    1purehell ja hantta tykkäävät tästä.
  11. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Sori jos lainaan tätä topikkia, mutta vähän samaa vikaa poijan vanissa. Kiitos kaikille OD jäsenille, paljon on vian määritys keskusteluja josta on ollut apua vanin kanssa. Itse olen enempi mersu mies (124) Elikkä pojan vani 6,2 startti napsuu, pyörittää huonosti, startti vinkuu startatessa, välykset tarkastettu ok. Kaikki maajohdot käyty läpi, putsattu, virtakaapeli ok. Kokeiltu uudella startilla, syötetty toisella kaapelilla suoraan startille, herätevirta ok. Vani jäi lokakuussa talviteloille kun poijalta loppui diesel, sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Paikallinen autosähköliike sanoi että kone jumissa? kone kuitenkin pyörii, tosi huonosti. Poika jo meinas viedä auton Kähärälle, minä että tutkitaan, mutta itellä rupeaa kyllä tieto taito loppumaan. Kiitos vielä kaikille. ps myös täältä lähtee startin herätenapasta 2 johtoa, toisessa 20 sulake ehjä. Markku47
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vinkuko se uuskin startti samanlailla? Shimmien puute saattas tehä siitä tiukan pyörimään.
    Olihan tuttua, et dieselvanissa toinen akku on piilossa auton alla? Se jos on kypsä, niin ei taho mikään apuvirta riittää.
     
  13. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    Itse otin sen toisen piuhan pois ja ei mihinkään mitään vaikutusta, hyvä kysymys mikä lie se sitten on.

    Itsekin veikkaisin huonoa akkua tuohon Jaka94:n ongelmaan. Itsellä on molemmat akut "paksin puolella vierekkäin telineissään+ ISO akku vielä paksissa varalla, jolla soitettu ilmeisesti poppeja jossain välissä.
     
  14. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Kyllä vinkuu, uusi startti, pojan vanissa yksi uusi akku peräkontissa 140. On myös kokeiltu että startti paikoillaa ja kaapeleilla toisesta autostasuoraan virtaa startille, startti napsuu tai pyörittää huonosti. Kaikki johdot käyty läpi, alkuperäisessä startissa ei ollut mitään shimmilevyjä, voiko olla että startti ei mene suorassa hampaille, takatuki on paikallaan?
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä se suoraan menee, mitenkäs maadoitus?
     
  16. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Kaikki maapisteet käyty läpi akku-maa moottori-maa kaikki putsattu. Virtakaapelit myös käyty läpi. Voiko moottori muka olla niin jökissä että ei jaksa pyörittää, paikallinen autosähköliike meinas että männän päällä on nestettä . Vähän meinas hymyilyttää, voin olla väärässäkin
     
  17. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ottaako startatessa virtaa niin paljon, että kaapelit kuumenee? Syy voi olla, että on jäähdytysnesteet sylinterissä. Pahvi vika tai kansi halki :(
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Nappaa hehkut irti ja starttaa, ja heräte pois pumpulta, ja katso, lentääkö märkää sumua hehkureijästä .
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja pumpun herätteellä tarkoitan sammutussolenoidin johtoa.
     
  20. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Maakapelit lämpiää,ja tuntuu että vie paljonvirtaa startatessa.Parani kun laitto uuden startin. Poika syksyllä lähti ajoon pääs noin 1km, tuotiin lisää dieseliä,lähti käyntii, ajo kotiin sen jälkeen ei starttaa
     

Kerro tästä muillekin!