Chevy van koneen vaihto luvat, todistukset.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja outroadrebels, 25.1.2009.

  1. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Juu eli hommahan on sellaanen jotta on tuossa tuo vani -77 nyt koneenvaihdon alla, eli ollut alunpitäen 292 kutosella, muutettu -90 luvulla cedric dieseliksi ja muutos prosentteja 24% no nyt viddyynnyin tuohon cedric yhdistelmään niin keulille on tulossa -70-76 350 pata, laatikosta en vielä ole varma tuleeko manuaali vai tomaatti, riippuu saatavista osista. kysymys on sellainen jotta kuinkas nyt konttorilla todistan että tuota pirssiä on saanut -77 myös tuolla 350 koneella, mistä paperit? rekisteri otteessa on myös merkitty cedricin kilovatit, täytyykö tähän tehdä tehonmittaus? :eek: alustahan on g30 järeillä akseleilla ja jarruilla joten niissä tuskin on ongelmaa...

    Outroadrebels/Jouni
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    korjuukäsikirja. tuskimpa hirmusavottaa on tiijossa kun kerta järein alusta on kyseessä... käytännössä lienee riittävä kun esittelet moottorivaihtoehdot katastajalle.
     
  3. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

    Vähän niinku TH kirjoitti:
    Shop manuaalista yms. kopiot mistä näkyy vanin moottorivaihtoehdot, tilavuus, teho jne. Ja vertailumoottorilla (350?) olevan mallin jarruspeksit esim. taas se shopmanual tai varaosaluettelo. Ja vaihdettavasta myllystä kans tiedot (tilavuus ja teho). Chevrolet Small-Block ID Guide kirjasta löytyy kaikki koodit ja konetiedot.
    Noissa varmaan on G20 kaikissa samat jarrut ja G30 isommat??? Kun ei oo mulle niin tuttuja vekottimia...
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jostain kirjasta varmaan kannattaa ottaa kopsut tota muutoskatsastusta varten, helpottaa jos jotain vääntöä syntyy konttorilla.
    Kaiketi sullakin kun kerta g30 alustalla niin rekisteröity kuorma-autoksi, eikös silloin moottorin tule olla ainoistaan riittävä eikä siten ole niin rajoitettu kuin henkilövehkeissä?
    Mulla on itellä tollanen käyttiksenä ja suuria suunnitelmia tekniikan suhteen :rotfl:
    Toteutuuko ikinä on eri asia. Näppärä köykänen virittelykohde, eikö vaan?
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

    Onko nyt varma homma, että autoon, johon on jo kerran vaihdettu kone prosenttien kanssa, saa asentaa alkuperäisestä poikkeavan koneen?
     
  6. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Juu pitää kaivella jostain sellanen guide mistä nuo tiedot löytyy...ei kellään sattus olemaan? Juu on kuorma-auto tai oikeastaan se on erikoisautoksi rekisteröity (kuvausauto) eli menee kuorma-auto säännöillä. Juu tää on hyvä laite ja rakentelu kohde.
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    saa, mutta ihan kuin edellinenkin muutoskatsastus moottorin ja mahd. apulaitteiden kanssa, pitää seuraavakin moottori muutoskatsastuttaa, ottaen huomioon mallisarjaan kuuluneet koneet (joko täysin sama, tai verrattavissa teho,paino,tilavuusprosenteiltaan johonkin mallisarjaan kuuluneeseen koneeseen).
     
  8. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Ei siinä käsittääkseni pitäisi olla mitään ongelmaa kun prosentit on jo menneet kertaalleen niin vaikka vaihtais miten monta kertaa konetta/lootaa niin prosentit kestää samana jos kokonaisuus (kone/loota yms) kestää samana eikä niihen lisätä mitään muuta...voin tietty olla kyllä väärässäkin...siis 350 konettahan on ollut alunperin tämän vuotisessa vanissa automaatilla ja manuaalilla.
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ainakin tuossa mun -78 G30 Vanissa (292 koneella)on isommat jarrut kuin G20 -85 (305 koneella)...
     
  10. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    oisko kellään noita kirjoja mistä sais tarvittavat kopiot katsurille?

    Outroadrebels/Jouni
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No en tiedä kelpaisiko katsastuskonttorille nämä mitä Haynesin korjauskirja kertoo...
    Eli tämän mukaan vuonna -77 oli koneina Vanissa :
    6-250 (eli 6 sylinteriä 250 cid), 6-292, 8-305, 8-350, 8-400)

    Jos nämä kelpaa, niin voin skannata ja lähettää sähköpostilla.

    Ilmeisesti jarrut samat kaikilla moottoreilla. Ja varsinkin koska on kyse G30 mallista on juurikin nuo tehokkaammat jarrut kuin kevyemmissä malleissa.
     
  12. Fargo

    Fargo Gearhead

    Mitäs ihmeen merkitystä prosenteilla on kuorma-autossa kun ei siinä ole eikä ole ikinä ollutkaan autoveroa?

    Mulla on ollut kuorma-autoja ammattikäytössä ja niihin on vaihdeltu vaikka ja mitä eikä ikinä ole mitään prosentteja kirjoihin laiteltu. Eikä muuten ole mitään muutakaan tarvinnu paljoa selittää saako laittaa.
     
  13. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    justiinsa kävin konttorilla kyselemässä asiasta ja katsurin mielipide oli että pitää olla merkkikorjaamon/maahantuojan leimalla varustettu paperi koneen ja kopan vastaavuuksista...no kysyin moista metroautosta niin ilkesivät sanoa että korjaamokäsikirjasta kopiot ja niihin leima kustantaa 170e!! :eek: en tiedä mitähän tästä pitäisi nyt ajatella....pitänee kysyä vielä jonkun muun konttorin kanta asiaan..
     
  14. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    juu tässä mulla vaan on sellanen oikku että tää on rekisteriotteen mukaan erikoisauto ei kuorma-auto...painoa 3600kg..c-kortti yms...kuitenkin kaikki pykälät menee kuorma-auton mukaan ei pakujen mukaan. tuotu kyllä alunperin verottomana kuorma-autona :odroll:
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead


    juuu, tosiaan kannattaa kysyä ja ehkäpä vaihtaakin konttoria....käy tai soita johki muualle ja tutki konttorin kansioita, eiköpä noita konevaihtoja ole tehty ennenkin,joten kupongit on kyllä jossain. tuolaset rahastusvejätykset on turhia.
    järjenkäyttö on lienee sallittua... loogisesti ajatellen: vani jota on saanut jopa 454 koneella-tehot ?, ja kohteena on JÄREIN ALUSTAINEN laite johon ympätään verrokkia pienempi pata....eise voi olla näin vaikeeta,vai onko sittenkin, kun täälä puolen rajaa kuokitaan? :poff:


    äkkiseltään rokkiautosta vilkasten kutoskoneisen ja 400-V8 alustan osia samoja, mm. pallonivelet, vilkuile ite ja vertaa, tulosta.
     
  16. SamiL

    SamiL Gearhead

    Varaosakirjasta kyllä saa tiedon siitä, mitä jarruja yms. on käytetty missäkin yhteydessä. Samoin, jos konepellissä oleva optiotarra on vielä tallessa, varaosakirjasta löytyy optiokoodien tulkinnat jarrujen ja akselien sun muiden tiedoista. Kirjaa vaan saa selata edestakaisin tovin jos toisenkin löytääkseen kaikki nämä kohdat kopioitavaksi.
    Minun käsittääkseni kyllä G30-vanissa on jo käytetty valmiiksi sarjan järeimpiä alustanosia, moottorista riippumatta, mutta katsastusmiehellehän tämmöinen tunnettu asia ei tietenkään merkitse mitään, ellei se ole silmien edessä painettuna tekstinä.
    Ja ai, miten jonkun "virallisen" maahantuojan leima olisikaan mukava vielä vaatia...
    Kysy tosiaankin muiltakin konttoreilta.
     

Kerro tästä muillekin!