Chevyn 305

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tiplu, 19.6.2022.

  1. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Aloittelia taas kysyy.
    Kannen pultit ,ainakin osa mene vesitilaan! Mitä pitää laittaa pultin kierteisiin jotta vesi pysyy sisällä?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ihan vaan tiivisteliimaa, mutta putsaa kierteet ensin.
     
  3. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Eli tuo Motonetin Hylomar passais tuohon hommaan?
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä mä oon muutamaan laittanu hylomaariakin ja on pitänyt, voi laittaa silikonipohjaista myös.
     
  5. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Jatketaan ihmettelyä, hydrauliset nostajat! Kuinka piukkaan keinuvivut säädetään? Kiristetäänkö nostajakin tyhjä liike pois? Vai vaan sen verran että kantaa vähän nostajaan ja puikko pyörii kevyesti sormilla pyörittämällä? Saakohan tuosta selvää
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Välys pois niin että tikku pyörii nihkeesti ja siihen oman maun mukaan puoli kierrosta tai kolme varttia lisää ja se on siinä. Itse haen ykkösen yläkuolonkohtaan (sytkämerkki dampperissa) ja pyörittelen konetta vartin kerrallaan niin kauan että jokainen ylhäällä olevan keinuvivun (eli venttiili on kiinni ja nokka ei nosta nostajaa/tönäriä) välys on käyty läpi ( eli pari kierrosta) ja sitten lopuksi kaikkiin se 3/4 kieppi. Tapoja on toki erilaisia mutta googlaa vaikka chevy 305 adjusting valves.

     
    Muokattu: 26.6.2022
  7. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Ok. Kiitos. Sainkin jo samaisen ohjeen. Tää on kyl hienoa kun aina saa neuvoja/apuja
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Toinen konsti on todeta että ykkönen on paukussa jos et sormea tulpan reikään työnnä.
    Kun liikutat dampperia edes takaisin nolla kohdassa,niin kuutos pytyn nostajat/keinut liikkuvat.
     
  9. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Kiitos,varrmasti taas hyödyllinen tieto näin kokemattomalle .
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tulpanreiässä ole niin montaa pulttia.
     
  11. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Ite oon ottanut tönäristä pystyliikkeen pois ja siitä 3/4 kierrosta kiinni.Tönäri pyörii aika pinteessä varsinkin jos on öljyä välissä.
     
    rodhot tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!