Chevyn C30:n rummut levyiksi ja käsijarru

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 1purehell, 28.6.2017.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ostin braketit, joilla saa 14 pulttiseen full float perään jarrusatulat kiinni, alkuperäisiin jarrukilven kiinnikkeisiin. Itse levyjarruswappihan on helppo, levyiksi passaa C/K20 8-pulttiset etulevyt vaihdettuina alkuperäisiin takanapoihin. Satulatkin sopii samasta autosta, mutta silloin ei saa käsijarrua. Toinen vaihtoehto olisi käyttää 1976 Eldoradon takasatuloita, joissa on käsijarrumekanismi.

    Tuo käsijarru vain mietityttää. Olisko sittenkin parempi värkätä kardaanijarru? 14 pulttisessa saisi sen hyvin kiinni pinionin akselin laakeroinnin laippaan, tai sitten laittaa se jotenkin lootan puolelle. Onko joku tehnyt itse kardaanijarruja?
     

Kerro tästä muillekin!