Chevyn 4.3 V6 kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BenDilde, 30.4.2017.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Itellä on vaan ollut joskus kangenlaakerit loppu ja vastaavat oireet oli pitkän aikaa, mutta ei nyt sentään toki vuosia. En olisi kyllä ajelua jatkanut jos olisin vian arvannut, nakutukseksi luulin. Uudet laakerit ja akseli hoiti vian kuntoon, oli päässyt jo akselikin pilaantumaan. Ei ollut onneksi kallis keikka.
     
    Muokattu: 14.5.2017
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kymppitonnin ajoin itse yhellä missä oli laakerit paskana. Tiedä kauanko oli ollut jo.
     
  3. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Tuossa on aikalailla samanlainen nakutus mikä mulla on.

     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Puhelimella kuunneltuna heittäisin että kannattaa tsekata ne venanvälykset. Toki todella hankala diagnosoida sen kummemmin näkemättä/kuulematta...

    Muuttuuko ääni johonkin suuntaan kun kaasua "hörnäyttää"? Kun yleensä juurikin laakeri antaa itsensä parhaiten ilmi kun vähän lirputtaa kaasulla ihan tyhjäkäynniltä. Ja vaimeneeko ääni yhtään kierroksilla? Ja mitäs öljynpaineet näyttää?
     
  5. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    1. Perkeles kun en nyt muista lukuja, mut ö-painemittari on aikalailla puolessa välissä, ehkä viisarin verran yli. Vetoa kun antaa koneelle, niin ääni häviää mun mielestä kokonaan. Öljyt meinasin kyllä vaihtaa, mistä tulikin mieleen, että mikäs tähän on oikeanlainen suodatin? Kun jostain luin, että on aika kranttu suodattimen laadun kannalta, ei vissiin paskalla suodattimella jaksa paineita pitää tjsp? Ja mun mielestä se nakutus seuraa kierroksia sen hetken aikaa kun kierrokset nousee, mutta vedolla tosiaan häviää.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Itellä ainakin toiminu sekä wix,fram että ac delcon suotimet. Sulla ilmeisesti mahdollisuus käyttää duramaxin suodinta jossei oo suotimen siirtosarjaa? Se on tehtaan hi-flow suodin ja sinällään hyvä vaihtoehto kun ei oo tarkotuskaan vetää mitään longlife välejä. Ja öljyksi sit tosiaan esmes se valvolinen max life 10w-40 ni pitäs toimia oikein hienosti ;)
     
  7. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    En ole tarkemmin vielä tutkinut, mutta uskoisin että ihan orkkiskamat on koneessa kiinni, et kai sit mä haen sen duramaxin :odbiggrin: Just noita vähän jäykempiä meinasinkin ottaa kokeiluun. Mielessä kävi myös samassa rytäkässä käyttää Fortet koneessa, mutta hieman arveluttaa että jos paskat lähtee kunnolla liikkeelle, niin vetääkö sitten jotain öljykanavia tukkeeseen :rolleyes:
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    0.5l dieseliä ajaa saman asian. Omalla vastuulla, mutta itse olen nykyään tehnyt joka ö vaihtoon. Kone lämpeeksi, diesel sekaan ja 10-15 min paikallaan käyttöä ja välillä vähän maltillista kierrosta. Sitten öljyt ulos.
     
  9. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Joo itseasiassa tähän kikkaan kanssa jossain törmäsin. Aika paljon esim E39:n bemarin koneisiin tollaista huuhtelua on tehty, niin kai sitä ameriikan koneeseenkin uskaltais kokeilla o_O
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    OLiko siihen vaihdettu nokka-akseli myös? Uudet nostajat ja vanha nokka on aika huono yhdistelmä, varsinkin jos nakutus johtuu kuluneesta nenästä. Belairiin just viime kesänä vaihdoin nokan ja nostajat nakuttelun takia, yks nokka liki pyöreä ja toinenkin huono. Vitutus vaan alko, kun uudesta Mellingin nostajasetistä 2/16 valmiiksi paskana, eli nakuttavia. Yhdern ronkin uusiksi jakajan reiästä, vielä yks edessä naputtelee.

    Mulla oli avaruusmunan 3.1 V-kutskassa kans outo nostajanakutusta muistuttava ääni, joka joskus aina kuului ja sit taas ei. Yleensä vähän lämmenneenä pintakaasulla. Sillä ajelin toistasataatuhatta ja kai yli 6 vuotta, se nakuttelu ei muuttunu mihinkään.
     
  11. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    No niin, nyt alkoi tulla selkoa. Eli nakutus on kuin onkin nostajien huonosta säädöstä johtuvaa. Frendin kanssa käytiin ihmettelemässä ja repsikan puolta säädettiin yläkuolokohtien kanssa, mutta vasta himassa tuli tutkailtua interwebbiä vähän tarkemmin ja seuraavaksi vedetäänkin kummatkin puolet säätöihin kone käynnissä kun ohjeetkin selkeni

    STP Motorola flush tuli heitettyä koneeseen ja kun paikallisesta mätänetistä oli Valvolinet loppu, niin laitoin Teboilin Silveriä, 10w40 kumminkin. Aika mustaa kamaa kyllä tuli ulos

    TPS:ää ja IAC:tä ropailin samalla ja tb:tä putsailin. Taitaa mennä kummatkin vaihtoon, jälkikaasu ei hävinnyt minnekään. Mutta persdynon mukaan jotain piristymistä tuli näinkin pienillä fiksailuilla
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Enkäs mä tossa edellisellä sivulla just kirjotellu :)
     
  13. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Kyllä kyllä, nimenomaan :D Mutta kun ei ollu vielä ennen tätä päivää mitään hajua että miltä siellä venakopan alla edes näyttää, niin en oikein osannut hahmottaa että mitä tarkoitit :oops: Amerikan Joen videot valaisi asian laidan :D
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  14. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hyvä että selvisi eikä ollut mitään varsinaisesti rikki.
     
  15. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    [​IMG]

    Ja taas näitä mielenkiintoisia löytöjä. Kurkkasin kuskin jalkatilaan nämä pari irtoliitintä löytyi. Osaako kukaan veikata että mitähän nämä vois olla? Konehuoneestakin löytyy muutamia irtonaisia liittimiä mistä ei ole mitään hajua että mitä voisi olla :mad:
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Konehuoneessa on vissiin ainaskin joku diagnostiikka liitin mikä kuuluukin olla irti, ja voi siellä varmaan muutakin olla jos on esim. karsittu saastelaitteita pois tai jotain? Tai puuttuu jotain ominaisuuksia, johtosarjat on varmaan samat kaikissa.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo en kanssa noista stressiä ottais.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Katopa, onko joskus ollut vetokoukku, viittaisi siihen suuntaan ;)
     
  19. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Vetokoukkuhan tuossa on paikallaan. Mitään en kyllä ole vielä perässä vetäny :D
     
  20. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Noita liittimillä varustettuja irtojohtoja löytyy ihan tehtaan jäljiltäkin.
    Sitten kun löytyy virrallisia irtojohtoja ilman liittimiä, niin vaatii hieman syventymistä asiaan.:D Kannattako noita liittimillä varustettuja irto johtoja alkaa selvittelemään jos auto muuten toimii.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!