Chevyn 4.3 V6 kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BenDilde, 30.4.2017.

  1. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Tulin just säätämään nostajat ja en nyt ole varma että rivin ensimmäinen, onko nyt sitten pako vai imupuoli, niin jokaisen kolme niistä kun säätää niin että käy nakuttamaan ja sitten puoli kierrosta kiinni, niin hetkeksi häviää ja tyhjäkäynti notkahtaa ihan vähän, niin sitten kun tyhjäkäynti normalisoituu niin nakutus palaa. Jokaisen kohdalla käy sama. Vaikka kääntäisin miten kiinni niin hetkeksi hiljenee ja sitten taas palaa. Voisko olla nokka sitten jo niin kulunut?
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Aika rauhallisesti pitää kiristää ;)
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla on nyt toi sama vielä yhdessä nostajassa. Siinä on jo toinen uusi nostaja. Vielä en oo keksiny muuta, kuin sen että senkin on oltava rikki.
     
  4. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Mäkin nyt sain rajattua sen sille repsikan puolelle ja joko imu-tai pakotahdille, kumpi se keulasta katsottuna ensimmäinen nyt onkaan. Saman sylinterin toista nostajaa kun löysää niin nakutus alkaa eri tahdilla. Ja aika rauhallisesti kyllä kiristelin :D Mut se oli ihan sama että vedinkö varttikierroksen tai puolikkaan kireälle, niin hetkeksi hiljeni ja sitten taas alkoi.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Eikö toi munkin mielestä oo vaan yksinkertasesti rikkinäinen nostaja siis? Jos ei pysy mölyt poissa kiristyksen jälkeen kuin hetken.
     
  6. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Saako nostajat vaihdettua purkamatta imusarjaa pois tieltä? Onko niillä mitään lukitusta vai saako nostettua työntötangon reiästä ylös?
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pitää ottaa imusarja pois. Ja imu, ja pakovenojen paikan tunnistaa siitä, onko kohdalla pako, vai imusarjan kanavan kohta, eli eka on pako.
     
  8. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Tuli muuten mieleen sekin, että kone taitaa käydä aika laihalla. Ainakin repsikan puolen tulpat oli aika tuhkan valkoiset/harmaat, eikös se kerro että käy laihalla? Mitäs kaikkea kannattaisi tutkia tai vaihtaa?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika harmaat ne "ruisku"mosien tulpat taitaa olla aina. Kuva tottakai auttais.
     
  10. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Eikös ne tulpat ole sellaiset suklaan ruskeat kun seos on kohdillaan ja sitten mustat jos menee rikkaalle? Mulla ne oli ihan kuivat ja harmaat.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se oli joskus sillon ennen. Ei nykykoneilla, eikä nykybensoilla.
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  12. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Noniin, nyt saatte oikean vastauksen. Mähän ostin topikin aloittajan Fleetsiden moottorivikasena pois viime vuonna ja ajelin kolinan kanssa talven jonka aikana duunailin siihen toisen motin ku sattu olemaan. Viikko sit nyppäsin vanhan veke ja kuten hantta epäili heti alussa niin männän helmahan se siellä öljypohjassa oleili.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Siis toinen mäntävikainen nostajavikainen :)
     
  14. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Joo kyllä sen aika äkkiä ajellessa hoksas ettei se nostajista tuu. Venttiilin ku laitto kantamaan niin sen hetken ku ei ollu painetta pytyssä oli kone hiljanen. Ainut mikä vähän ihmetytti oli se että mikä näissä saa sen helman katkeemaan, kylhän nää yleisesti aika ikuisia motteja on.
     
  15. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Saattaispa syy löytyä liian tiukasta männän tapista.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    MOT
    Ja kauan jatkuen se helma varmaan ottaa ihteensä ja irtoaa.
     

Kerro tästä muillekin!