chevyn manuaali?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja janne92, 6.1.2014.

  1. janne92

    janne92 1st gear

    En haulla löytänyt mitään, tietääkö joku viisas meneekö letukan 3vaihteinen oldsin 307an jatkeeksi? :)
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ei mene suoraan.
     
  3. janne92

    janne92 1st gear

    Mutta saa laitettua? Tietoa mitä ja miten tarvii muunella? Kone ja lodja löytyy nurkista, ne tekis mieli yhdistää ja kesäks sitte auton nokal 8)
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    no löytyykös 307:aan vauhtipyörää? noita kaavelin muutossarjalevyjä myy toki us-partskin mutta sitten pitäs tod.näk. sorvata holkki myös silmälaakerille. noista oldsin moteista ei niin paljon kokemusta et kuinka helposti vauhtipyörää löytyy. Itse en operaatiota lähtis tekemään.
     
  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    Jos tekisit saman automaatin kanssa, tarvitsisit Chevy - BOP välilaipan eri pulttijakojen vuoksi jonka lisäksi vetolevyn ja turbiinin väliin pitäisi laittaa toplinkia, mutta mihin kaikkeen tää muutos nyt sitten manuaalin kanssa vaikuttaakaan... Kytkimen käpälä on kai ainakin melkoisen kaukana painelaakerista? Käykös laatikon akseli kampuran päähän? Siitä on niin julumetun kauan kuin on manuaalien kanssa pelannut, pitäis kerrata välillä ettei unohtuisi.

    edittiä: renttu ehtikin vastailla samoilla linjoilla jo aiemmin
     
  6. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Itse en yrittäisi välilaipalla, koska siitä seuraa vaikeuksia mm. kytkinakselin yltämiselle kampiakselin silmälaakerille saakka. Parempi olisi käyttää Oldsin kytkinkoppaa. Ilmeisesti kyse on laatikosta, jossa on irrotettava kytkinkoppa, kuten vanhoissa laatikoissa yleensä on? Kampiakselin päästä pitää löytyä koneistus, johon saa asennettua silmälaakerin. Automaattivaihteistoisten akseleihin sitä ei välttämättä ole porattu, varsinkaan jos aikakaudella ei ole ollut manuaaleja saatavilla. 60-lukuisissa akseleissa koneistus varmaan on, mutta 307 lienee uudempaa mallia.
     

Kerro tästä muillekin!