Chevy van muutoskatsastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jönssen, 3.10.2024.

  1. Jönssen

    Jönssen 1st gear

    Tervehdys, en löytänyt aiempaa topicia aiheesta, joten kysytääs tässä.
    Tuli vaihdossa chevy vani, joka rekattu 3 paikkaiseksi pakettiautoksi ja ongelma on, että haluaisin siihen lisää istumapaikkoja.
    Harmikseni sain kuulla että väliaikais takapenkkejä ei voi enää saada, tai ei ole enää viimeiseen 10v? kuulemma voinut.. Eräs katsuri sanoi että ainut miten saa lisää istumapaikkoja, on muuttaa vani henkilöautoksi. Nyt kysymys kuuluukin, onko kukaan tämmöstä muutosta tehnyt? Ja minkähän verran verotus ym muuttuu..
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En ole tehnyt muutosta mutta bensavanissa vuosittainen ajoneuvovero ei muutu. No ei dieselissäkään muutu kuin käyttövoimavero aika paljon suuremmaksi. Sitten vähän asioista riippuen vakuutusmaksut voivat nousta.

    Toki sitten sitä autoveroa tullee maksuun hiukan, ehkä satasia.
     
  3. Jönssen

    Jönssen 1st gear

    Niin löysinkin trafin sivulta laskurin, käyttövoimavero tosiaan nousee rajusti.. mutta siihen siis tulee vielä jotain autoveroa lisäksi?! Saakohan sitä tietoa mistään etukäteen, että kuinka paljon?
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  5. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Ei.

    Vuosimallin perusteella yleensä:
    2020 luku: Fort Know kultavarannot
    2010 luku: saatanasti, köyhät kyykkyyn
    2000 luku: no kyl rokottavat vanhasta vielä
    1990 luku: jaa no ei se paha ol
    1980 luku: pähkinöitä
    1970 luku: kannattiko tommosesta summasta enää edes tehdä laskua.
     
    toyopet ja Ace66 tykkäävät tästä.
  6. always bb

    always bb Gearhead

    Vakuutukset nousee jos on paku vs henkilöauto

    Esim itsellä on mk1 diisseli v70 volvo paku vak 150 ja bensa henkilö mallissa 300

    Se on jännä kakka kun tämä pakujen käyttömaksu muuttui kokonaispainon mukaan vaikka todella harvoin on täys poka päällä

    Vakuutuksissa näkyy sama moodi jos 5 rekattu maksat vakuutusta 5 henkilöstä vaikka ajat aina yksin tai kaksin
     
  7. spike

    spike Gearhead

    Tehnyt moisen muutoksen. Auto vm 87 ford cconoline pensakasilla. Veroja tuli 360€ maksettavaksi ja vuosittaiset verot nousi satasia. Myös vakuutus on nyt kaksinkertainen. Itsellä tuo on harrasteauto niin ihan sama. Pitää muistaa myös että jos on uudempi niin pitää olla turvavyöt takana ja niitten kiinnityspisteistä pitää esittää vaatimustenmukaisuus.

    Vaihtoehtona on matkailuauto jolloin sitten taas on eri säännöt. Piti olla nukkumapaikat vahintään kahdelle (voi olla poistaitettava), kiinteästi asennettuna kaksi keittolevyä, säilytystilaa, jääkaappi. Sängyn mitat oli kanssa määrätyt. Olikos se leveys 60cm per henkillö ja pituutta 180cm. Jotta on veroton niin pitää olla kattokorkeutta olikos se 190cm jollain prosentilla lattia-alasta asumistiloissa.
     

Kerro tästä muillekin!