Chevy Van kiikarissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja äänimies, 16.4.2007.

  1. äänimies

    äänimies 3rd gear

    Eli Vania olisin hankkimassa. Mitä kannattaa ottaa erityisesti huomioon kyseistä menopeliä ostaessa? Olen kyllä kahlannut monta foorumia läpi ja lukenut monta tämänkin sivuston keskustelua läpi. Tähtäimessä olisi siis 89 vm korotettu vani, 6.2 diesel, laatikko TH700R4. Mittarilukema 270000 km ja pitää melko varmasti paikkansa. Pohja on hyvin massattu, pari ruosteläikkää pa-tankin korkin tienoilla, muuten puhdas kori. Sähköt ja varusteet toimii, lukuunottamatta ilmastointia josta puuttuu aineet. Mukana kahdet renkaat, nastat uudet ja kesärenkaat 3kk ajettu. En ole autoa vielä itse nähnyt mutta aion kyllä syynätä läpi koeajaa tarkasti kun sen aika tulee. Mihinkähän sitä kannattaa kiinnittää huomiota?

    Niin ja itse kun en ole autoasentaja, edes itseoppinut, niin mitenkäs tuollaisen ylläpito?
     
  2. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tuollaisesta kannattaa aina ensin tsekata auton ruostetilanne(ovien alakulmat ja lasien ympärykset) mutta sinun kohdallasi jos myyjän puheet pitää paikkaansa niin voisin sanoa että ei ole ongelmia niiden kanssa...
    Ja jos ei omaa yhtään remppataitoja niin suosittelen ihan suoraan että ei kannata ostaa vanhaa vania koska aina siellä jotain on mitä pitää laittaa(ite huomasin sen oman vanin kanssa,aina jotain pientä on mitä pitää laittaa) mutta jos arvostat ennen kaikkea ajomukavuutta pakettiautolta niin ei muutakuin tekemään kauppoja autosta

    Ja ainiin itekkin olen palaamassa takaisin siihen Vaniin sen ajomukavuuden takia ja onhan siinä sentään auton äänet :p
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, kannattaa ostaa niin hyvä kuin perse kestää, jos haluu valmiiks hyvän pelin. Laittoahan tän ikäsissä aina on, mutta ilmeisesti tuo haikailemasi on hyvässä kunnossa. Itse kun haluan ropeltaa ja laittaa mieleisekseen niin omassa 89 Vandurassa ei varmaan sellasta paikkaa tule olemaan jota en olis käynyt läpi tai muuten laittanut, mutta täysin harrastepeli tuo tulee olemaankin. Toivottavasti pääsee myös joskus ajelee. :odroll: ..ja tekemällä oppii. 8)
     
  4. äänimies

    äänimies 3rd gear

    Lisäksi tuon kiinnostaa erityisesti myös siksi, että siinä ei ole väliseinää ja takapenkki kaatuu, joten pitemmätkin kuljetuskohteet kulkevat helposti. Myös 2+4 rekisteröinti helpottaa, koska bändikin mahtuu kyytiin. Olen siis miksaaja. Ja auton myyjä ottaisi vielä oman autoni vaihdossa ja ihan käypään hintaan. Ja kyllähän noita autoasentajia ja muuten vaan autoista tietäviä tuttavapiirissä löytyy. Ainakin lankomies ja appiukko.
     
  5. HRTP

    HRTP Gearhead

    täytyy sitten toivoa että sukulaisilla piisaa intoa laitella autoja, vanissa ei ole kyllä paljoa sitä ylimääräistä tilaa konepellin alla...
    :poff:
     
  6. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Mulla oli tollanen 89 Vani muutama vuos sitten ihan hyvä peli todellaki sitä laittoo siinnä riitti välillä mentii perseeellä puuhun ja pahasti varsinki vaihteiston ja muun kans Aikani itelle vannotin et tää on viimenen Vani mutta jotain siitä autosta vaa jäi kaipamaa :lol: kannattaahan se ostaa jos todella letkeestä pakettiauto menosta tykkää!
     
  7. äänimies

    äänimies 3rd gear

    Onneksi on suvussa "palvelus palveluksesta" -meininki. Korjaan appiukon tietokonetta ja autan lankomiehen talorempassa, niin autonkorjausta saa sitten vastapalveluksena.
     
  8. RB-440

    RB-440 1st gear

    Öötota: Mä ehkä kiinnittäisin huomiota tuohon pohjan massaukseen. Autohan on vanha ja jonkinverran ajettukin. Jos toi alkuperäinen massa on hyvä, kaikki on hienoa tai jos uusi massaus on tehty oikeeoppisesti putsaamalla kaikki irtoryönä uuden mössön alta pois, niin kaikki on taas ihan cool, mutta jos on vedetty alle siisti myyntimassa, niin sitten ei ihan tarkkaan tiedä, että mitä siellä massan alla on.
     

Kerro tästä muillekin!