Chevy Van saksasta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BowTie81, 4.1.2004.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Tästä on keskustelu mutta ajattelin aloittaa uuden threadin. Eli jos menisi ostamaan sieltä jonku välittäjän avulla diesel vanin, usein ne on siellä ilman väliseinää ja nahkapenkein ym varustein. G20 ylöspäin saa ilmeisesti kuorma-autoksi rekisteröityä suomessa? Jos auto maksaisi vaikka 20 000 saksassa, mitä maksuja tohon tulis lisää että auto olis suomessa kilvissä? Noin suurinpiirtein, autoveroa ku ei vissiin tule. Onko kellään tietoo millasessa käytössä noi diesel vanit yleensä saksassa on, miten turvallista sellanen olis sieltä välittäjän avulla hakea? Paljo on bensa vaneja, mut dieselit aika harvinaisia. Tuolla ainaki on kivan näkösiä. http://www.amvan.de
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest


    Mutta farkkua ei passaa tuolta ostaa..
    Vilkaiskaas "Fahrzeuge 7" 1986 Chevy Caprice STW.. 6790 € ! Ja Caddy Seville Northstar lähtee 9000€ ..

    Että eiköhän noita "sikafarmareita" kannattaisi tarjota vaihdossa?
     
  3. 5150

    5150 1st gear

    Ihan samaa hintaluokkaa noi vanit näyttää olevan ainakin noilla sivuilla, kuin suomessa

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 5150 2004-01-05 00:11 ]</font>
     
  4. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Joo, kilsoja näyttää olevan suht paljo, mutta kattokaa varustelua, ei väliseiniä ja nahkasia kapteenin penkkejä takaovelle asti, sit on tv:t ja viedot monessa. Edustutkäytöstä varmaan..
     
  5. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

    G20 vani saattaa olla hankala rekisteröitävä kuorma-autoksi kun siinä tais muistaakseni kokonaispaino olla noin 3300kg. Mutta kun kattelee tullin veropäätöksiä http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/a ... overo.html niin joku näyttää maksaneen -88 mallin vanista noin 2624 euron verot, varmaan rekisteröity henkilöautoksi? Eipähän tarvis mitään väliseiniä ja kasikympin lätkää.
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Dieselvero aika suolanen vaan jos on nokipannulla henkilöauto...
     
  7. towncar

    towncar 1st gear

    Eiköhän tämänpäivän dollarikurssilla kannata käyttöjenkit hankkia jenkeistä
     
  8. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Mitäs eroa on pakuks rekisteröidyssä ja kuorkiks rekisteröidyssä? 80 lätkä vai joku vero vai istumapaikotus? Kuorma-autossa saa kai olla pehmeitä penkkejä miten vaan ja ilman väliseinää nykyään?
    G20 menee siis pakuks ja G30 pitää olla että on kuorma-auto.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuollainen G30 bussisisustalla ja kuorkiksi ilman veroja? Ei kai onnistu SUOMESSA? :smile:
     
  10. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    No mitä siltä kuorkilta sitten vaaditaan, eikö suburbaneihin saa ainaki laittaa pehmeet penkit, luulis että vaniinkin. Onko se väliseinä sitten oltava vielä?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän se joku tollanen 90 luvun vaihteen vani kannata hommata kuitenkin bensakoneella ja rekisteröidä henkilöautoksi. Silloin saa säilyttää kaikki alkuperäiset penkit eikä tule mitään nopeusrajoituksia,eikä suomalaisia diiseliveroja. Autoverokaan ei enää ole mikään aivan mahdoton. Niinkuin tossa jo aiemmin sanottiinkin, nämä saksassa olevat vanit on tosiaan yleensä aivan vimpan päälle varusteltuja, eihän siellä kukaan osta mitään"jenkkipakuja", havemmalla saa jotain eurotransprottereita. Mikähän ihme (meitä)suomalaisia ajaa ostamaan noita diiselijenkkejä? Ja sitten jotkut ihannoi niitä kuin jotain "taivasta" ? Jenkeissähän noi kiisselliautot on työkoneita, ei kukaan "tavis" ihminen koskis noihin pitkällä tikullakaan. No suomi on suomi ja jenkit on jenkit eli tämä ei ollut mikään provokaatio vaan yhden nimettömän henkilökohtainen mielipide. Ei herneitä:)
     
  12. wili

    wili 3rd gear

    Tollanen vani on nykyään aika kiva aihio: maksat ha-veron, kun rekisteröit, sen jälkeen muutoskatsastus pakuksi ja sinulla on 2+3 pa ilman väliseinää pehmein penkein. Onnistuu esim. -93-99 Pajeroilla, C- tai E-sarjan Mersufarkuilla ja vaikka Passat-farmarilla. Jos vaan kantavuus riittää ja ratin keskiöstä jää takalautaan kuskinpenkin jälkeen yli puolet tyhjää tilaa niin onnistuu. (Näillä tosin vaaditan väliseinä verkosta kuskin penkin jälkeen. Muuttakaa nyt kun voi, tätä ei kauan kestä...)
     

Kerro tästä muillekin!