Chevy Vanin kardaanista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja outroadrebels, 31.3.2009.

  1. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    nyt olis jo paikoillaan tuossa -77 vanissa taas v8 cedricin tilalla! Tässähän on orggis kardaani tukilaakerilla varustettu ja oli myös cedric yhdistelmässä mutta kardaanin etuosa on pilattu pätkällä cedricin kardaania...Mitä olette mieltä jos laittaisin sellaisen kardaanin missä tukilaakeria ei ole! eli suora putki lootalta taka-akselille. kardaanin kokonaispituus on n.162cm. Aiheuttaako tämä liikaa kuormitusta laatikon hännälle (th-350 pitkällä hännällä), värinöitä yms...

    Outroadrebels/Jouni
     
  2. paja1

    paja1 Gearhead

    jos sulla kerran on pitkä loota siellä niin ei siinä mitään ongelmaa ole. onhan noita tehtaalta ollu 1-osaisella akselillakin. mulla on kahdessa vanissa ollu tukilaakerillinen kardaani ja molemmissa oli th400 loota. muissa joissa th350 tai 700 on poikkeuksetta suoralla kangella ollu.
     
  3. turjake

    turjake 3rd gear

    g20:ssä (th700) kans yksosanen kardaani ilman tukilaakeria, mutta laatikon hännässä roikkuu sellanen iso kumilätkä jonka tarkoitus on vähentää värinöitä luulisin.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se "pellinpala" jossa kannatinlaakeri oli rungossa kiinni jää turhan lähelle jortaania ja jossain kovassa pumpussa ottaa varmasti kiinni ja kartaani lentää solmussa helvettiin!! Rälläkkä kouraan ja pala pois niin ei tule ylläreitä.
     
  5. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Juu tämä olikin hyvä tieto! mulla on lootavaihtoehtoja nyt tuo th-350, th-400 ja 4-speed manuaali. jätänkin tuon 2-osasen kardaanin sitten sovellettavaksi tuohon th-400 lootaan ja laitan nyt tuon yksiosaisen käytettäväksi th-350 jatkeeksi! ;)

    Kiitoksia mielenkiinnosta.

    Outroadrebels/Jouni
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Juuei ole ongelma vaikka on yksi-osainen kardaani (siis vain 2 ristikkoa ja suora putki välissä)... Itselläni olleissa seitsämässä vanissa ja kolmessa Pick-upissa kaikissa ollut ilman tukilaakereita tms....
     

Kerro tästä muillekin!