chevy van kannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sipriina, 1.5.2008.

  1. sipriina

    sipriina 1st gear

    hyvää iltaa arvon raati. vani päätti vapun kunniaksi käräyttää kansipahvin. toi mun asentaja pähkäili tallilla,et kandeeko tempasta koko kone nokalta ja alkaa aukoon vai leikkiä gynegolokia ja tehä homma kone paikallaan.. mitäs mieltä ootte?
     
  2. tnt73

    tnt73 1st gear

    Kait ne kone paikallankin pystyy vaihtaan, mutta hermo voipi mennä. Jos konehuoneessa on muutakin ajankohtaista (esim vesipumpun vaihto, paska homma kone paikallaan) ja massit riittää, niin minä ainakin kolauttaisin kikkareen lattialle ja pistäisin enemmän kerralla paikkoja kuntoon. Jos paljon ajettu ja vähän huollettu, niin kannattas varmaan löpöpumppu kanssa työstää samaan syssyyn.
     
  3. härpätin

    härpätin 1st gear

    Onko vani bensa vai tirsseli, melko oleellinen kysymys...
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    vaniin on erittäin helppo vaihtaa paffit padan ollessa paikallaa.eipä tarvi kurkotella kun kaikki romut on sylissä suorastaan. jos alakerta on täysin kunnossa niin en alkais koko malmia reuhtomaan irti.mut kukin tyylillään...
     
  5. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Van kansipahvien vaihto

    Juu ainakin bensa pikkulohkoon(5,7) on helppo tehä kansiremppaa, sen saa miltei kuskin penkiltä istuen tehtyä, joutuu toki lattiallekin polvistumaan.
    Kannatta ruuvata apumiehen penkki pois, niin tulee työtilaa sopivasti.
    Moottorin(+vaihteiston) saa kokonaisena pois ainakin kahdella tavalla: 1)norsulla etukautta(syyläri, maski ja sen yläreunan tasalla oleva palkki irrotettava, tai 2) alakautta, nostetaan kori pois päältä jolloin kone jää etukelkan kanssa lattialle.
    Ite olen vain kerran ottanut koko paketin pois ja takaisin, etukautta, joten en pysty sanomaan olisiko alakautta tullut helpommin.
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    oon purkanu pari vania sillai että otin koko paketin irti rungosta etupalkkeineen tukivarsineen päivineen ja nostin pyöräkuormaajalla kopan ylös. ei oo ihan järkevää mun mielestä alkaa purkaa alakautta jos pelkälle koneelle ja lootalle pitää jotaa tehdä.eri asia jos haluaa päivittää alustaa siinä samalla,mutta senkin tekisin ottamatta silti etupalkkia irti. kone ja loota tulee nipussa etukautta kirahvi nosturilla kivuttomasti.
     

Kerro tästä muillekin!