Chevyn käynnistysvaikeudet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jusmo, 26.11.2001.

  1. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Mikä mahtaa vaivata chevyn 305 kasikonetta kun esiintyy seuraavia ongelmia:
    -Kesällä kylmänä käynnistys todella vaikeaa, vaatii 10-20 starttia ja kone starttaa yleensä startin lopussa (kun lopettaa starttimoottorin pyörityksen)
    -Koneen ollessa lämmin käynnistys onnistuu hiukan paremmin
    -Akku kunnossa (uusi), johdotus OK.
    -Startin alussa kaasarissa bensan pinta OK.
    -Tyhjäkäynti OK, vedättäessä hiukan laiskanoloinen, muuten käynti OK.
    -Starttipilot käynnistyskaasulla lähtee käyntiin ihan hyvin.
    -Mitään mittauksia ei ole koneeseen tehty.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    oletko tarkistanut puolalta ensiö jännitteen??itselläni oli oldsissa huono kontakti puolalla ja vähän samat oireet tarkasta myös mahdollisen esivastuksen ohitus käynnistyksen ajaksi....eli on mahdollista että kone saa startatessa níin huonon kipinän ettei se syty...kun lopetat starttaamisen jännite nousee ja se saa muutaman kunnon kipinän
     
  3. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Luulin alussa itsekin tätä syyksi, mutta kipinä tulee kunnolla ja jännite on OK
     
  4. Yogi

    Yogi Gearhead

    Jos 305:ssä on kärjetön sytys (ilmeisesti kyllä), tarkista kärjettömän sytkän ohjausboxi. Minulla oli autossani (Dodge) käynnistysongelmia kostealla säällä tai parin ajamattoman päivän päästä. Vika korjaantui boxin vaihdolla.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    virtalukon pohja rikki
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ole sähkövikaa vaan 305 ei jostain syystä saa tarpeeksi safkaa, siihen tuo pilottihomma viittaa.

    Ryyppy ei ehkä toimi tai ei toimi kunnolla? Lähteekö niin, että pumppaat kaasua pari kertaa ennen kuin starttaat ja sitten pidät kaasulla kierroksia yllä? Siis jos se nyt ylipäätään on kaasarikone, voishan tuo kai olla ruiskukin...
     
  7. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Siihen viittais. Tutulla oli Datsun Violetti, jota ei saanut käyntiin ton takia kuin pyörittämällä kone startti kierreksille ja vapauttamalla avain.. Sytkä ei toiminut kiitos jonkin vian virtalukon pohjassa kun startti pyöri. Vois olla sama juttu.

    Oli vittumainen käynnistää pakkasella ja ilman toi jo paalattu ratsuni. :odroll:
     
  8. leksa

    leksa Gearhead

    virtalukonpohja

    yhdyn edellisiin mielipiteisiin vahvasti.
    Virtalukon pohja.
    Jos kaasun painelu edeltäkäsin ei auta ja kiihdytyspiiri ruikkii, niin vika on pakko olla virtapuolella..
    Ja kuinkas sattuikaan onpa ollut joskus piilofarkku ja siinä oli startin hiilet melkein loppu. Starttasi, eli pyöritti vaikka tumiopäivään asti uudella akulla, mutta käynnistyi vasta kun päästi avaimesta.
    Eli jännite putosi startatessa niin paljon.

    JK.
    virtalukko antaa monissa autoissa kahden tapaista sytytysvirtaa, eli startatessa annetaan ilman etuvastusta puolalle suoraan, ja starttausasennon irtipäästön jälkeen annetaan virtaa puolalle etuvastuksen kautta
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    vanni

    Vedä suora virta jakajalle ja kokeile tartata.Mutta muista että auto sammuu vasta kun otat johdon irti.On löydetty monellaisia sähkövikoja kyseisellä tavalla.
     
  10. hangover

    hangover 1st gear

    mitenköhän se kipinä sitten tulee sinne niin hyvin, jos kaikkien mielestä virtalukon pohja on rikki... :rotfl: :rotfl:

    Saattaisi olla hyvinkin keitton vähyys. toimiiko kiihdytyspumppu? eli ruikkiiko bensaa kurkkuun, kun pumppaa? Vai oliko toi ruiskukone.

    Ja mites oli noi tulppien kärkivälit? Joskus on tullut vastaan sellainen kummastus, että kipinä lyö mainiosti tulppa irrallaan, mutta kun laittaa tulpan paikalleen, paineessa ei enää toimikkaan, varsinkaan pienemmällä starttijännitteellä.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    jo vain virtalukonpohjaa epäilen vahvasti, tartti vie ni paljon virtaa ettei sitä riitä jokapaikkaan huonojen kontaktien takia ei muuta ku johto akulta suoraan puolan + liittimeen ni lähtee ku kuppa töölöstä eikä ku niinku taikaiskusta :wink:ööli saattaa aiheutaa kirovihreitä, oottako huomannu??
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin jooo T:moppe mies
     

Kerro tästä muillekin!