Chevy vanin laatikon vaihtoon vihjeitä / neuvoja !

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.4.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli asiaan.. Seuraavana viikonloppuna ois tarkotus mennä vaihtamaan tohon vaniin laatikkoa..

    Paikallaan on nytten palanut TH700 ja laatikoksi sinne on menossa Capricesta otettu TH700.

    Kerran laatikko on palanut niin turbiinissakin on varmaan jotain likaa mikä pitäisi putsata mutta tässä tuleekin kysymys miten se putsataan ?

    Kumpi kannattaa laittaa.. Vanin turbiini vai Capricen.. Kummatkin toimivia ?

    Sitten vielä ihan yleensäkkin aiheesta kerran täällä on varmasti monia ketkä on laatikonvaihdon tehneet vaniin niin mitähän tuossa operaatiossa on semmosta mikä menee aloittelijalta vikaan.. Eli kaikki mahdolliset neuvot on nytten erittäin tervetulleita ettei tarvitse alkaa kantapäänkautta opettelemaan..

    Sitten KD vaijeri.. Miten se säädetään ?
    Paljonko uuteen laatikkoon menee öljyä ?

    Tässä nyt mieltä askarruttavia kysymyksiä.. Jos huomaat muita kynnyksiä niin ilmoita ihmeessä ja miten siitä pääsee yli..!

    Terveisin aloitteleva "vanisti"
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos joku pystyisi kirjoittamaan tarinan omasta laatikonvaihdostaan kokonaisuudessa kun tunkki menee auton alle ja päättyen siihen kun auto lasketaan alas niin tietäisi vähän työvaiheista ja työkaluista ja muista mitä pitää varata.
     
  3. RokkiMikko

    RokkiMikko 1st gear

    Vaniin se on helppo vaihtaa. laatikon ja koneen väliset pultit lähtee helposti sisäkautta ku ottaa keskikonsolin metsään. Alakautta voi olla ahdasta ja tarvii muutaman nivelen ja jatkovarren. Sitte kun työnnät uutta lodjua paikalleen, niin varmistu että turpiini menee tarpeeksi syvälle siihen laatikon akseliin. Ei tuu muuta mieleen. Ei oo pahahomma jos on kunnon tunkki..
     
  4. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    kannataisikohan lauhduttimen putkeen laittaa suodatin...?vai miten vanha laatikko hajosi?
     
  5. blueice

    blueice 1st gear

    Tuota, eikös se turbiini laiteta siihen lootaan ennen paikalleen laittoa.. Näin ainakin itse ja monet muut.. Eikä tarvi varoa turbiinin kaulan stefaa.
    Tai sitten käsitin väärin, eli kun laittaa turbiinia, niin tulee varmistua, että on oikealla "syvyydellä"
     
  6. RokkiMikko

    RokkiMikko 1st gear

    Blueice: Yo got the poit! juuri tätä tarkoitin. tottakai turpiini lodjuun kiinni ennen asennusta. Mulla se ei heti menny tarpeeksi syvälle ja jouduin laskemaan melkeen paikalla olleen laatikon takaisin maahaan turpiinin asennusta varten. Anteeksi huono ilmaisu :smile:
     
  7. vantastic

    vantastic 1st gear

    no ekana vaihde vapaalle,taka renkaat liikkumattomaksi(tiiliskivet)nostat etupään ylös etupalkista(ite käytin 3:lmea 4x4 ja yhtä 2x4 lankkua tunkin molemmin puolin,tunkki keskellä etupalkkia)) tyyli vapaa.irrotat kardaanin,ja muut laattikkoon kytketyt liittimet.tuet moottorin oljypohjasta(tippuu muuten alas)nämä omalla vastuulla,ite heiluttelin autoo tovin ,mutta en saanu tippuu.ja tämä homma on tehty yksin.turbiinim mutterit irti.turbiini kiinni laatikkoon vaikka roudarin teipillä.nyt alkaakin vittumainen osuus,jossa äly palkitaan(itellä vasta toisella kerralla) sitten hallitunkki(vetää irti vetolevystä laskettaessa)laatikon pohjaan,tarpeeks vaneria väliin,vähän leveemmälle kuin öljypohja ja tunkki 1/3 osaa perästä pohjaan(hienosäätöä)öljypojan molemmin puolin niitä lankkuja sen verran että tunkin ja vanereiden väliin jää 1.5 cm nosta tunkilla laatiikkoo hieman ylös ja taka tuki palkki irti .irrota laatikon pultit lohkosta,laske tunkkia varovasti alas ja samalla vedä laatikkoa taakse päin.jos hyvin kävi niin loota lepää lankuilla,siitä pikku hiljaa alaspäin vähennellen lankkuja.näin mä tein perempia vinkkejä voi tarjota :wink:
     

Kerro tästä muillekin!