Chevy van retkeilyautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stargazer, 20.11.2019.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tohon emännän G-20 1980 autoon tein joskus uuden lattian malliin 12mm vaneeri jonka päälle liimasin laminaatit. Olisko ollu n 10v ku tyyli vaihtui ja lattia läks. Pohjapelli ihan ok kunnossa! Ne pellin pokkaukset tuulettaa "jotenkin" No toi on vielä riittävän vanha ja parempaa:) pelliä ku nää uudemmato_O.
    Toi äänieristys tommoses peltikaikukopissa on haaste. Pelkkä laminaatti/vaneeri on liian kovaa ei edistä ääntä vaan kaikuu. On muuten kans polvet kovilla kun konttailet kovalla lattialla:rolleyes: . Meilläkin on toi peltikattomalli eli matala.
     
  2. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Heitetään nyt omakin lusikka soppaan kun on noita koppeja ollut vähintäänki riittävästi ja kaikki erilailla tehtynä, tosin kaikki olleet matalaa mallia ja poiketen otsikosta niin yksikään ei ole varsinaisita matkailumallia ollut, lähinnä yhdistetty aina työ/huvi/perhe-auto.

    Mutta tuohon äänieristykseen ja samalla lattia asiaan löysin itselleni parhaan ratkaisun edellisessä ja nykyisessä Vanissani, nimittäin 2cm kumimatto!
    Edellisessä vedin laminaatin suoraan päälle ja nykyisessä on auton levyinen käytävämatto, tykkään tästä matosta kyllä enemmän.

    Mutta tuo kumimatto on ensinnäkin ikuinen, "helppo" laittaa, pirun hyvä äänieriste.
    Hinnasta en osaa valitettavasti sanoa mitään, omani ostin rompetorilta 50e (5x2m).
    En sano etteikö vanerikin kestä kunhan on maatilamallia ja tosiaan kun tulee siihe pokkauksien päälle niin tuulettuu riittävästi.
    Jos lattian äänieristää niin mielestäni se pitää saada tosi hyvin pellin pintaan kiinni ilman ilmaväliä.

    Nykyisessä seinät oli levytetty ja osittain villoitettu,ei hyvä. Lisäksi seinissä kulkee kilometri sähköjohtoa(ruotsin ent.tieliikennelaitoksen auto)
    Otin seinät ja katon pellipinnalle. Lätkin sinne tänne Silent Coat eriste palasia ja näin ollen pellin resonointi lakkasi vallan!
    En tiedä mikä vaikutus olisi jos olisi tehnyt siellahin kuin musa miehet eli vuorannut kauttaaltaan, mutta mielestäni se on turhaa. Nuo palaset tosiaan sitoo oikein aseteltuna sitä pelliä mahdottomasti ja ero oli huikea. Kaikenlainen räminä ja humina katosi.
    Näiden päälle liimasin vielä mielestäni ainoaa ja oikeaa autokäyttöön soveltuvaa villaa eli Ewonaa. Tämä ei ime vettä tai kosteutta pisaraakaan,takuulla.
    Lasivillat unohtakaa suosiolla, edelliseen vaniin oli vissiin kissa kussut sisälle ja se haju ei lähtenyt ennenkuin repi villoja myöden kaikki pois.
    Nyt kun katossakin pieni villa niin lämpiääkin kivasti.

    Näiden päälle sitten ohut vaneri mikä verhoiltu, ja tähän väliin pieni mainos, www.kankaat.com
    Saksan maalta kangasta todella edullisesti ja paljon vaihtoehtoja.
    Kannattaa olla tarkkana kankaan vahvuuden kanssa.

    Ja yksi tärkeä minkä vielä teen nykyiseen on konekopan lisäeristys, se melutoosa kun on siinä polven vieressä niin tuo kivasti ajomukavuutta kun kuulee ajatuksensa
    6.2 ja 6.5 tätä ei tarvinnut tehdä mutta tämä Powerstroke rouskuttaa omaan makuuni vähän liikaa.
     
    12345678910, wilburi ja Jooli tykkäävät tästä.
  3. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mulä näky olevan pohjan puolelta laitettu eristys levyjä pulteilla kiinni ja mitä niitä pois purin nähdäkseni pohkan kunnon niin tervettä oli pohja niiltä osin

    Lattia tulee tod näk filmivanerista koska onhan siellä tuuletus raot sitten höspsis pehmentämään ja siihen päälle vinyyli lankku koska aika mukava jalalle eikä laske vettä/kosteutta läpi

    Phjan puolelta en ole päättänyt mitä sille teen eristelenkö sieltä vastaavalla tavalla kuin ennenkin oli vai mitä

    Seinistä ja katosta en osaa sanoa vielä mitä sinne teen koska en ole vielä purkanut niitä että pääsisin suunnittelemaan
    Totta kai tuuletusten täytyy pelata
     
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  5. ramman

    ramman Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  6. leemu

    leemu Gearhead

    No on kyllä niin pieteetillä pilatun näköinen, että paree kun vetää sen pressun takaisin vaan:D
     
    Carpenter, palontie, Rautamäki ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    miks tuolla on kaikki muukin jätetty pihalle mätänemään...
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Minkä ikäinen, mitä kaikkea sisustasta löytyy ja hinta?
     
  9. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Omaani meinasin vetää Noxudolit ruiskulla seinien sisäpintaan ja pohjaan. Maksaa hiukan, mutta ettei tartte niiden eristelevynpalasten kanssa väkertää ja nyhrätä, ja sen lisäksi tulee helvetin hyvä. Ensin varovasti irroittelen ´74 vuonna koripajan laittamat seinäpanelit sekä maton. Sitten ruiskutukset ja sen jälkeen levyt ja matto takaisin kiinni. Californian ruosteetonta läjää kiva virkata, kun ei tartte heti ensimmäisenä hitsata 6m2 peltiä.
     
    12345678910 ja _WiLLe_ tykkäävät tästä.
  10. Jome

    Jome Gearhead

    Kuinka helposti noihin saisi lisättyä paikkoja. Itseä kiinnostais vani enemmän ku esim. Suburbani. Täytyis vaan olla vähintään 7-paikkanen. Mieluummin 8 ja aika harvassa on vaihtoehdot. KA rakentelu on vissiin enemmän rajoitettu kun esim. matkailuauton. Matkailuauto kiinnostais myös pehmeiden penkkien ja monikäyttöisyytensä takia...lisäks jos on diesel ni sais pientä verohelpotusta.
     
  11. spike

    spike Gearhead

    Matkailuatutoksi muuttaminen ei vain ole kovinkaan helppoa enää. Pitää olla tietyn mittaista sänkyä, muistaakseni pituutta pitää olla 180cm ja vähintään yksi korkea vaatekaappi, pitää olla kiinteästi asennettu liesi vähintään kahdella levyllä, jääkaappii kiintesti asennettuna jne. Siitä tahtoo tulla ihan oikea matkailuauto. Lisäksi nukkumapaikkoja piti olla riittävä määrä suhteessa istumapaikkoihin. Jos siis haluat matkailuauton joka ei ole joku järkyttän kokoinen vaan normi vani ja 8 paikkaa niin pitää löytää joku mikä tehty vanhoilla säännöillä.
     
  12. plagu

    plagu Gearhead


    matkailuajoneuvoja on kahta eri sorttia:
    autoverovapaa matkailuajoneuvo
    sekä
    matkailuajoneuvo josta on maksettu autovero.

    jälkimmäistä eivät koske mm korkeus rajoitukset. multivaneista/caravelleistä on tehty moisia, etuna matkailuajoneuvoksi rekisteröinnistä o ns pakunverot vs ha verot (about puolet). jos vanista on maahantuodessa maksettu täydet ha verot sen voi käsittääkseni edelleen muuttaa matkailuajoneuvoksi.

    ne kiristyksethän tähdättiin juuri tuohon autovero kikkailuun kun maahantuotiin ties mitä pakuja ja nakattiin liesi penkin alle ja vältettiin autovero.
     
  13. leemu

    leemu Gearhead

    Säännöt on keventyneet taas.
    Vaatimuksena on vähintään kaksi istuinta ja pöytä, säilytystiloja (tarkempaa mallia ei ole määrätty),
    Makuupaikat kahdelle aikuiselle (saavat olla istuimista muutettavat) ja keittomahdollisuus (tähän kelpaa nykyään mm. mikroaaltouuni kera lohkiksen sisäpistokkeen)

    Lisäksi tuo verovapaus vaatii vielä 2500kg omamassan ja sisäkorkeutta 185cm 130cm pituudelta ja 40cm leveydeltä sekä kylmäsäilytystila ja majoitustiöan lämmittimen.
    Jos omamassa on yli 6000kg saa verovapauden ilman muita vaatimuksia.
     

Kerro tästä muillekin!