chevyn 350:stä stroukataan 383!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylänmies Asseri, 15.6.2005.

  1. Olisin vähän kysellyt kyseisestä toimenpiteestä.kun tossa noit sarjoja on tyrkyllä.Tartteeko lohkosta koneistaa jostain pois että kampura ja veivit pääsee pyörimään?Moottori tulis -84 Capriseen joka toimii käyttö/harrasteautona,elikkä kuinkas janonen tämmösestä stroukki motista mahtaa tulla?Kertokaas ny vähän käyttökokemuksista! Tattista vaan.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ehkä, ei välttämättä.

    Ei sen janosempi kuin 350 cid koneestakaan, riippuu ihan muista palikoista, säädöistä ja kaasujalasta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Isompi iskutilavuus => pyttyyn mahtuu enemmän ilmaa ja siks myös polttoainetta kerralla => kulutus kasvaa. Teoriassa siis ison moottorin ominaiskulutus on pientä isompi. Aika loogista?

    Koska korin kuljettamiseen kuluva teho ei kumminkaan muutu, tuskin kulutuskaan kovin paljon muuttuu, jos ajotapa pysyy samana. Hieman voisi jopa kulutus laskea, jos kiihdytellessä ei tarvi enää polkea ihan yhtä paljon kuin ennen, vaikka yhdellä kampuran kierroksella kuluukin enemmän polttoainetta kun ennen.

    Ilmiselvä fiftisixti tilanne, jota ei oikein pysty ennakoimaan täsmällisesti.

    Tuskin silti kannattaa muuttaa 350 moottoria 383, jos ei samalla tee vähän muutakin viritystä, sillä pelkällä 33 lisäkuution väännöllä ei paljon merkitystä ole missään autossa.

    Ja sitten kun alkaa osat vaihtua vauhtiosiin, alkaa pyörre bensatankissakin kasvaa.
     
  4. Ylli

    Ylli Gearhead

    Kokemusta ei oo SBC:n stroukkaamisesta, mutta BBC:ssä joutuu muokkaamaan vakio öljypohjaa, että kiertokanget mahtuu pyörimään. Eli öljypohja on sisempänä kuin lohkon sisäpinta! Valmiita öljypohjia löytyy, joissa oilrails on muokattu "sietämään" pitempi isku. Joissakin lohkoissa on valmiina "kevennykset" sylinteriputkien alapäissä, kaikissa ei välttämättä ole.
    Bensan kulutukseen totean, että ehkä tai sit ei ;)....Omakohtainen kokemus on, että ehkä tai sit ei...ja kaikkea ei välttämättä kannata miettiä järjellä :lol:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aiempaa pidempi isku tietenkin lisää vääntöä, mutta miten vakion 350 vääntökoneen luonne silloin käytännössä muuttuu kokonaan toisenlaiseksi?

    Kerro nyt kun kerran tiedät, voi sitten itsekukin alkaa pistään US-partsille tilausta tarjouksessa olevista stroukkissatsista.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla ei tosta 350-383 muutoksesta oo tietoa (hyvät koot muuten, kumpikin moparin motteja!), mutta noin ylipäätään iskun piteneminen tonkin verran muuttaa koneen luonnetta merkittävästi. Vertaa vaikka chevyn 327 ja 350, 302:sta puhumattakaan, tai moparin 340/360. täysin eriluonteisia motteja muuten samoilla palikoilla.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    383

    www.f-bodyfinland.com foorumilta, projektit osiosta löytyy tarinaa ja kuviakin
    tuosta koneen muutoksesta.
     
  9. ViLU

    ViLU Gearhead

  10. tapio

    tapio Gearhead

    Dynonumeroita ja reseptejä löytyy täältä:

    http://www.ryanscarpage.50megs.com/combos1.html

    Näihin kannattaa suhtautua pienellä varauksella, koska ne on kerätty lehdistä ja web-sivuilta, mutta antanevat suuntaa oman kombon suunnittelulle.
     

Kerro tästä muillekin!