Chevyn isolohkoista

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Hyytiäinen, 1.11.2001.

  1. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Mitä eroa on 454:n "generaatioiden" välillä? Milloin mitäkin geniä on valmistettu? Mistä löytyy porhaiten tietoa eri LS-versioiden tekniikkaeroista?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mark IV tuli 70, LS-6 antoi 460hp 11,5 puristuksilla ja rec.port kansilla sekä mekaanisella nokalla. LS-5 (n.360hp), 10.25 puristukset, oval-port kannet, hydr. nokka. Seuraavaksi vuodeksi laskettiin puristuksia
    9:1 ja tehot laski. Olikohan 73 kun tuli LS-4 joka on lähinnä saastekone. Saattoi mennä perseelleen mutta on suunnilleen noin. Kts.uusi V-8! Viimeinen henkilöauton 454 tuli 76 mutta truckeissa ja veneissä niitä on käytetty senkin jälkeen.
    Mark V on 80-luvun valu, 454 - 502 cid, tuntee siitä että bensapumpulle ei ole paikkaa vaan käytetään sähköpumppua.
     
  3. Alexik

    Alexik 1st gear

    Juu eikös siinä veekasin jutussa Niinimaan Chevellestä ollunna aika laajasti juttua eri keneraatioista.
    Ja eiköhän netistä löytyne infoa, kun vaan jaksaa ruveta ehtimään...

    Piruuttani kokeilin Google:n haulla hakusanoilla chevy 454 ja tuloksia tuli vissiin n. 18 000. Että siitä vaan kokeilemaan ja tarkentamaan hakua yms... [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Alexik 2001-11-02 13:35 ]</font>
     
  4. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Hieman tietoa ja linnkejä löytyy pickari sivuilta http://www.454ss.com..

    Pää asiassa siis 454SS lava-autoista, mutta koneestakin löytyy jotain tietoa.
     
  5. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Joo siinä Chevelle-jutussa oli vähän juttua niiden vuosien LS-5 ja LS-6 mallien eroista, mutta ajattelin jotain kattavaa tietoa kaikkien LS-versioiden historiasta. Niin ja ne generaatiojututhan on eri juttuja, kuin LS-koneet.

    Kiinnostaisi lähinnä noista lohkojen malleista, että onko jossain sukupolvessa tehty jotain typerää, eli onko Mark V heikompi/vahvempi kuin VI tai IV. Eli niin kuin joissain Oldsin pikkulohkoissa on laakeripukkeja vähän kevennetty ja kone ei kestä kierroksia yhtä hyvin kuin muut pikkulohkot jne.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eipä niissä kai semmoista ole, voimamoottorit on tietty vahvempia nelipulttisine alakertoineen. Katukayttöön kelpaa lohko kuin lohko, huomiota kannattaa kiinnittää enemmän muihin osiin.
     

Kerro tästä muillekin!