Chevy Van G30 kuorkiksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja wahoo, 7.6.2014.

  1. wahoo

    wahoo Gearhead

    Kuinka lähdettäisiin etenemään asian kanssa että saisi '92 G30 vanin rekisteröityä kevyt kuorma-autoksi, on nyt pakettiautoksi rekattu. Onnistuuko lisäpenkkien laittaminen myös asian myötä?
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Paljonko sulla on kokonaismassa?
     
  3. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    6 pulttiset navat vaatii ainakin.
     
  4. wahoo

    wahoo Gearhead

    Tekn. suurin sallittu kok.massa on 3900kg ja tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa on otteessa 3500kg ja 8-pulttiset navat ympäriinsä löytyy.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eikö 30 sarjalaisessa ole jo 6 pulttiset vanteet? Vanhemmissa ainakin oli.
     
  6. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    juu.sori vaan.enhän mie huomannu tota g30
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En oo ennen kolmekymppistä nähny pakuna. 3500kg tasan. Pitäis kai olla yli 3500kg???
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Olen nähnyt sellaisen 30;pisen 8-pulttisella vanteella missä oli 20;pisen takajouset ja jo maahan tuodessa katsastettu pakuksi.

    Ei kuulemma viitsinyt kuorma-autoksi rekata koska olisi vaatinut muutoskatsastuksen todistuksineen ja raskaammat takajouset jolloin ajettavuus olisi huonontunut ja eukollaan ei ole c-korttia


    Ja sit sellainen ehkä 20;pinen on tullut vastaan joka kuljettajan mukaan oli K-A vaikka 5-pulttisilla navoilla, mut jouset oli HD-malliset
     
  9. purkki

    purkki 3rd gear



    Siinä yksi ... tai akselit ainakin 8 pulttiset..
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/6456292
     
  10. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Menee vähän ohi otsikon, mut eikös näistä ollut joskus aiemmin täällä keskustelu, missä tuli ilmi paketti-auto, jonka massa oli tyyliin 3600kg? Jossain olen lukenut G30 mikä oli pakuksi rekattu mutta massa oli yli 3500kg:n. Jos en olen aivan hakoteillä, niin sen ajamiseehan ei lain mukaan riitä B-kortti vaikkakin se on paku, vaan C-kortin tarttee jos massa menee yli 3500kg.
    Ketjun aloittajalle suosittelen harrastaja ystävällistä katsastusasemaa, sieltä saattaa löytyä varmoja vastauksia, ehkä...
     
  11. wahoo

    wahoo Gearhead

    Hiukan asiaa jo selvitetty. Tarvitaan kuormansidonta pisteet 6kpl ja todistus painosta, pitää olla yli 3500kg. Onko kenelläkään todistusta G30 painosta joka olisi kuorma-autoksi rekattu.
     
  12. Fage

    Fage 1st gear

    Erikoinen keskustelu. Enpäs ole ikinä törmännyt 6-pulttiseen vanhakoppaseen vaniin, tai toisaalta yli 3500 kokonaispainoiseen pakuun. Eikös yli 3500 kg kokonaispainoinen auto vaadi vähintään c1 kortin, vaikka olisi h-a:ksi rekisteröity? Korjatkaa toki jos olen hakoteillä...
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    eikai 6-pulttisia vanissa olekkaan ellei se ole neliveto...
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei sen takia meillä rekattiin uus ducato retkeily autoksi, et mutsi saa ajaa sitä B-kortilla



    Aloittajalle:

    Niin ja siihen todisteluun kuorma-autosta etit jostain vaikka nettiautosta G30;pisen ja sen rek,numeron kanssa konttorille
     
  15. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Eipä muuten kelvannut sättiautossa myynnissä oleva vertailukohteeksi konttorilla. Inssi kyllä katsoi rek.numerolla tiedot ja tuumasi että ko.auto on laiton, mutta hän ei mahda sille mitään, koska joku on sen kerennyt hyväksyä muutoskatsastuksessa.
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Paa YV:llä rekkari niin voi ihmetellä
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Siis mitä vittua? G30 vani kuorma-autona laiton?!? Nehän on kuorma-autoja melkein 99%:sti. Käske sen inssin puhaltaa muniinsa... :argue:
     
  18. letkume

    letkume 3rd gear

    Jos et tiedä/osaa/viitsi, niin kiellä. M****u vaihtoon vaan.
     
  19. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Missä kohtaa kirjoitin että G30 olisi kuorma-autona laiton? Muutoinkaan tuo esimerkki ei ole edes amerikkalaisesta autosta, vaan ainoastaan vastaheittona tuohon kehoitukseen etsiä nettiautosta vertailukohteita, ne ei välttämättä kelpaa konttorilla...
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No niin tuosta sun kirjoituksesta ymmärrsin, että nettiautosta oli katottu G30 vani ja sitten inssi oli alkanu väittää, että se on muutoskatsastettu laittomasti pakusta kuorma-autoksi.

    Kyllä noi nettiauton ilmoitukset ainakin tullille kelpaa, kun etsitään verrokkimalleja autoverotukseen.

    Edit: jaa, sä et ollutkaan alkuperäinen aloittaja. Mutta silti nettiauton ilmoituksista pitäis rekisterinumeron tiedoilla löytyä kaikki tarvittava, väittää inssi mitä hyvänsä.
     

Kerro tästä muillekin!