1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Chevy van th700 ongelma vai ominaisuus?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sirernog, 1.6.2018.

Tags:
  1. Sirernog

    Sirernog 1st gear

    Terveys!

    Noviisi Amerikan auton omistaja ilmoittautuu ja kyselee heti tyhmiä!

    6.2 vani th700 laatikolla ja ongelmana ettei vaihda 1-2 vaihteita "pikkudeellä" kaasu pohjassa vaan jää huutamaan rajoitusta vasten, kun kaasua nostaa vaihde vaihtuu. Onko tämä vika vai "ominaisuus"? OD:llä ajettaessa toimii kuten pitää. Öljyt on minimin ja maksimin välissä, punaiset eikä haise palaneelta. Voiko tv-vaijeri aiheuttaa tämän kaltaista ongelmaa? Kakkaa jossain päin venttiilistöä?

    Haulla en löytänyt joten pahoittelen uutta aloitusta.

    Kiitos ja anteeksi.
     
  2. hantta

    hantta Gearhead

    Täällä on itseäni paljon parempiakin laatikkoasiantuntijoita, mutta äkkipäätä voin olettaa, että liian piukka/ rispaantunut vaijeri tekee juuri tuonlaista. Ja muista, vanhaa kuuskekkosta ei saa piinata ;)
     
  3. hantta

    hantta Gearhead

    Ja lisävinkki; jos olet vasta ostanut auton, tarkista, mikä laatikko oikeasti on, on saattanut vaihtua ihan toisenmalliseen, kuin alkuperäinen ;)
     
  4. Sirernog

    Sirernog 1st gear

    Kyllä tämä laatikko kovasti näyttää th700:lta, täytyy siis perehtyä vaijerin kuntoon!
     
  5. Sirernog

    Sirernog 1st gear

    Kuuluuko tollasessa -91 G20 olla jäähdytin vaihteistoöljylle vai onko vaan g30 lämmönvaihdin?
     
  6. jarona

    jarona Gearhead

    Kuuluu olla, jäähdyttimen toisessa päädyssä, toisessa moottoriöljyn
    jäähdytin.
    Tosiaan vaijeri liian tiukalla, löysää napsu pari, ei liikaa
    ettei linjapaineet laske liikaa.
     
  7. jarona

    jarona Gearhead

    Niin, mulla oli vaniin vaihdettu tarvikesyyläri jossa oli kyllä lähdöt laatikon öljyille, ei vain oltu saatua kytkettyä niitä oikein vaan letkulla liitetty putket toisiinsa, väärin!
     
  8. Sirernog

    Sirernog 1st gear

    Täytyypi tarkastaa se vaijerin säätö. Löytyykö täältä säätö-ohjetta kun mä en saa ainakaan puhelimen selaimella haulla mitään esille. Kiitos paljon vastauksista!
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kaasu pohjassa vaijeri kireälle. Siitä uskaltaa napsun ehkä kaks löysätä ennenkun alkaa linjapaineet putoamaan. Mieluummin liian kireälläkin kuin löysällä imho o_O

    Mudis tai joku fiksumpi/kokeneempi varmaan osaa sanoa voiko johtua siitä että ois laitettu esmes bensakoneen perästä lodju sinne että ei oikeen kuvernööri jne. Olis synkassa koneen kanssa?
     
  10. Karpov

    Karpov Gearhead

    [​IMG] Tossa ohje. Ja kun tappi on tuolla niin kone sammuksissa tömäkästi kaasu pohjaan.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Sikälimikäli on enää orggisvaijerilla... tuntuu olevan harvinaista nykyään :confused:
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Sitten vaatii juu vähän enempi field testinkiä. Omaan kaasarivaniin sen sain viriteltyä hyväks. Kaasu pohjassa kireä ei tarkoita aina oikeeta säätöä muilla kaasun asennoilla.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu vaatii sen että kikkarin/tv-vaijerin linkku on mallia "rochester" että toimii suunnitellusti mutta tuskin diiseliin sitä kukaan on menny mulkkaamaan että siinä mielessä kaasu pohjassa ja vaijeri kireälle on yleispätevä ;)
     
    hantta ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  14. Sirernog

    Sirernog 1st gear

    En tiedä mitä/miksi tv-vaijeri oli aivan perkeleen kireellä, säädin kireäksi kaasu pohjassa ja kolme "porrasta" tiukemmalle, omasta mielestä hyvin sopiva nyt ja saat lötkötellä mukavasti. Samalla vaihtui vaihteistoöljyt ja suodatin, muutama mehivä polttoaineletku ja peräöljyt.

    Seuraavaksi pitäis vaihtaa öljypohja tiiviste ja toivoa ettei takatiiviste ole vuotokohta.

    On nämä vaan mukavia pelejä ajella se on myönnettävä, sydän on mennyt kyllä tämän laitteen mukana.
     
    Gary Grand, hantta ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!