Chevy van G20 startti ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja MR_piikki, 12.2.2017.

  1. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Täytyy huomenna taas käydä tutkimassa.Kuuluke se takatuen takana olla joku rauta, tässä on laitettu. Kiitos vinkeistä tähän mennessä. Aamulla täytyy lähteä verkoille ja maanantaina kohti Kuopioo tytärtä moikkaamaan. Markku47
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Onkohan moottoriöljyissä nestettä. Siellähän se köllöttelee öljypohjan pohjalla, jos ei vielä ole sekoittunut öljyyn. Öljyproppua raottamalla se selviää. Jos löytyy nestettä, niin sieltä männänpäältä se vois olla peräisin. Katosiko nesteet silloin kun vielä toimi.
    Hantan konstilla selviää myös mitkä pytyt oireilee.
     
  3. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Ei ole hävinnyt nestettä. Tosiaan ihmetellyt itsekkin tätä hommaa, kuiteskin tullut autojen kanssa ropattua jonkun verran, mutta tämä on uutta (ensimmäisen jenkin kirous):(
     
  4. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Käyn huomenna Hantan vinkin läpi. Vani poijan pihassa, olis edes omassa pihassa vois koko ajan olla ropaamassa:) Huomenna ollaan viisampia?
     
  5. MR_piikki

    MR_piikki 1st gear

    Hei, sellanen vielä nyt tähän topicciin mikä ei kuulu periaatteessa tähän "lankaan". Mitä öljyä tuollainen vani suosii? Ajattelin uusia ne tässä samalla.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos siellä olis männän päällä vettä, niin se ei pyöris "vaikeesti". Se vaan menis yhteen asentoon, ja siitä ei enää samaan suuntaan mihinkään. Ainakaan vähään aikaan.
    Jäykkähän se kone on käsin käännellä, mutta jos yhtään vaikka hinoista/alapyörästä kääntämällä liikkuu, niin ei varmaan liian tahmea.
    Onko kokeiltu ilman hihnoja/hihnaa, ettei ole mikään apulaite jumissa?
     
  7. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Hantalle ja myös muille avunantajille, nyt en kyllä ymmärrä miten tuo vaikuttaa starttaus tehoon.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kannattaa tosiaan katsoa tuo Jussin mainitsema apulaitejuttu, varsinkin, jos autossa on ilmastointilaite toiminnassa, eli kuumuuko hihnat starttausyrityksessä? Hihnojen irroittaminen on hiukan tuskaista puuhaa, mutta kannattaa kokeilla, ja huom! kun niputat hihnat takaisin, viimeiseksi kompuran säätö!
     
  9. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Eipä tullut mieleen, huomenna kokeillaan, ilmoittelen huomenna miten kävi.
     
  10. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Ei ole ilmastointi toiminnassa, mutta laturin hihnoja on mennyt kuulema 5 kpl viime kesänänä. Saanut kiristää vähän väliä. En tiedä kaikkia vikoja, poijan auto, minä vaan korjaan ja silloin tällöin ajan chevyllä.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joku Gatesin remmi kestää vuosikausia, joten se pitää ainakin tarkistaa, mikä niitä katkoo. Ja Jussi on ihan oikeassa tuossa nestehommassa, jos männän päällä on vettä, kone ei kertakaikkiaan pyöri.
     
  12. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Kone pyörii, tosin huonosti startilla, onko mäntä ja männänrenkaat tosiaan niin tiiviit että se ei päästä nesteitä läpi?
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei sillä vauhdilla, että pyörisi edes hitaasti.
     
  14. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Jep. Joku siellä nyt ahistaa, kaikki käyty läpi, en tiedä mikä siellä vois olla vikana? Startille laitettu toinen virtapiuha ja otettu virtaa käynnissä olevasta autosta ja herätevirralla koitettu, startti napsuu tai pyörittää huonosti. En kyllä usko että kone vois olla jökissä, tai mistä sen näistä tietää. Ei kyllä ole koskaan tullut tämmöstä vastaa. Markku47
     
    Muokattu: 17.2.2017
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mikähän se "toinen" startti oli? Huonolla tuurilla uuskin voi olla valmiiksi paska ja hämätä diagnoosia. Muuten kyllä sähkönkulkuongelmalta haisee.
     
  16. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Toinen startti oli toimivasta vanista lainattu, 3 startti on uusi tilattu us spartsilta. Autosähköliike sanoi että varmaan mennyt ankkuri tai nestettä männän päällä, kone ei ole jumissa. Eli 3 starttia kokeiltu.Piti vielä käydä kokeilemassa, takatuen kiinnytys vaikuttaa näköjään napsuuko vai pyörittää huonosti, välys ok
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oliskohan sit välys kuitenkaan ok?
     
  18. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Alkuperäisessä startissa ei ollut mitään shimmilevyjä, ja uusi startti mittauksien mukaan ei tarvinnut.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ok, sit alkaa etäkorjausehdotukset käymään vähiin.
     
  20. Jaka94

    Jaka94 1st gear

    Sama täällä, rupeaa keinot olla vähissä, tieten joku yksinkertainen vika, jota ei vaan nyt älyä. Pahin ajatus olisi että kone on jumissa, mutta miten se voisi olla, startti kuitenkin vähän pyörittää. Täytyy ottaa karjalaa jos tulis ahaa että tua han se vika on. Hyvät yöt kaikille
     

Kerro tästä muillekin!