Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Chevy blaser vm 1993 ja perus V6 sillä yks piste ruiskulla.
    Jakaja on ja lähtee hyvin käyntiin jne. Kylmänä ajettaessa pyörii huonosti ja toisinaan maantienopeuksessa 80 km. Kaasua pitää urakalla tarjoilla ja ei meinaa mitään tapahtua. Toisinaan kulkee hyvin. Tulpat laittelin uudet ja vänkärin puolen tulpat mustia ja vois olla saa liikaa bensaa. Kuskin puolen tulpat ruskeet lähes kuten kuuluukin olla. Voisko ruiskussa olla joku roska tai muu vika.
    Yhtään tuollaista en ole purkanut. Toisinaan tuntuu et 5 pyöris mut vetoja välillä kun 4 menis. Joskus auto seissut ajun jälkeen jonkun aikaa ja uudestaan lähtenyt ajaa niin ihan normisti pelannut. Autolla noin 250 tk ajettu. Bensan suodatinkaa oikeen voi olla kun toisen puolen tulpat mustemma ja toiset ruskeet. Sit kun vauhtii saa niin kulkee toi. Alakierroksilla suurin ongelma puoleen kaasuun asti. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Vikakoodit?

    Ja voithan kurkata että otat ilmanputsarikotelon pois ja katot ruikkiiko suuttimet tasasesti?

    Jos ruikkii ni sit seuraavaks kurkkaisin jakajan kannen alle että onko kuinka paskana?
     
  3. hantta

    hantta Gearhead

    Jostain syystä v6 syö tulpanjohtoja ja jakajan kantta+ pyörijää, eli ennenkuin uudet tulpat ovat nokeentuneet pilalle, vaihda em.
     
  4. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Toisen suuttimen O-renkaat vuotaa?
     
    sutinen ja hantta tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    O-renkaita suuttimille saa mistä vaan joten voi sen tbin purkaa huvikseen ja putsailla ym.
     
    sutinen tykkää tästä.
  6. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Kyllä tulpan johdot unohtaisin koska välillä pelaa kuudella.
    Toi oli ihmeellistä kun toisen puolet 3 tulppaa mustia ja toisen puolen 3 tulppaa ruskeita. Tulpan johdot käsittäs paremmin jos olis siellä täällä eri värisiä tulpat. Jakajan kansi on hyvä ja pyörin. Uusin sen pari vuotta sitten ja ajetut kilsat tosi vähäiset. Ei ollut hapettumaakaan. Pitää nyt kattoo miten sumuttelee bensaa mut luulisin et ruiskussa joku vika. Vika koodia ole muita kuin abs.
    Sen saa rautalankalla nollatua. Onko ruiskuun saatavilla huolto osia ?
     
  7. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Näkeekö tuon O renkaan vuodon selkeesti ?
     
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Paineensäädintä saa ja tiivistettä imusarjan väliin, o renkaat suuttimille ja uutta suutintakin saa.

    Ultraäänipesuri voi auttaa vanhaakin jos sillä puolella ongelmia.
     
    KajS ja sutinen tykkäävät tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Miten niin vikakoodeja ei ole muita kuin abs? Tarkoitatko että moottoripuoli ei anna koodia vai että et pysty lukemaan? Koska myös moottoripuolenkin pystyy lukemaan hyppylangalla o_O
     
    sutinen tykkää tästä.
  10. sutinen

    sutinen 3rd gear

    En tiedä moottoripuolen koodeja miten luetaan toi nollaus ohje. Ei ole mun läppärissä noin vanhaan autoon pistoketta vain ob lukija. Jos sulla ohjeita lukuun niin vois kokeilla älyäiskö vikaa. Palasko mittari taulussa mitään koneen merkkivaloa tai välkkyskö jos vikaa ilmottas vai se vain jossain muistissa.
     
  11. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Onko tietoo suuttimien hinnoista. Keltä sais osia hyllystä. Samalla noita uusis jos pyödälle nostaa. Koskiselta tavaraa tilannut mitä tarvinnut.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  13. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Toimii mielestäni se engine valo ja sammuukin.
    Pitää ohjeet katsella.
    Kiitos
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    EGR (ja PCV) tarkastamien ja kanavien puhdistaminen? Tulpanjohdot, jakajan kansi ja pyörijä kyllä kannattaa vaihtaa jos ei ole tiedossa että milloin uusittu. Ne on huolto-osia ja kuluneina oireilee tuossa moottorissa, perustuu omaan kokemukseen.
     
  15. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Pyörijä ja kansi vaihdettu ja ei montaa tuhatta koko autolla ole ajettu sen jälkeen. 2 vuoteen kokonais kilsat Toisella autolla pitemmät matkat. Tämä hyvä talviautona ja mökkitiellä voi huoletta ajella. Ei tästä raski vielä luopua kun toimii muuten hyvin. Tulpan johdot vois kyllä vaihtaa ihan et tietää et nekin vaihdettu. Mut kiitos vinkeistä. Oli mulla veneessäkin sama motti mut kaasarilla.
     
  16. Karpov

    Karpov Gearhead

    Usassa 30€+ kulut eli suomessa varmaan 100+?

    Mutta kato halvemmat perusjutut ensin.
     
  17. hantta

    hantta Gearhead

    Kokemusta myös, niin veneenkoneista, kuin auton 4,3: sista, ja veneessä tulpanjohdot ja kansi+ pyörijä menee heittämällä 5- 6 vuotta, autossa vaihto kerran vuoteen, nämä siis n.s normikäytössä ;)
     
  18. hantta

    hantta Gearhead

    Ja pikalisäys, luultavasti vika kuitenkin ruiskussa ;)
     
    sutinen tykkää tästä.
  19. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Ruiskua vähän itekin epäilisin eka vikana.
    Siitä kai se on lähettävä liikkeelle. Sille tuskin kukaan vielä tehnyt ikinä mitään.
     
  20. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tbi aiheuttanee päänvaivaa joten tilaisin suosisti usasta joitakin huolto-osia ja antureita valmiiksi. Saat ne halvemmalla kun Suomesta yhden kaksi perus juttua siihen.


    Toisaalta jos haluaa tehdä pällitestin niin vaihtaa suuttimien puolet keskenään ja kattoo mustuuko toisen puolen tulpat? :D
     
    KajS ja sutinen tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!